Monday, July 03, 2006

oh, kui soe on

Tana juba teisipaev ja oleme onnelikud ja naerunagudega.Reedel oli toesti raha kohale joudnud ja saime oma autoostu ara teha..Meil on nyyd hobedane jeep ja palju proovisoitu ara tehtud.Reedest alates oma 600 km ara soidetud.Reedel kella neljaks saime hotellist oma asjad kokku ja kohe minemaBensiinijaamas tankisime auto kaelani tais ja tahtsime ka kankut osta, seal oli selline abivalmis toomees, kes ytles, et saab kyll.See ei olnud kyll selline kanku nagu meie olime arvanud, et laheme ja ostame poest, aga 2 taala eest ajas asja ara kyll.Joudsime pikkamisi rannikule, Jacosse.Pikkamisi, sest kummasgi soidusuunas oli ainult yks rada ja , kui mingi buss peatus, siis koik ootasdid ja kui mingi rekka ei saanud kiiresti maest yles, sama lugu.Ja autosid oli katkematu rajana, moodasoit oleks voimatu olnud.Aga kus meil kiiret, olime ikkagi teel rannikule.Kogu aeg laks soojemaks.See on mulle nyyd selgeks saanud, et enamus minu kaasavoetud riietest on taiesti kasutud, Kannan ainult platusid ja seljas on Reet Ausi disainitud vanaaegne pesu, enam vahem koik.Kui Eestis sain kaia kihiliselt riides, siis siin on ainult see yks kiht ja koik.San Joses oli vaga soe, aga siin on veel mingi 10 kraadisoojem.Oosel ka alla 26 ei lange ja paeval on kogu aeg varjus mingi 31, ehk siis paikese kaes on mingi 50 kindlasti.Jaacos se joudsime mingi ohtul 9 ajal, et kuhu oobima, motlesime, et vaatame sinna hotelli, kus me kunagi olnud olime, siis oli see vaga peen, mingi 65 taala oo.Nyyd kysiti 80, tokkepuu poiss ytles, ah et liiga kallis, tema teab yhte palju paremat hotelli, mis on odavam ja palju ilusam, mingu me sinna.Me siis laksimegi ja mis valja tuli, ka seal olime me olnud.See oli yhe hollandlase hotell, kus Mart eelmine kord meie jeepi parandas,kui see tagurdamisel veidi kannatada sai.Hollandlase juures olid ka hinnad kovasti tousnud, me saime kyll veel 65 koos hommikusoogiga, aga 1.juulist pidi 80 olema, siin on juuli ja august ka korgperiood, kuna on mingid puhkused ja peod.Vot, kus.Hotelli polnud vana sellest ajast kyll investeerinud, koik oli suht kulunud ja froteeratikud hallid.Hommikul oli vana ise ka platsis ja vaga jutukas, nii et laks paris tykk aega, kui minema saime.Hakkasime siis hoolega kohti labi kammima, ikka igasse randa sisse, et mis vark ja kus mida myyakse.Vahepeal kuskil 1 olu ja jalle edasi.Ujumas kaisime ka esimest korda, niiiiii soe vesi, ma ei tea, kui soe, aga megasoe, ja see on talv, appi.Riputasin oma kuldketi jalle jala kylge(aitahh toosobrad)ja medaljoni lastepiltidega kaela(aitahh, Viivi), San Joses ma neid ei kandnud, igaks juhuks.Mart tegi mull filmimise kiirkursuse ja nii see siis oligi.Esimene filmimine on kyll kindlasti nii, et tapa ennast ara, autos rappud yles alla ja tahad lahemale zuumida, laheb kogemata kaugemale, oudne, aga kyll ma arenen.Lopuks olime Dominicalis ja sellist oobimispaika, kuhu minna tahaks , ei olnudki, toesti tuleb ise ehitada..Mingid kanamajad.Ja see, kus kunagi olnud olime, oli tais.Soitsime edasi ja oobisimegi mingis puhtas kuuris, no selline, et voodi ja wc ja dush ja koik.Eili hakkasime kohe otsima , kuhu siis end sisse satime, et vaja ju pikemaks ajaks pesa leida, kaisime paar kohta labi, yks pakkus telki, teine muidu kolbmatut, yks apaartmenthotell lasi hinda kogunist palju alla, aga oli ikka meie jaoks kallis, ja siis leidsime!!!!Nii monus pesa, vaade on selline, et hing jaab kinni.All loksub ookean, vanal on endal oma maja nagu unelmate lmaja, kuskilt filmist.Ja siis oli veel korval 2 maja, mida ta valja yyris., aga neis olid rentnikud sees.Aga siis oli veel nagu minghi kylalistemaja voi aednikumaja voi selline, kus ei ole nii palju privaatsust, ei meil ega temal, aga meile sobis.Tema majal oli suuretoa ees selline terrass katusealune ja seal oli massiivne kirjutslaud, selline lovidega umbes, teate kyll, ja laed olid megakorged.Ja siis, kui