Tuesday, August 15, 2006

inimesed ja loomad





meil on jalle loomad.Paar paeva tagasi, kui meil suur koristustuhin peale tuli ja otsustasime meie riietetoast yhe vaikese kapi suuremasse tuppa lohistada, et meil nii palju raamatuid, hea, systeemi luua.mart siis hakkas suure hooga peale, tombas sahtli lahti, mida me kunagi ei olnud avanud ja sees oli SUURTE sipelgate pesa, munadega ja kohe pool sahtlit oli tais.paris vastikud olid.Siis tombas Mart noori yle toa ja me ostsime 6 puust riidepuud ja kuni termiidid pole riidepuid ara soonud, saame riideid riputada nooril nagu kuskil yhiselamus, igal juhul parem kui enne.kui nad vastu voodit on, siis on kogu aeg see hallitamisoht.Sest naiteks, kui ma ujumas kain ja riided soolase veega kokku saavad, siis sool ju hoiab niiskus endas ja need riided ei kuivagi kunagi ara, ma annan need juudi juurde pesusse ja kui katte saan, siis on kuivad, sest juudil on see kuivatusmasin ja kui ma kohe kohvrisse panen ja lukk kinni, siis nad sailivad taitsa hasti.Eile ohtul laksin wc-sse ja kohe tundsin, et ma pole seal yksi.mart filmis rodu peal kottpimedas aikest, sest oli meeletu tulevark mere kohal ja see oli toesti niiiii ilus.kummrdasin ja nagin, et keegi on kraanikausi all kapi riiulil, skorpion.Esimest korda elus nagin skorpionit, oma 10 senti pikk, selline nagu krabi, aga vastik, liigendiline ja nagu prussakas, selline laikiva koorikukuga, taiesti eemaletoukav.Nagu valk olin wc-st valjas ja mart tuli karbsepiitsaga.ma veel motlesin, kas peaks myrgiga teda alguses uimastama voi mis teha, kas ta ryndab ka.mart tappis teda selle piitsaga ikka tykk aega, sest ta oli selline vintske ja lopuks kui see asi labi oli, ei olnud ta enam fotogeeniline, nioi et pilti kahjuks pole.Ja siis veel trygis sisse eriti pika ja peenikese kaelaga rohutirts, suur muidugi ja see suurte silmadega roovik, aga nendega me saime ka hakkama.Kui magama laksime, siis hakkas meeletu sadu ja aike joudis meieni.Meie maja sadas juba eelmise vihmaga labi, aga juut ytles, et ta on sellest vasinud, tal jookseb igalt poolt labi ja ta on endale juba suure kile katusele yle pleki vedanud.Meie hoiame kaussi all.Nii et Mart tousisgi yles, pani kausi alla ja tombas teleka valja.Siis hakkas selline myrin, kuna meil on see plekkkatus, siis ikka paris kova kolin, kui sajab ja aike joudis meieni ja siis ikka toesti madalat kogu maa variseb, sa tunned seda oma kehaga, kuidas koik vappub.
Toolidega tegime ka diili ara.Seal oli isegi kontor, selline nagu ma maletan 35 aastat tagasi, kui mu isa tootas manniku katsetehases.Seal oli kohe selline lohn ja oli trykimasin ja koopeerpaberit ja templeid ja palju paberit ja sellised metallitsehhi jargi lohnav pehme moobel, eks need maletavad, kes vanemad on...Alguses muidugi oli hinnakysimus.Nemad olid valja arvutanud, et materjali ja too ja koige peale kulub neil 85 taala, ma pidin pikali kukkuma.10, mitte rohkem, koik hakkasid selle peale naerma, et mis ma oige motlen, et metall on kallis ja nalja teen voi.Mina ytlesin, et mul on neid