Tuesday, August 08, 2006

viha





Tana on esmaspaev ja see moodus nii.Kell tirises7.00, sest pidime kell 8 krundil olema.Ma kyll ei arvanud, et seal kedagi nii vara on, aga kui kohale joudsime, siis kostis juba matseete hoope, oli 2 inimest.kui laupaeval ma teadsin, et seal oli Victoriano koos oma 2 pojaga, siis nyyd ma ei tea, kas oli Victoriano 1 pojaga voi olid molemad pojad, sest yks oli tapselt isa koopia, aga nagu oli noorem, imelik oleks kysida ka olnud, kuni lopuni ei saanud aru, kes meil seal tootasid.Geodeedid saabusid ka 5 minuti parast, oli 1 vanem mees ja 2 noort.1 noor oskas tehnikaga ymber kaia, teised olid niisama abilised.Aga see vanem laks nagu muuseas matseetet vasakus kaes viibutades kahe loogiga loi yhe puu maha, ma olin sonatu.Seda nad toesti oskavad kasitseda.see maamootmine vottis aega mingi paar tundi ja siis peale seda , kui me olime neile olled valja teinud kohalikus pulperias(sellega oli vaike probleem, sest kell ei olnud veel 11 ja enne seda ei voi seal olut juua), laksid nemad oma teed ja meie soitsime Moisesega yleskylla, et kokku saada mehega, kes pidi palmist katuseid tegema.meest muidugi kodus ei olnud, oli teenija ja naine.Teenijad on siin selleks, et nemad panevad pesu selles poolautomaatses pesumasinas sisse ja valja ja kuivatisse ja ma ei tea, kas soojendavad vett ka, sest peaaegu kellelgi ei ole automaatpesumasinat.Me vaatasime vahepeal kaskaadi, mis oli ok,kakaovilja nagin ka.See on selline kollane nagu minikorvits ja sees on sellised limased seemned, lutsutad lima ara ja seemne paned paikese katte ja kui see ara kuivab, murrad pooleks ja saadki kakao katte, nii lihtne see ongi ja siis oli sinna tulnud yks mees Nelson, kes oli mingi ehitajate ylemus ja kes oli konstrueerinud selle maja, kus see palmikatuste tegija elas.Nelson oli aruka silmavaatega ja peale meie selgitqamist, et me tahame palmist katust, osutus!!!
1.Palmeid on nyyd riikliku kaitsse all, et kuna selliseid palme on nii vaheks jaanud, siis neid ei tohi enam kasutada, ehk, neid raiutakse nyyd pimedas ja oosel ja kui politsei kinni votab, siis tuleb koik ara anda, aga kui juba katusel on, siis pole probleemi!!!
2.Koik putukad, skorpionid ja maod armastavad sellist katust, toodi ohtrasti naiteid, kuidas restoranis syyes, kellelgi mis sinna toidu sisse kukkunud on.Et neid kasutatakse sellistes yhiskondlikes kohtades, kus on koik lahti, mitte bungalo katusena.
3.Keskmiselt peab selline katus vastu 5 aastat ja maksab mingi 2000 taala paarikymne ruudune, oudne hind
4.Kui panna plekkkatus ja sinna peale palmid, siis kuumemeb plekk ja palmid on nagu praepannil ja muutuvad pudedaks ja vihm pyhib nad katuselt yldse alla
5.Kuna mulle plekkkatus ei meeldi, siis peaks alla tegema puu, vahele pleki ja siis veel palmmid, ehk 3 katuse hind.
6.Miks meile plekkkatus ei meeldi, see on odav ja saab ruttu valmis?