me seal istusime ja reegleid paika panimme, all ookean myrises, ja see vaade oli hingemattev, koht on hasti korgel, nii et kohe teepealt sisse keerates, on tous nii suur, et 1.kaiguga tuleb oma 5 minutit ainult yles yles ronida..All on enne tema kohta veel yks prantslase maja, jasiis veel pool maad ja tema on vaga korgel.Uksed peab kogu aeg kinni hoidma, sest all on dzungel ja maod ja skorpionid ja ahvid voivad muidu sisse tulla.Viivi, muide su kanaarilinnnud on lahti paasenud, siin lendavad ringi.Ah, jaa, vana on juut, nyyd siis mingi 2 aastat siin elanud.Panime oma asjad ara ja hakkasime Osa poolsaare poole soitma, ikka, et randadesse sisse ja mis ja kus on.Siin on fantastiline loodus, nagu soidaks botaanikaaias kogu aeg.Eile nagime konna, kes oli kyyliku suurune, tosiselt.Osa poolsaarele viis yks te, ja see oli suurelt teelt ara keerates , oeldi 2 tundi pikk.Oi issand, augud olid sellised, et vaiksemasse auku oleks voinud ennast ara peita.Vaahepeal oli mark, et yle 40 ei tohi soita, nalja teevad, yle 15 km. tunnis ei saanudki soita.Aga , milline loodus, aga asustust mitte eriti, aga randa ka mitte, kuigi ookean oli kohe all, mangroovipoosad ja muda.Vaaatasime kaardilt, et , tagasi tuleme kyll ferriga, pilt ooli, et ferri kaib.Peale 3 tundi loksumist, nii, et autol oli ka testsoit labitud, joudsime kohale, kysisime, et kust ferri tagasi laheb, et siis teame, kust saab.Ferry laheb kyll, aga ainult jalakaijatele, autot ei saa sinna peale, tahate parve pohja lasta voi.See ei olnud voimalik.Eestis sellises konditsioonis teed ei oli mitte kusagil, aga et kell oli 4 ja pime tuleb siin kell 6, siis keerasime otsa kohe ringi, meil ei olnud enam aega vaadata, mis rannad seal poolsaare teises kyljes olid, tahtsime enne pimedat suurele teele jouda..Hakkasime jalle rappuma.Olime joudnud juba peaaegu lopule, oma 10 kilomeetrit veel, kui hakkas aike ja vihm.Ja selline vihm, et kohe yldse enam midagi ei nainud, ei auke ega ka teed mitte, kust see laheb.Vahepeal soitsime kellegi tuledes, vahepeal jaime seisma, sest nagu sein oli ees ja pime nagu kotis.Siis ikka kuidagi saime edasi ja joudsime suurele teele, vihm oli ka yle, laksime poodi endale ohtuks rummi ja kohvi ostma.Ja siis joudis vihm jarele, taielik padukas ja valku loi vahetpidamata nagu paike oleks valjas olnud, nii valge oli ja vahepeal pimestas, nagu keegi pildistaks valklambiga vahetpidamata.KIhvt.Yhe sekundiga, mis me poest autyosse laksime, olime nagu kaltsud marjad.Jalle poolumbes ja vihma ja pimedaga voidelde, onneks olid teeaared punaste helkuritega tahistatud, muidu poleks absoluutselt soita nainud, aga need helkurid jaid ka kohati veel alla, lihtsalt kallas nagu pangest.Minaa juba muretsesin, kuidas me selle tousu oma uude koju kyll votame sellise vihmaga on eie tee, kyll nagu porimylgas ja tous otse pystloodis, kuidas saab.Mart ytles, et tema juba motles selle peale, et aeglustiga saab kyll.Aga me joudsime vihmast ette ja saime oma asjad just sisse kanda, kui koik see algas.Toas hakkasid asjad lehvima, tuul tousis, mis vaade see kyll oli, kui ookeani kohal katkematult valku loi ja myristas ja vett kallas ja vool laks pidevalt arqa, joime ciba libret ja Mardil oli taskulamp nagu ikka, mr.Bean.Magasime superhasti,keetsime hommikul muna ja tulime uurimisretkele.Kaaisime just kahes kinnisvarabyroos ja nad pidid meile homseks mingid materjalid ette valmisdtama ja leidsime siin yhe kohviku, kus on ka wifi, nii et siin ma nyyd olen.Yhes kinnisvarabyroos olid mingi canadakas ja janki ja kysisid, mis me tahame siin taha, me ei taha vaga raakida, ytlesime, et nii ja naa, et on moned motted, siis nad ytlesuid , et vaga oleks raamatupoodi ja koertetreenerit vajano eks me vaata, nyyd liigume edasi, Mart on juba narviliseks muutunud, ma nii kaua kirjutan, tema siin ootab, kohtumiseni,musid, kirjutage ikka, siis on nii ponev lugeda, kalli kalli, jana ja mart

anett said...

