Thursday, November 15, 2007

Mart läks metsa kaminapuid tegema :-))






















Teisipaev.
Kyll on ikka monus, kui vihma ei saja. Juba teist paeva on meil suvi:)) See on siis nii, et paike paistab, higistame, maapind kuivab tahedamaks ja sooja on mingi 28 varjus.Aknad ja uksed varvisin laupaeval koik ara, suure maja 3 tuba koos vannitubadega on nyyd ka varvitud.Eile ma varvisin nii, et pea marg ja ohtul langesin nagu esimesel sojasuvel,toesti.Kell 5 lopetasin ja kell 8 magasin, parast lihtsalt vahetasin telekaesise voodi vastu.Tana hoidsin tooga tagasi, ega siis too vaenlane ole, et niimoodi murdma peab.Varvisin ainult yhe toakompleksi ja neljandas akna ja ukseposed, et kui puusepp homme tuleks aknaid ette panema, siis oleks valmis.Tana tuli meil ka tohutu lauahunnik, terrasside tegemiseks restoranile ja basseiniaarde ja nii, suure maja terrassimaterjal oli meil juba enne olemas enamjaolt.Nyyd me siis tootame nagu mesilased enamvahem koik yhes kohas, 6 toomeest, keda me nyyd lihtsalt ise kamandame, et nyyd siia seina puhtaks hooruma, nyyd koristage siit oma kodinad, ma tulen varvidega, siit on vaja vetsu augu jaoks porand lahti lohkuda ja nyyd toru sisse panna jne.nad on lihtsalt meil jalus kogu aeg.Teisipidi, meil on vaike kihlvedu ka, Mart arvab, et see nadal nad lopetavad oma too ara ja lahevad minema, kujutage ette, detsembrist saati on meil kogu aeg kari ehitusmehi siin parklas elanud ja nyyd jarsku votavad oma kompsud ja lahkuvad.Sellist ehedat tico elu meil enam nii lahedalt jalgida ei ole voimalik, ma loodan.mina muidugi pessimistina ei arva, et nad see nadal lopetavad, sest nad kyll sagivad kogu aeg , aga mul tundub, et mitte vaga motestatult.tana nad laulsid jalle mu korvaltoas, ma ju varvisin seinu ja olin kohe korval,nagu 6 b klassiekskursioonil ja parast yhte ounaveini.lihtsalt laulsid ja mitte eriti viisistatult ja naersid ja kilkasid, seda on voimatu kirjeldada, kahju kohe, et teist keegi seda ei kuule.
Pyhapaeval me kaisime kylas.olime kokku leppinud, et laheme vaatame Victorit ja Olgat, need on siis siis see hispaanlane Victor, kes on kogu elu Canadas elanud ja Olga on Sverdlovskist ja laps on neil mingi 4 . klassis ja kokku said Olga ja Victor Sverdlovskis, kus viimane mingitel ehitustoodel oli, ma ei tea, kas ta manageerib voi ehitab, jumal sellega.nad siis hakkavad Uvitas maja ehitama ja ka superplokist nagu meie, teevad Luisiga lepingu.Hommikul me natuke tootasime ja siis pidime Platanillosse minema, et oma bambusmooblit tuua, cabinadele riiuleid ja 2 lamamistooli ka.Kui Platanillosse joudsime, ostsime neilt 2 vihmavarju, sest niimoodi jalle kallas ja voimatu oli neid riiuleid peale panna, votsimegi ainult 2 lamamistooli, aga Dominicalis tee aares oli parasjagu yks savipotimyyja.oi, kuidas mulle meeldivad need savist potid.minu meelest on koik plastmasspotid nii hirmsad, aga savist jalle maksavad juba palju.Pidasime kinni, yks perekond, kes tegelikult elab Kariibi pool ja just selle kyla lahedal, kus praegu oudsalt yleujutab, sellest ma kirjutan parast, nemad myysid mehhikos tehtud potte ja vaase ja seal oli yks kamin, mis meile kohe meeldis.kavatseme selle panna basseini lahedale, et siis inimesede saavad naiteks tunnelma teha endale midagi sussitades, vorste voi liha voi niisama tuleke hoogub.kamini ise lihtsalt oli nii armas.ja siis ma ostsin ikka yhe viinamarjadega vaasi ka ja selle mehhiko teki, teate kyll, mida seal myyakse, mul yks selline on, aga Eestis.lopuks joudsime siis kylla ka.Victor ja Olga on ostnud maa mingi 4 aastat tagasi sellisesse ticokylla, ,Uvitast, mis on praegu tohutu arenemise all, natuke alla soita, ehk siis ookeani poole, ja seal on ridamisi krundid kahel pool teed.Iga krunt oli mingi 1000 ruutu ja tegelikult kuut kuudi korval.oli ka yks vaga kindlustatud ja okastraaditud maja, kus elas mingi politseinik.Kogu see maa oli nii madal, et koik oli logane ja marg ja pori oli absoluutselt koik kohad tais.tapselt nende krundi korval oli poikki tee, kus maja majas kinni, tegelikult majadeks on neid palju nimetada, kuudid ja yhte sellist siis rentisid Victor ja Olga .Vasakpoolne naaber oli neist 10 meetrit ja parempoolsega olid majad peaaegu koos.tuli valja, et krundi omanik on tico, kes on omal ajal vaga palju krunte maha myynud, aga ikka kas auto ostnud voi pikalt pidu pidanud, nii , et nyyd ei ole tal ikka midagi ja selle yhe krundi on ta siis