ma sain aru, et me oleme valinud koige kallima ja koige keerulöisema variandi.Soitsime vaatama Nelsoni kasilolevat tood, seal oli plekkkatus ja allapoole oli pandud bambus lahtirullituna, vaga ilus oli.Kui ma ytlesin, et nii Malaisias kui Tais, Ecuadoris, igal pool kasutatakse sellist palmikatust, mul on palju ajakirju ja pilte, siis nemad vaitsid, et siin on nii palju niiskust, et siin ei saa, rotid ja skorpionid teevad pesa.Niiskusest niipalju, et hommikul panime oma padjad ja voodikatte paikese katte varju alla, et natukenegi kuivaks, Mardi nahkkellarihm on karvaseks hallitanud.Voodil on selline seenelohn.Kui tagasi joudsime mingi 6 paiku, sadas kolinal ja koik oli marjem kui varem.Nelson jattis muidu asjaliku mulje, aga siis tuli sinna meie sakslase sober, ma ei tea, kas ta on canada prantslane voi ka sakslane, hispaania keelt raagib ta prantsuse aktsendiga.Oudne tyyp, arhitekt, nagu kaan, lahti ei lasknud.Ta haistis, et akki saab raha teenida.Kiitis ennast oudsalt ja viis meid oma ema maja vaatama, ema oli selline Tiina Magi Vanalinnast , maja oli prantsuse moodi , aga noh, kuidas oelda.natuke kipakas ja tool, millele istusin, ema hoiatas, et ole ettevaatlik, see laguneb tihti koost ja selline voodi, mis nooridel koikus, selle madrats voi lina oli pehmelt oeldes vaga rapane ja loomulikult oli tal suur roheline raakiv papagoi puuris , mis siin on nagu "must", ylemine korrus oli vahe parem, veini pakuti, suurte oitega kollaseid lilli oli terve hoov tais, oied lihtsalt kukkusid puu otsast alla, aga iga ois oli selline, et pane kokteili aare peale ja imeilusad.Korjasin maast 3 oit ja imetlesin neid, Tiina Magi ytles, et ah, need on ainult 5 minutit ilusad, siis nartsivad kohe ara.Need olid mul autos poolteist tundi ja kodus panin vaasi, midagi ei juhtunud nendega.Siis veel hakkasime joonistama, et kui teeme 2 korrust bungalole, laed peavad korged olema, et oleks ohku ja see palmikatus tuleks vaiadega nagu lihtsalt peale , et oleks nagu selline katusel tsillimise koht, et siis ei puutu palmioksad elamisega kokku, siis valja tulid meil nagu vahitornid ja ma laksin taitsa vihaseks, et selliseid maju ma ei taha ja Mart vihastas, et mina vihastasin ja ma ei saa aru, miks alati need asjad, mida mina tahan, peavad koige kallimad ja keerulisemad olema.Motled , et teed vaga naturaalse ja eheda...Siis see canada prantslane ajas ka veel oma joru seal, et kuidas ikka nii ja kuidas naa.Mind ajab kohe vihale, et kui keegi pole enne nii teinud, siis nagu ei saaks teha.Kui ma Mustamael oma kodus tegin ajalehtedest poranda ja yle lakkisin, sai kyll voi kokku segasin vees lahustuvad ja lahustumatud varvid.Aga seda siin hispaania ja ingliskeeles neile selgeks teha, et mina ainult kysin ja teie asi on vastata kysimustele, mina otsusta.Kui ma raakisin, et vannituba tahaks nii, et see oleks nagu oues, et ylevalt lahti, et katuse ja seinte vahel on vahejne.Siis ytles see pagana prantslane, et teeme aknaga, et aken voib ju lahti kaia.Ei tea, kust nad kyll koik need head ideed saavad, et aken voib ka lahti kaia, selle peale lihtne inimene ei tulegi .Homme helistame oma advokaadile, ta soovitas meile yhte konstruktorit, vaatame siit kylast kaugemalt...Sellel canadaprantslasel on hambad ka niimoodi suus, et kui pimedas vastu tuleb, siis ehmatad, taitsa vihale ajab kohe moni.