no tsauki,vanemad!
Ana just helistas & ütles,et olete kirjutanud. Esimesel võimalusel tulin vaatama, väga lahe. Seda küüliku suurust konna tahaks kyll huviga näha,hahaa! Ja raamatupood pole tõesti halb mõte,aga kõigepealt tegelege oma hotelliga & siis vaadake edasi hehee. Ja hea on,et te oma plaanidest suure suuga ei kõnele, jumal teab...Parem karta kui kahetseda! Ana loeb ka kogu aeg teie blogi aga ta kommenteerida ei oska (enamus vist ei oska,see on päris keeruline), nii et ma pidin tema eest ka kostma,et talle väga meeldib lugeda et nii emotsionaalselt on kirjutatud! Ja et tal on väga hea meel teie pärast,et kõik siiani suurepäraselt on sujunud :)
Aga olgunii, meil on muidu kõik hästi! :)
Olgu,järgmise sissekandeni, proovige pilte ka teha ja neid kuidagi näidata ;)
Anett

cikumiku said...

Tsauki Jaana ja Mart

Ootan ka iga päev sissekirjutust ja kui tuleb, jätan kõik sinnapaika ja loen. Jube kadedus on mu hinges, mulle meeldib, et te selle asja ette võtsite. Ja eriti ise seal ise käinuna kujutan kõike nii elavalt ette. Te inspireerite ka teisi eesti inimesi, kes päevast-päeva oma pangalaenu ja muude kohustustele all ägavad, kõigest siinsest lahti ütlema või vähemalt mõtlema selle peale. Väga vahva värk. Loodan, et maatüki ka leiate, loodetavasti ka hingematvalt ilusa ja mõnusa koha peal. Seal Dominicalis see surfarite keskus oli küll kole...räpane kuidagi, rand ka. Meie 4-kesi ööbisime mingis kanada-prantslase pleissis, see oli täitsa tore koht. Jäi surfimeestest eemale, sinna kus on kaljusem. Alla mere äärde viis samasugune järsk tee, mis algul tundus küll sõitmatu. jube hirm oli... Tuba oli tumadast pudust lakitud mööbliga, ma ei saa aru, miks see siuke koledaks lakitud pidi igal pool olema:). Mulle meeldis seal maal see, et vannituba ehitati maja külge välja, st dushi all käid lageda taeva all ja külm ei ole iial. Selline oli meil ka selles ööbimiskohas. Leenu ja Tõnu ööbisid jõe ääres- kohas nimega Villas Rio Mar, bungalos, mis oli 2 nö erineva korteriga. Seinad olid ülevalt lahtised ja ühendatud. Naabrid seksisid valjult häälitsedes kogu öö, siuke tunne oli olnd, nagu kõrva ääres oleks asja aetud. Seal oleks tulnd vist samaga vastata;) - Leenu oli öö läbi magamata;). Seega, teie projekt võiks olla selline, kus saab omaette asja ajada;). seal maal ju seinu mingist tugevast materjalist ei tehta - tugevaim on see laineline plastik või nagu meie eterniit, aga ma loodan, et teie seda ei kasuta;). Ühesõnaga jõudu teile, musid ka ja olge tublid. Varsti jälle. Ciku

Kuku, kuulge, mul tekkis seoses veega 1 küsimus - kas lained ka on? Minu jaoks oli CR-s ainus miinus see, et lained oli megasuured ja ujuda ei saanud eriti. kui läksid põlvini vette, siis tahtis rannast tagasirulluv laine sind endaga igaveseks kaasa viia. vesi oli soe küll, nii soe, et sellist pole ei tais, ei mehhikos ega mujal... uskumatu. mitte soe vaid kuum lausa! Aga laine suurus oli üüratu- eriti cabo blancos, jacos ka. Dominicali ma väga ei mäleta. Kas te Playa Hermosat käisite vaatamas? see oli mõnus koht, väga ilusa rannajoonega... aga see jäi Jacost nati alla sõita. Üldse kõik need rannad, mis sinna alla jäid, olid ilusad, aga kuidagi väljasurnud, inimesi ei olnud, ehitatud majad/bungalod seisid tühjana... Igal juhul ootan teavet, kas praegu ka lained on ja kui jah, siis kas suured ka. Ja kui suured täpselt;) ?