maju taiesti tais ehitanud.Ega muidugi selles kuudis yyr oli ka 200 taala kuus, aga ma ei elaks seal minutitki.majani kondisime poris, enne porandaplaate olid lauad maha pandud, aga ka nii, et pidi hyppama ja lauad vajusid vahepeal vaga sygavale.pererahvas oli borshi keetnud, viin pandi lauale ja Olga oli vaga imestunud, et Eestis ka joule peetakse, tema arvas, et meil on nii nagu Venemaal, temal olid joulud Canadas taieliku uudisena tulnud.Uus aasta, see on ikka pidu!vahepeal laksime nende krunti vaatam, mis oli siis kohe selle nende yyritava maja taga.me ei saa aru, miks nad kuivendusega ei olnud tegelema hakanud.Kuna me olime platudega , siis oige varsti olime taiesti sisse vajunud ja plagased ja korra jai Mardi platu lihtsalt pori sisse kinni ja kui ta selle lupsti valja tombas, pritsis kilo pori igale poole, tema tagumik oli nagu ta oleks pyksi lasknud, mina olin lyhikeses kleidis reiteni porine, lihtsalt kohutav.parast konni, kuidas tahadm, sest platud hakkavad ju libisema, kui nad seest libedad on, jalg vajub valja, vaana voi jalad ara.kuidagimoodi saime ikka tagasi, pseime ja kasisime end mingi kraani all.siis tuli teisele kaigule veel nende naaber canadalane, mingi 60.mees, kes on siin oli muidu vaga normaalse jutuga, valja arvatud, et ta vahemalt 15 korda ytles, et ta on 15 aastat siin juba elanud.tema oli selline tyyp, kes teeb joogat, vaatab merd ja putukaid, natuke Fred Jyssi tyypi, samas oli ta ysna sarmantne ja ma arvan, et ainult putukate vaatlemisega ta siin ka ei piirdu.
Yhesonaga Victor ja Olga lootsid , et ehitus algab jargmisel paeval ehk siis esmaspaeval, mida mina kyll ei kadesta.mul on siiralt hea meel, et me enam ei alusta vaid lopetame.
sellest kariibi yleujutusest ka.Sealpool on yks kyla Mantina, kus tavaliselt on 90 prossa kogu Costa Rica denguest ehk siis enamvahem koik on haiged, sel aastal on olnud juba 6 surmajuhtumit.ja nyyd on seal koik majad akendeni vees, autod klaasid vee all, inimesed ujuvad tanaval, sest vesi on rinnuni.ja arvake ara, et siis jalle dengue ei puhke.Eilses ajalehes oli, et Costa Ricas on juba punane alarm dengue suhtes, sest arvata on, kui seal vesi niimoodi seisab, mis koik juhtuda voib.Siin soovitatakse vaasis ka iga paev vett vahetada, sest seisev vesi toob saased ligi ja kohe kukuvad ju munema.
aga meil on ikka paike ja ma olen niiiii onnelik, et vihma ei saja, sest sellel aastal on toesti sellest vihmast rohkem kui kyll.
Kolmapaev.
Suvi kestiski kaks paeva, ohtul hakkas sadama ja tana on ka ikka vahepeal natukene sadanud.Vaga toine paev on olnud.Hommikul varvisin mina neljanda toakompleksi, nyyd on 2 veel teha, Mart jooksis ringi ja tegeles absoluutselt koigega, ta meenutas mulle mingit arstide seriaali, misiganes selle nimi oli, kus oli koguaeg tohutu moll, keegi jooksis, pidas doktori kinni, see vaatas rontgenipilti, pani diagnoosi, siis jalle edasi.minu meelest karjusid koik kogu aeg Mart Mart, vahepeal, kui minul oli midagi vaja, pidin lihtsalt jarjekorras ootama.olukord on siis selline, et need luisi mehed tahavad tana oma toodega valmis saada.praegu on kell 4 ja eks nais.kui me sellest tana kuulsime, tegime oma plaanid ymber.meil oli plaanis pele lounat Palmari soita, et 2 madratsit tuua, sellel 3. cabinal, mis ammu valmis, ei ole madratseid veel ja siis ma saaksin koik varskelt jalle puhtaks pesta ja voodid yles teha jne.aga kui me kuulsime, et tahavad pogeneda, siis jaime paigale.loomulikult hakkasime koiki kohti yle vaatama, nad vaitsid, et 5. tuba kogu taiega on ka ok, tegelikult olid vannitoa seinad lihvimata, yks pistik oli seina sisse krohvitud, see tuli lahti raiuda, yks toa sein oli nii paksult tolmu tais, seda ei saa nii varvida, pidid yle harjama, yhesonaga nipet napet.ja selles viimases toas nad siis krohvisid alles vaheseina ja valasid porandat.juhtisime nende tahelepanu, et ka selle nende kuuri, kus nad elavad, peavad nad ara lammutama ja koik risu minema viima, musta kile ja pleki jne, sest ise nad tegid selle ja olgu kadunud ka.Selle peale ajas yks koordsilm, tal on toesti silmad nii koordis, et ma kunagi ei tea, kuhu vaadata,silmad veel suuremaks.Eks nad tule siis homme tagasi, sest nad oma kolaga nagunii sinna pickupisse 6-7 kesi ja oma traniga ei mahu.mina, kui vana paranoia ise argitasin Marti labidaid ja karusid lugema, sest mine tea, mis koik kokku pakitakse.Yhtlasi hakkasime me teise tuppa porandaplaate panema.Toajagu terveid plaate saime valmis, nyyd on nurgad teha ja vannituba.mart jaigi uksealust nikerdama, sest homme tahaks ukse ette panna, siis ei peaks kogu aeg koiki asju yles alla tassima.