toole palju vaja ja et mul eei ole nii palju raha...jalle hahaha.Et 85 taala ikka .mart siis ka ikka et tema on mees ja saab aru, et metall maksab ja too ja raske teha , aga yle 40 me kyll maksta ei saa, et 80 tooli(aalguses raakisime 50st)ja 40 taala tykk.nemad et 45, mina ytlesin, et ei , siis laheb kogu raha toolide peale, aga mul on laudu ka vaja ja lopuks jai 42 taala, mis on minu meelest ka roovimine, aga loobuda toolidest ka ei tahtnud.Nyyd siis leping, et hiljemalt 3 kuu parast on mul 80 tooli ilma vineerpohjata, mis tyuleb meil ise teha ja ilma varvimata, mis teeb mulle roomu.ma ei tea kyll, kuhu ma novembris oma 80 tooli panen, kas laon siia juudi majja yksteise otsa, et keegi mu kallist vara ara ei varasta ja hakkan vaikselt brokaatpatju tikkima...
Meie maaga on endiselt venimislood.Lihtsalt see mootmine, mis meie maamootjad teostasid, ei jookse kokku selle plaaniga, mis on myyjal ja nyyd myyja, see Frank sai teada, et see maamootja, kes talle mootmise teostas, oli vigu teinud ja ise ka teadnud, et koik ei klapi, aga ikkagi paberil klappima pannud ja nyyd pidi laupaeval uuesti tulema maad mootma, aga ei ilmunud kohale, lubas kyll, aga peidab end nagu vaike laps.Siis telliti teised maamootjad, et las teevad too ara, nad panevad selle syydlase, kes korvale hoiab maksma, et janky kaebab ta kohtusse ja nii, esmaspaev ei tulnud need maamootjad kohale, et siis tana, teisipaeval.tana on siin emadepaev, palju onne koigile emadele, siin on see teisel ajal kui meil.Frank eile juba sylgas tuld ja torva, et mul suva, emade voi isadepaev, olgu kohal ja tehku ara, me ei saa ju oma ostu myygi tehingut lopule viia, kui see segadus on.Tana kell 12 paeval pidi see siis toimuma.laksime kohale, ainult meie ja Frank, maamootjaid mitte kusagil , 45 hiljem saabus nende ylemus ja ytles, et tema peab kyll ara soitma kohe, aga mehed on juba teel.hiljaks on jaanud selleparast, et alguses nad soid, aga parast oli kumm tyhi.meie sober kinnisvaramees Moises (tema organiseerib seda asja) ytles, et tema peab ka ara minema , sest tal on ema ja lapsed ja naine autos ja et on emadepaev ja et just eile laks tema ode oma mehest lahku, kaks last on ka, voi oigemini oemees lihtsalt jalutas minema ja nyyd on tema emal!! raske aeg ja ta peab perega randa minema.No kuna neil on koigil vaga suured pered, ikka mingi 5-6 ode venda miinimum, siis alati kellegagi midagi juhtub head voi halba, alati on midagi teoksil.tulime tulema, laheme parast tagasi, vaatame, kas keegi on aega leidnud tood ka teha.
Uutest ajakirjadest oleme ikka palju ideid saanud ja nyyd kui homme jalle san Josesse laheme, meie advokaat lubas, et arhitektiga saame ikka ka kokku ja meie paberid pidid koik valmis olema, ehk siis saame hakata ka midagi toelist paberile panema.Eile kiikusime siin rodul vorkkiigedes ja suur kuhi raamatuid oli syle ja muudkui arutasime ja vaatasime ja joonistasime, meie juut on skulptor, tema tagus korval mingist eriti kovast puust skulptuuri valja, vahepeal Mart aitas teda, juut pidi peaaegu surma saama, puu libises minema.Kui yks ohtu seal ohtusoogil olime , siis meie juut ikka kysis, et miks me selliseid maju ei taha, kus me praegu elame, et need saab ruttu kokku ja odavad ka.Kyll pressib, no ei taha ma sellist saunamajakest.ja siis eile, kui raamatulkuhja all sebisime, siis ta kysis, et kas ta voiks ka, kui mul labi on, monda raamatut vaadata.Eks tal tekkis huvi, misasja me sealt vaatame!
