Tuesday, February 13, 2007

ARKist kirjutati, lube ma ei saagi, pean ise Eestisse soitma, tore tore









Teisipaeva oo, teil on juba hommikul kell 7, kui ma seda kirjutan, lahkusime just Kristelist ja Svenist, viimasel ajal on nii monusasti olnud, et eelmisel nadalal olid meil veel yhed eestlased Merlin ja Ervin-ja kumbagi paari me ennem ei tundnud.Ma koigest hingest loodan, et see eestlaste invasioon jatkub.Lihtsalt nii tore on vahepeal teha oma nalju, ei pea seletama mingit Eesti tausta ja omas keeles on valjendusoskus ikka ka oh, kui hea, VEEL.Koigepealt siis ehitajatest.Reedel pidi siia saabuma ikeevitaja, teda ei tulnud, Luis ytles, et esmaspaeval.Esmaspaeval saabus Luis siia ja toi autotaie inimesi.4 meest ja naine lapsega, yks mees oli ikka vahem kui lubatud ja keevitajat ei olnud ka, keevitaja pidi lopetama yhe too ja siis kohe samal paeval saabuma, tegelikult ei tulnud teda ka tana.Siis pidi meile yks labidamees tulema eile, teda ka ei saabunud, aga yks uus kais ennast pakkumas ja vahemalt tana ta toesti kogu aeg kaevas, homse kohta ei tea.See suur kamp, kes saabus, nemad hakkasid kohe endale linnakut ehitama, terve meie krundi parkla naeb nyyd valja nagu mustlaslaager laheks taevasse.Igasugu kile ja laineplekk konkusid on ehitatud, lisaks veel 2 telki, sest nagu ma aru sain, siis see naine ja laps kuuluvad mingi mehega kokku, aga see laps elab meie kuuri kylge ehitatud lisaehitises, mingi telk ja jarelkaru on kuuri kylgew yhendatud, siis koikide nende eraldi ehitiste vahele on tommatud pesunoorid, neid oli 2 voi 3, see indiaaninaine pesi kohe alustuseks koik riided ara.Nad kaisid iga natukese aja tagant vabandades midagi kysimas, ikka kas lambipirne koos pesadega voi pesunoori voi wc yhendamiseks seda polve voi liimi(siin liimitakse torud yksteise kylge)Ehituseks kasutasid nad ara kogu meie vaba lauatagavara ja kuna wc sai yhendada ainult meie praeguse maja kanalisatsiooni kylge, mis toimib, siis minu aknast avaneb vaade umbes 3 meetri korgusele mustast kilest hoonele, mis on nende wc, homme varjan selle enda poolt bambuskardinaga, ma ei tea, miks nad kyll selle nii korge ehitasid, ise on 1m 50 pikad(aa, sain juba aru, mina ju olen pikem ja mae otsast naeks ju alla sisse)Esmaspaeval nad meie maja ehitamisega tegeleda ei joudnudki, sattisid siin ennast sisse.Esmaspaev oli aga selle poolest suurpaev, et mart laks sisse andma uue cabina pabereid, et praegu ootame keevitaja taga, siis saavad nad hakata katust panema sellele teisele majale ja samal ajal siis osad ehitavad juba seda kolmandat.Ja meil on kyll omavalitsuses see sober, aga sellist asja, et sama paeva lounal 5 tunni parast sa loa katte saad, pole me iial kuulnud.Kui me eelmine kord ytlesime, et meil laks nadal, siis koik ytlesid, et fmis toimub, keda te tunnete.Et tavaliselt laheb 2 kuud, aga tavaliselt rpohkem.mart on nii kova mees, et saabus permisso napus, mina pidin kyll ara minestama.Nadalavahetus moodus meil rahulikult, mina olin taiesti toovoimetu, laksin ool vastu laupaeva pissile, ja ei tahtnud Marti yles ajada ja ma ei tea, kas ma lykkasin Marti voi tombasin lina, igal juhul oma paremat katt ma enam liigutada ei saanud, laupaeval ma veel yritasin paeval midagi teha, aga meenutasin sellist tyytut vanamutti, kes laste keelust hoolimata ikka kasulik tahab olla ja parast lastel topeltraske, aita mutt pysti ja too ka vaja ara teha.mina yritasin pesu kuivama panna ja kaua sa ikka yhe kaega paned, vahepeal ikka motled, et aitad teisega ja oi issand, parast pidin votma 3 valuvaigistit ja mart lohutas, et votab kae maha.Oyhapaeval ma ei teinud muud kui lugesin, kui nyyd keegi ometi siia tuleks ja hunniku uusi raamatuid tooks.Condor ju teeb praegu mingeid soodukaid, tulge musikesed.Kasi on muide tanaseks peaaegu terve, homme hakkan istutama, tana istutasion ka yke ilusa lillepoosa, aga Mart kaevas augu, homme saan juba ise, aga heegeldada sain tegelikult juba esmaspaeval, nii et naete, ellu jain jalle.Ohtud on meil ka koik sisustatud olnud, iga ohtu oleme eestlastega valjas kainud, Merlin ja Ervin kyll peatusid siinkandis nii lyhidalt, aga Sveni ja Kristeliga oli paris mitu lobusat ohtut.Tana toime ka bambuud kardinapuud jaoks ja ma viisin porolooni ja kanga yhe omleja juurde, et see katteriide peale paneks.Ma kyll ei teadnud yhtegi omblejat, aga kui me bambuutoikad olime katte saanud, siis ma seletasin seal teeaarses myygikohas, et mul on omblejat vaja ja kutt juhatas, et soida siit edasi jargmisesse kylla ja seal keerad vasakule ja paremale ja kysid Maruhat, oligi selline vaikne puhas vanainimene, kes lubas jargmiseks nadalaks valmis teha, kokku laheb kuskil 10 taala koos lukkudega(no et vahepeal saaks kanga pessu ka anda)Kui tal hasti valja tuleb, siis annan talle veel tood.Praegu tuleb selle yhe tsillimiskoha padjad, aga neid tuleb meil ju hugim teha, sest eks see yks vedelemise ja monulemise pesa siin tuleb ju.Kui inimesed on kohud tais soonud meie imeliste valgete traattoolide peal, siis nad kindlasti tahavad koik pikutada ja vedeleda.Kuna Kristel ja Sven votsid endale tana ooseks just sellise seljakoti inimeste hotelli, siis kiikasime yle nenede toa ukse, et kuidas konkurentidel ka on, me oleme selle omanikuga paar korda seltskonnas koos olnud, ja koht asub Uvitas, mitte siin Ojochalis, ehk siis meil mingi 10 km kylakeskuses ja opn sissetootatud, mis on selline hea asi, aga disain ja fiiling olid vaga kesised, kui mitte oelda olematud.nii, et ma siiski arvan endiselt, et sellist kohta nagu meil siin pole, see tuleb meil ise teha.Ma rohkem ei kirjuta, muidu ei joua yles panna ja siis olete pettunud, kalli, kalli, pyyan usinam olla kirjutamisega.Homme laheme vana Franky juurde, tema hakkab nyyd Panamasse kolima ja uued , hollanlased on varsti platsis ja nii vaga loodan, et nad on ok inimesed.Kommige siis ikka ka, nii monus on lugeda