Ma unustasin kirjutada, et esmaspaeval me kaisime koeraga arsti juures ka, tal oli mingi 24 taala eest satikaid kyljes, mikroskoobist vaatasime, erinevaid selliseid, mingid lestalised.Ja nyyd peab iga nadal kaima systi tegemas ja mingi oudne 3. astme myrk anti ka, et ma pean teda kord nadalas sellega pritsima.no see esimene pritsimine nagi kyll selline valja, et ma oleks pidanud mingi liitri talle peale pritsima, tegelikult sain mingi teeklaasitaie.katsu sa ise, yhekaega hoia koera kinni, teise kaega pritsi ja see pihustaja on ka selline, et tuleb mingi juga.koerale ei meeldinud see ka yldse ja kui ma olin suure vaevaga selle natukese ta peale ara pritsinud ja ta korra lahti lasksin, siis ta raputas nii, et minumeelest tulid koik need tilgad ta kasuka seest lahti.koer oli parast kole mangutuhinas, arvas, et mingi uus meelelahutus.Ta on meil yldse selline totu.ma ostsin talle, kui san Joses kaisime, sellise kondi, mis olevat olnud liha ja juustumaitseline, nii oli kirjas.koer mattis selle lihtsalt maha, toomehed nagid, kui ta kraapis, mina kaisin parast otsimas, aga detektiivi minust ei saa.seal koeraarsti juures oli enne meid just yks suur koer, keda madu oli hammustanud ja sellele pandi tilguti ja seal oli yks valge mees, kes kes ka toimetas selle koeraga.Me muidugi motlesime, et see on tema koer.Parast selgus, et ei, tema on lihtsalt vabatahtlik, et temal on endal 11 koera tanavalt yles korjatud ja 3 kassi ja ta on nagu meie tuttav homo Marcel, ainult elab Coronados.Eks siin ongi monel koeral parem elu kui ticol, sest ma pole kuulnud, et keegi oleks San Josest endale naiteks pappkastis elanud10 kodutut koju toonud, nad puhtaks kasinud ja ara vaksineerinud.
Ah jaa,homod on praegu Euroopas ja me lubasime nende majapidamisel silma peal hoida.seal elab kyll nende koristaja, aga igaks juhuks kaime kord nadalas tsekkimas.Pyhapaeval siis laksimegi ja koik 9 koera ja 2 kassi tundusid elus olema, peale selle oli basseinis mingi 5 pead, koik tadipojad ja tytred olid sinna ujuma tulnud ja veest valjas oli ka terve trobikond inimesi.majapidajanna ytels, et neil on koik koige paremas korras ja temal pole kyll midagi ei poest ega kuskilt mujalt vaja.lubasime siis jargmisel laupaeval uuesti vaatama tulla.Tapselt yks paev laks mooda ja eile ta helistas, et teate, tal on koik otsas.ja dikteeris sellise minekirja asjadest, millest ma pole isegi kuulnud, mingid puu voi juurviljad.Ounad pidid ainult rohelised olema ja oli oli ka mingit imelikku sorti, siis ta tahtis veel 1 kilo loomaribi....Yhesonaga, me arvasime, et lihtsam on ta poodi viia, sest ma tosesti ei kujuta ette, kuidas ta koik sellisest pisikesest putkast leiab, mis Uvitas on, sest meil on nahtavasti vaga erinevad toitumusharjumused ja juba toiduoliga lahevad me eelistused lahku.Eks siis tana ohtul naeb, mis ta ara ostab.
Tana ma pildistasin kohe ohtralt koiki lilli ja nurki ja ukseavasid.See vaga roheline taim ongi see Chanel 5 komponent,see kalanaoga on meie kamin ja enamus pilte on siis valmivast suurest majast.Need suured augud juba valgeks varvitud seina taustal, sinna tulevad nee prantsuse rodud ja tagakylg, mis veel varvimata, see on siis basseini poole, sealt lahevad inimesed oma tubadesse.tegelikult tuleb koik vaga ilus.On juba praegugi.vahel, kui ma seisatan ja vaatan, siis saan aru, muidu on ju kogu aeg minu ymber, enam ei panegi tahele.Ja taimed kasvavad ja oisi tuleb ka, imelised!ja meie Mardiga oleme sama imelised-tegelikult ka:))))
Tegelikult on nyyd juba neljapaeva ohtu.Edeneme.suurte sammudega.Basseini kohalt voeti tana see suur must kile ara, Moskva tsirkus hakkab lahkuma.Luisi mehed lahkusid ka tana, isegi oma kuuri lohkusid tykkideksEile nad tootasid kella 9.ohtul!!!!!Ma ainult ei saa aru, miks alles nyyd, mis oli see stiimul?.Meie peon Gerardol ei ole tsikkel ikka kaes, kui Mart tana kysis, et pidid ju katte saama, kas oled helistanud.See kyla on meist 10 minuti autosoidu kaugusel.siis gerardo vastas, et on jah, kogunisti kaks korda.Ja....????
Esimesel korral ta helistas nii hilja, et keegi ei votnud enam telefoni, vist olid juba koju lainud seal poes koik.ja teine kord oli vale number.ma arvan, et ta saab tsikli oige pea.Vihma, muide, ei saja:))))