Siis me kaisime veel eile ohtul katusemeistri juures,Oldemar on nimi, teadsime, et kus ta elab ja no on ikka elamine, neoonroosa maja, nagu roosa panter, aknaavade ees on aiavork ja sees oli valatud porand nagu laudas ja paevavalguslamp poles, roomsa naoga noored olid toas, voi noh, kuidas votta, ust ka ei olnud, nad on alati poole kehaga valjas ja pool on sees.Oldemar on oma venna juures, see oli 100 meetrit edasi, votsime ta poja auto peale ja soitsime sinna.Samasugune maja, ainult neoonroheline, inimesi oli mingi 20 tykki, noori vanu, kes myras pimedas rohu sees poris, kes kiikus tooliga, kes vaatas niisama, koigil oli monus olla.Kui meie sinna saabusime, jaid koik vait, Oldemar raakis vaga korralikku hispaania keelt voi oleme meie paremini aru saama hakanud, igal juhul saime tuttavaks, koik olid ylisobralikud.Oldemar ytles, et arge muretsege nende palmilehtede parast, mul on omad teed, kuidas ma nmad katte saan.lubasime uuesti kontakti votta, kui asjaks laheb.Tana kaisime vaatamas yhte katust, mida ta rteinud oli, kysisime inimestel, kuidas nad rahul on.Need on yhed kanadaprantslased ja vahepeal nad raakisid sellist prantsuse keelt inglise aktsendiga, (mulle tundud)tegelikult oli vist vastupidi.Et nagu olid rahul, aga palju prahti, muudkui pudiseb ja tolmab, siis skorpione ja muid putukaid on ikka ka, nad ei vastanud tapselt, et kas iga paev kukub moni taldrikusse, siis ikka lekib kuskilt vahete vahel , et restorani katuseks ok, aga neil oli alguses yhel bungalol ka olnud, et see oli kyll paha mote.hea teada.
Eile kutsuti meid kahele peole ka, yks reedel, teine laupaeval, siin onsellised peod, et oeldakse, et meie pakume liha ja olut ja teie votke muid asju kaasa.Synnipaev on sellel papakoiga jankynaisel, kellele Mart ykskord effektselt laimi rusikaga dringi sisse purustas, aga teine pidu on 4 inimese synnipaev ja me ei tea neid teisi, ainult seda Jankyt, Mart arvas, et hea oleks enne binokliga kaugelt piiluda, mis inimesed on, muidu tuled suurte nattadega kohale ja kohe ei sobi ara ka minna, kui on jama.On ikka mure meil, eksole...Ise oleme ju nii huvitavad inimesed...:)))
Praegu just hyydis mart, vaata madu!ja oli selline pilt, mingi vaike, selline peenike rastikusuune madu ajas konna taga ja konn hyppas elu eest, aga madu pani valgukiirusel jargi ja saigi konna katte.kujutage ette, paise paeva ajal.Mart arvab, et ega mina nyyd enam eriti valja ei tule, aga see skorpion oli ju sees.juut kysis ka , kas ma soidan nyyd Eestisse tagasi.konnast on kahju.
piltidel on valed kuupaevad, vahetasime patakat ja ei pannud tahele, ei ole me midagi kuskil Eestis kapi taga, hehe

