Wednesday, June 21, 2006

Nyyd siis nii

See mote siis on nyyd teoks saanud.Tana on kolmapaeva ohtu ja me olemegi Costa Ricas.Kogu meie maine vara mahtus yhe karu peale ja pagas ei kadunud ara ka, nii et midagi ekstreemset ei juhtunud.Kuigi arvasime, et maandumine Kuubal tahendab ka lennukist valjumist, aga ei, istusime sees, isegi pysti ei tohtinud eriti seista, mingi range kord oli.Lennuki maandudes vaatasin , pilt, mis avanes, oli troostitu.Nagu meie armsa Vihterpalu juures Ristnas mahajaetud sojavaeosad, selline segadus ja praht ja valvurid, nagu kolhoosiaeg , vihma ka sadas, nii et oli paris kole.Aga kui ohku tousime, oli jalle paike valjas ja mul sege, et Kuubal ma elada ei tahaks.Costa Rica vottis meid vastu vaga sobralikult.Ah oskate hispaania keelt, kauaks jaate, nii ilus lennujaam, taksojuht raakis ka taiesti arusaadavat hispaania keelt, ainult hotell, kuhu ta meid toi(meil oli tingimused, et oleks puhas, et oleks mitte yle 50 taala ja et ei oleks ohtlikus piirkonnas), seal oli ainult 1 vaba tuba ja see oli keldris, ilma aknata.Voi oigemini oli aken, aga see avanes sooklasse ja seal larmas oolabi mingi noorte ameeriklaste punt, seinad olid olematud.Kui voodisse kukkusime, ytles Mart, et nyyd siis oleme kodus, mille peale mina purskusin nutma.Jargmine paev oli parem.Hotelli vahetasime yle tee oleva vastu, nyyd on meil 4.korrus ja aken .Eilse juhtunu voime vist kultuurishoki alla kanda.Ohtul oli meil esimene kokkusaamine, mistarvis votsime takso.uskumatu, siin ei ole tanavatel nimesid ja majadel numbreid.Et umbes 50 meetrit sellest puust edasi, kuigi see puu on voibolla juba 15 aastat tagasi maha raiutud.Voi siis mingist ringteest 100 meetrit siia sinna, ma ei tea, kyll, kuidas siin post kaib, aga pidi toimima.Eile, kui vihma katte jaime, laksime vihmavarju mingisse kallisse restorani, kysisime, kus on wifi ja kas seda yldse on, oli sealsamas.Nae, kus vedas.Ja meie uues hotellis on ka wifi, nii et nae, kuidas meil vedas.Eile nagime ka esimest korda oma advokaati, kes oli vaga sobralik, nagu koik inimesed siin, neil on kohe naerunaod ees.Ohtut laksime hotelli baari tahistama, aga seal kyniti meie kaest 2. dringi eest 10 taala, ma kyll kysisin, kas selle parast, et me gringod oleme, aga igal juhul tana ostsime endale vorgu laime ja runmmi ja kokat ja teeme seda ise.Ah jaa, isegi lastega saime suhelda, nad olid msnis, siin peab vaga peale passime, et hiljaks ei jaa, sest ajavahe on ju 9 tundi praegu ja kui me siin arkame, on Eestis pool paeva labi.Tana votsime takso ja soitsime 3 tundi labi automyygi kohti.Tahtsime mingit pick upi, aga nende valik oli vaga vaike, leidsime mingi muu variandi, aga kuna ma ei tea autodest eriti midagi, siis mulle oli see rohkem spordi eest, et autosse ja valja ja yle kraavide ja aarekivide.Need on siin isearanis sygavad ja korged.Parast kaisime soomas ja kohtasime mingis taiesti suvalises kohalike soogikohas aukonsuli meest.Naljakas, kui tunned riigis 3.inimest ja siis 1 on juhuslikult samal ajal samas kohas soomas.Tulime hotelli ja panime pidulikult riidesse, see tahendab, Mart pani ylikonna ja mina seeliku ja korge kontsaga kingad.Siin on nii, et tanaval kaivad koik naised kas teksadega voi mustade viigipykstega ja need on ilmtingimata polvest alates altlaienevad ja mitte vahe.Kingad on seal all sellised 