2 comments:

anett said...

ilusat sõbrapäeva minugi poolt! :) Teil juba palju sõpru juuu!! tore,et need uued eestlased ka platsis! See,et sa ARKist lube ei saa on kyll tobe ju?!?!

Ja need kohalikud töölised elavad kyll ikka jubedalt, kas neil mingid duzzivõimalused ka on või...? ma kahtlen.....

ärge siis teie mustaks ja räpaseks muutuge eks,hihih

suurimad kallistused ja musid teile!!!!!
tervitades,
anett

liistipp said...

Tere Jana ja Mart,
Olen Liis kui maletate, see louna-ameerika ringi seikleja Tipu perekonnast :)... Ei tea kui tihti te maili loete ja kas saate uldse ennem katte...Nimelt ma jargmine nadal costa-rica poole liikumas umbes 2-ks nadalaks, et motsin et akki oskate natuke infi anda...ja akki saaks ka teil kulas kaia ja ulevaadata teie hotelli areng...voiksin teile head ja paremat eestist kaasa tuua...leiba ja sprotti voi mille jarele isu on..:) et oleks tore teist kuulda...eestist lahkun vist 21. veebruar nii et sinna jouan paev hiljem...kuna mingit konkreetset plaani veel ei ole valja moelnud ja reisin uksi...siis igasugune inff ja abi oleks vagagi kasulik...eks uritan ise ka nii palju kui voimalik infot koguda siin aga no kohalikud teavad ju ikkagi paremini :)
Oleks tore teist midagi kuulda...

Liis