3 comments:

cikumiku said...

No hei! Rõõm kuulda, et palmilehtede osas ikka mõtlete, ma ei magaks mitte minutitki teie poolt pakutavat und katuse all, kust võib loomi sadada!:) Toolide diil sai ka tehtud! Tubli, tingisite ikka päris kõvasti ja saite minu meelest küll väga hea hinnaga! Juba kujutan ette, mida ilu Sina Jana nendega veel omakorda korda saadad! Kle, kas selline asi nagu el cine ka CR-s olemas on? ma just käisin üht megahead filmi kinos vaatamas - Volver, hispaania oma! No super meeleoluga film! kui kino leiate, minge kindlasti vaatama. See on Almadovari film. Vääga laheda meeleoluga film! Kuigi mis teil filmidest, endal elu nagu film ja veel enam. Mart on sul ka ikka tõeliselt kuldsete kätega mees! Sul on ikka mehega vedanud, esiteks see, et ta sinuga kõiki jaburusi kaasa teeb ja teiseks see, et ta kohe oskab ise kõike teha. Ega ma enda oma üle ka ei kurda, küll kahjuks eelnimetatud omadused tal puuduvad, on see-eest teisi toredaid;). Et see väljend Imemees on ikka täpne termin Marti iseloomustamaks! Nüüd veel juuksuri amet ka käpas -no mis nii viga! See hallituse teema on ikka küll uskumatu, see vist on ilmselt selle nn talveperioodi viga. Dets-jaanuaris ma küll ei täheldanud, et niiske on, pigem ikka purukuiv kõik.Äkki seetõttu need elamised olidki seal enamus nii koledad nendes hotellides ja motellides, et muu ilu nö hallitab kõik ära, aga vana hea tumepruun lakk säilib selles kliimas hästi!? No kes teab, eks te saate ilmselt varsti sellele jälile, on see maitse puudumine v mingi muu värk. Aga nende madudega olge seal küll ettevaatlikud. Meil juhtus Mehhikos siuke lugu, et meie reisikaaslasest naisterahavas nimega Ulla läks õhtul toaletti,kust hakkas sekundi pärast kostuma jubedat röökimist. Tormasime siis kohale ja wc poti kõrval oli pikk peenike musta-valge triibuline madu. Immi siis arvas, et võtab kätte ja viib välja, ma siis kohe, et segane oled vä, et sa ei tea iial, kuidas see loom reageerib ja äkki on mingi mürgine ka. kutsusime siis turvamehed, kui need ussi nägid, hüppas 1 kohe vanni otsa ja teine kargas vannitoast välja. hakkasid midagi arusaamatus keeles elavalt diskuteerima. ühesõnaga kestis operatsioon mao vannitosat väljatoimetamine mingi 2 h. Pärast siis saime teada, et tegemist oli maailmas teiseks mürgise - korallmaoga. Vot siuke lugu siis, meie ja eriti immi seal ninapidi juures;)ning valmis seda ISE prügikühvliga välja viimas! Ärge seal igaks juhuks jah, igat looma näppige;). Kle, kus seal need tucanid on? kas vaid raamatutes? See on ju CR rahvuslind? Kas neid võib seal vabas looduses ka näha? Ilus on ta küll! Ilu teiegi päeva! terv ciku.

cikumiku said...

Hommik! Uut lugu küll ei ole, aga lugesin viimase veelkord üle, koos kommentaaridega siis! Oi Viivi, kahju, et ma alles täna lugesin, et eile õhtul oleks liha saanud, ma oleks nagu kõps kohal olnud. Jaana ja Mardi seltskonna puudumist ma küll ilmselt poleks asendanud, aga veini oleks kaasa võtt;)! Jaana ja Mardi pildi oleks siis võind lauale panna ;). Teine võimalus oleks see, et kui neil oleks seal ka wifi, siis saaks web camiga nendega ühenduses olla ja neile siis näidata seda lihatükki, mida parasjagu süüa;).
Ja see laps, kelle tädiks sa Jana said, tema vanemad vist kuulavad Vikerraadiot, kus viimased hommikud loeb Anu Lamp karupoeg puhhi ja Kristoferi Robini lugusid!!! Eks sealt vist ka inspiratsioon nime saamiseks. Mulle kõlas kohe kuidagi tutavlikult see kobinatsioon, aga täna loole uut järge kuulates mul plahvatas! Vot tak!

anett said...

tere kallid vanemad,
lopuks leidsin aja,et koik ilusti ara lugeda!!! Uskumatu,et teil koik seal hallitab ning maod ja skorpionid ringi siblivad!!! olge palun ettevaatlikud!
Eile kaisin paeval, kui turistid linna peale lasin, teie salongis. Maarika naitas mingeid pilte,aga osade peal olite teie ka..Ja siis tekkis nii suur igatsus :)
Aga armas on teid vaadata nagu tarzan ja jane!!!no toesti!
Meil oli eile siin yle pika aja korralik pre party enne prive pidu, koik sandrad,merkad,tuulid,rainid,pennid koik koik olid siin, nii tore!! Pole ammu koik siin olnud...ja joime cuba libret!
hihi
kirjutan teile meili ka,
kallistustega,
anett