20 cm platvorm.ja nii koik yhtemoodi.Juba Costa Ricasse maandudes votsin araq koik oma ehted, mis mulle viimase nadala jooksul oli kingitud, nii on lihtsalt turvalisem.Ja kui me konniksime tanaval nagu me Eestis kaiksime, Mart heledas ylikonnas, valgete kingadega voi polvpykstes, ja mina, no teate, kyll neid minu riideid, siis me lihtsalt tombaksime liigset tahelepanu, mis ei pruugi hasti loppeda.Poed, eile kaisin mones.Naiteks sellised asjad, mis meil koik on nii, et vota ise(naiteks kyynelakid, lohnad)need on siin koik lukutaga, pead kysima.Ja toimib ka veel see meetod, et kirjutatqakse tsekk ja siis maksad kassasse.Aga see on San Jose ja ma pole sellest kunagi midagi vaga arvanud.Isegi takojuht ytles, et see on kole linn.Valgeid siin yldse pole ja mida nad peaksidki siin tegema, see on vaid koht, kus olla teel lennujaama voi vastupidi.Kella 4.laksime oma advokaadi juurde, sinna panimegi pidulikult riidesse.Byroo asus ka , et 50 meetrit Toyota myygikohast ja siis vasakul, nii ongi visiitkaardi peal kirjaas.3 tundi raakis ta meile hispaania keeles, ja vahepaeal laks kyll ots nii kaest ara, sest mul pole ikka ennem yldse olnud kokkupuudet sellise hispaania keelega, ikka et 2 olut palun ja nii.Igal juhul saime oma asjad aetud, firma on moodustamisel ja homme laheme vist autoga proovisoitu tegema.Meil on nyyd 2 taksojuhti, fernando ja william.William oli tanane ja vaga viisakas , kysis 3 korda mu nime ja siis nagin, et kirjutas selle kuskile paberi peale yles, parast poordus minu poole nimeliselt.Arvas, et me tulime advokaadi juurest mingi teise taksoga ara, et kuidas me kyll nii kaua seal olime.Aga nyyd meil on oma advokaat ja uskumatu, siin on nagu Ameerikas, et kui mingeid probleeme tuleb, tuleb tema visiitkaart esitada, et kyll minu advokaat raagib teiega ja siis lahenevad paljud asjad iseenesest.Tore.Hommikul hote4llis votsime kohaliku ajalehe ja seal oli artikke dengapalavikust rannikul, et palju juhtumeid ja nii.Pidin sonastikuga tykk aega pusima, et aru saada, et asi on just paranenud, et on 90 %vahem juhtumeid kui eelmisel aastal.Kohutav kui ikka selle keelega on nagu on, aga tana oppisin juba tunnikese ja paarkymmend uut sona, nii et kyll ta tuleb.Ja televiisor on meil ka siin toas, keeleoppe kohapealt on see vaga hea.Ja siis yks on veel selge, nikaraagualasi siin ei sallita, vaatame mis homme teada saame.Tana katsusin turul ka mangosid ja avokaadosid, nii pehmed ja valmis.Ja Tsiili keelsed sonad siin ei kehti, palta oli Tsiilis avokaado, siin on hoopis avokaate, mis teha, peab pahe mahtuma.Nii huvitav on, ahmin koikke nagu lasteaialaps, eile ei teadnud isegi, mis kell siin paike touseb, ootan ponevusega homset.Saime aukonsulilt yhe eestlase numbri, kui homme omad asjad korda saame, helistame ja akki ta tahab kokku saada, eks nais.Arvata on, et peame siin San Joses nadala olema, siis saame rannikule suunduda, voib olla homme saan pilte ka juurde panna, ma ei jaga sellest midagi, aga Mart siin pusib selle kaameraga ja tana oppis vist isegi pildistamise ara.Naerunagu.Kirjutan varsti jalle.Kalli kalli koigile

krbs said...

Põnevusega jälgivad toimuvat 3 karu ja 1 Kaido... :)

Veljo Konnimois said...

Lausa uskumatu... ja sinna nad läksidki! Meest sõnast, härga sarvest - respect! Huviga ootan, millal järi - joke! ;) - st. külla minna saab.