4 comments:

anett said...

issand, Peni on niiiiiiiii suuuur!!!! :D
ja see suur maja näeb ka juba nii nunnu välja selle valge värviga...ja see teekene on ka nüüd valmis, mis viimase tagumise cabinani viib..niii ilus!
tore, et need töömehed kah lahkuvad! ja et autol suur kleepekas ja....noh nii palju ilusaid asju
see kamin kaa.....

niiiii tahaks tulla sinna ja peni musitada(kui tal neid lestalisi enam pole hihi) ja teid ka loomulikult :P
mina lähen nüüd Nato komiteekohtumisele..


Anett Stukis
Islandi välisminister
Islandi delegatsioonist

Veljo Konnimois said...

Pilte tuleb nagu hoavarrest... Küll oleks seal fotokaga materdamist. Lausa selle pärast peab teile külla tulema

Anonymous said...

No aru ma ei mõista, kaheksa päeva pole jälle miskit kirjutatud! Täna on meil siin täiskuupidu, ehk saate ka inspiratsiooni.
Pura vida!

Anonymous said...

asi on tegelikult lihtne.Kui 6 tõusen ja ohtul kuueni töötan, siis pesen,söön ja kell 9 ma juba magan.Lihtsalt praegu on niimoodi, tempo ainult tõuseb, sest...ma ka ei tea, nii lihtsalt on , siis sinna vahele ei mahu kirjutamine ja yles laadimine, mis kokku võtab mingi 2-3 tundi.Meil on ka täna täiskuupidu, enne läheme veel homode juurde prepartyle.kommimine on palju kiirem, lähengi vist sellele yle, haha