2 comments:

cikumiku said...

Uus päev...juhhei, veel tulen rõõmsa tujuga tööle, sest ilmad on jätkuvalt ilusad ja töö ei ole veel oma tõsidust ja hoogu sisse saanud. Tallinn ja ilmselt kogu Eestimaa oli eile õhtuks mattunud suitsu alla, nimelt pidid kusagil Venemaal metsad põlema ja see toss, mis katab vähemalt kogu Tallinnat (kohati pidi olema lausa nii paks suits, et ei näe näppu endale suhu pista), on kohutav! Hais sinna juurde. Ma ei saa aru, et Ladogal põleb mets ja meie lämbume... ühesõnaga väga tore see ei ole. Lugesin teie majaehituse plaane ja seda, et katust ei saagi vist palmilehest teha... kahju küll, kuid kui seal loomad seetõttu katusel ringi kolavad, siis mina seal magada ei saaks. Olin nädalavahetusel tuttaval külas, kellel on suur talukompleks, mida ta taspisi renoveerib. Ühel hoonel, kuhu meid magama pandi, polnud katuse all aknaid veel ees ja kogu see loomaaed, et kes öösel ringi siristas, lendas sealt siis valguse ja ilmselt inimese hea lõhna peale sisse. Püha jeesus, kui kottpimedas sulle mingi larakas näkku lendab! Ma olin hirmust kange, togisin immit, see magas nagu vana kott ja üldse ei kaitsend mind rüütli kombel mõõgaga nende elukite eest. Ma ei jõudnud hommikut ära ooodata! võtsin küll paksu teki peale ja immi t-särgi pähe ja näkku, aga IKKAGI oli mingi tirts mul taas näos! Ja Tais, me elasime mere ääres bungalos, mis oli ehitatud kalju külge, st 1 sein oli kalju. Sel oli ka palmilehest katus. Torm oli, suured lained randusid suure pauguga, elekter oli kõikuv, tead siuke õudusfilmi pirnike laes hõõgus kuidagi ebamääraselt, kohati kustus ära ja.. Niipea, kui tule kustutasime, hakkas mingi eluk katusel kraapima, ja kohe ikka nii jõuliselt, nagu elu eest sisse pääseda üritades. NII õudne, meil olid mõlemil silamad nagu tõllarattad, sest hääle järgi tundus siuke karusuurune loom seal kraapivat. võõras maa, no iial ei tea, vbl oli mingi iguaan vm, see kestis kuni hommikuni ja nii me mõlemad seekord;) magamata olimegi. Linad olid ka liivased, siuke tunne, et enne meid oli see loom seal maganud. Seega, ma arvan, et foobikuid peale minu on ikka rohkem, tehke ikka hütike nii, et minusugused ka magada saaks! Kas kivikatus on ka kallis? See Montezuma bungalote koht oli vist kivikatustega, ma saadan meilile lingi, kui leian, saate vaadata... Kuigi siukesed päris nagu paekivist katused oleks ka päris lahedad, nagu Sveitsis näiteks. Aga neid vist ei saa seal maal ikka teha. Seaql ple kivegi.. vaid siuke punane savi? Vot siuke lugu siis putukatest. Nagu Viivi uuris, tahaks ma ka teada, et kus täpselt see koht teil asub, et kas siis päris mitte Dominicalis? Kas te olete seal Dominicalis selles kohas ka ringi luusinud, kus suure tee äärest keeravad sildid alla mere äärde, siuke järsk tee ja seal mingid majutuskohad. Seal oli ka mingi kanadakas, kelle juures me ööbisime, koht oli ilus, aed mega, samas majad, kus elada eriti mitte. ikka see pruun lakivärk. äkki on ka sellel põhejndus, miks kõik nii teevad? et siis ei lähe hallitama mööbel? Aga rand oli seal kaljune. Mis mul veel silma jäi, tal olid mingid suured tünnid, kuhu väitis, et kogub vihmavett, mis mägedest alla sajab, ma ei saand aru, miks see vajalik on. Lõpetan nüüd, teen ikka vahepeal tööd ka, ja kui midagi pähe kargab, eks ma siis kohe kirjutan! Ikka jõudu!!! terv Ciku

Veljo Konnimois said...

Loodetavasti on potid, pannid terved. Täitsa tuttav tunne. Me vahepeal oleme oma karbiksega lõpusirgele jõudnud. Sarikamaterjal tuli ka paar päeva tagasi ära ja järgmine nädal peaks sarikad peale saama. Eks näis. Siiani olen ka üsna tige olnud - kuidas ei saa, miks nii kauva asi venib jne. Aga ma ei kujuta ette, kui ma peaks CR koefitsenfiga asja võtma - kas mu närvid ikka peaksid vastu? Edu teile