Friday, August 10, 2007

reede on, eile lihtsalt oli internett maas













neljapaev.Sellel nadalal oleme meie valisilmele rohku pannud.Motlesime, et enam ei saa edasi lykata, sissesoit ja ymbrus on jube, olime ju haljastusega tegelenud ylevalt alla ja kuni majadeni oli taitsa ok, aga alla costanerani oli hooldamata ja nagu mingi heinamaa ja arvasime, et ega keegi ei saagi aru, et siin hotell on, kui midagi korda ei tee.Ja siis me tegimegi, kopad ja peonid ja materjalivedu, kastitais taimi aiandist ja teine samasuur teisipaeval yhe kohaliku kodust valjakaevatuna(kohalik oli kohe nous oma maja ymbert kasvoi koik yles kaevama, peaasi, et raha saaks)Ja teisipaeva ohtul olidki esimesed taiesti juhuslikud inimesed, et kas oomaja saaks.Mingi 2 perekonda , yhel lapsed ka, sellised 30 ja peale.nii onnelikud, neile nii meeldis, kiitsid meid taevani, et siin on ikka nii ilus ja koik on nii ilus, koige parem neil reisi jooksul.Nad elavad Tamarindos ja vahemalt yks paar tootab kinnisvara bisnesis, yhed bookisid endale jargmiseks nadalaks cabina ka, et tulevad kahekesi tagasi.Votsid selle maja kaheks ooks, esimesel ohtul ei olnud meil isegi sissesoiduvalgustust, eile Mart tegi kogu aja.ohtul jaid need siia pidu panema, meie laksime selle Chadi, kes autoonnetuses surma sai, malestusohtule.kui tagasi tulime, oli valgustus vaga ok, aga tapselt ylesjoudnud ja veel mitte majadeni valjas, on vahepeal mingi osa, kus valgustust pole.Ja seal on valatud renn, et vihma korral koik alla voolaks, aga senni peal veel katet pole.Kyll me muretsesime , et keegi sisse ei kukuks.renn on mingi 50 senti sygav ja mina muidugi eile kukkusin.see meeenutas mulle lugu aastaid tagasi Vihterpalus, laksime Maarikaga randa, ta oli oma autoga, mina meie vana Citroeniga ja Alliklepa rannas suutsin mina auto nii parkida, et mingi suurem auk oli tapselt nii, et kui ma auto ukse lahti tegin, kybar peas ma sinna auku kukkusin.Maarika raakis seda lugu veel mitu aastat, et kuidas tema oma autost vaatas, et ma nagu valja tulöin ja siis ainult kybar paistis.Eile ma kukkusin vihmavarjuga, ainult vari jai valja.Mart ei suutnud ara imestada, kuidas mul onnestus tervenisti sinna renni ara mahtuda, aga seal ma olin.ma olen ikka oudne koperdis.Homnepaev tuleb see sild sinna peale valada.
Siis me ootame basseiniehitamispakkumisi.Need sakslased, kes pidid eelmisel nadalal pakkumise tegema, ei suutnud seda ikka vaga teha, eile nad siis kaisid ja ytlesid, et basseini projekti eest tahavad 2500 taala!!!!Me maksime kogu oma ehituste projekti eest 10 000 ja seda ka selleparast, et me ei kasutanud seda ehitajat, kelle arhitekt see oli, muidu oleks koik hinna sees olnud.Selle jutu peale lasid sakslased kohe 2000 peale selle projekti ja suures piires ytlesid, et bassein laheb 20 000 taala maksma.ma kyll ei saa aru, mis seal nii kallis saab olla, me isegi ei pane keraamikat, ainult varvime.Aga kinldat hinda neil ikka veel ei ole, Mart muidugi ytels, et unustage ara, sellist raha me mingi projekti eest ei hakka maksma ja yldse, me tahtsime ainult hinnapakkumist, me votame paljudelt ja siis valime, me ei luba midagi kindlat.Siis tuli jargmine, see on meie peonide naaber, kellet me taimed yles kaevasime(muide samal ohtul,, kuime olime taimedega koju joudnud, leidsid nad oma ouest vaga vaga myrgise mao tercepelo voi midagi sellist, kes kui hammustab, on sul loetud minutid haiglani, mingi 30 voi muidu...)tema lubas ka pakkumise teha, ehitama tahtis kohe hakata, pakkumine pidi paari paeva jooksul tulema.muide meie kyla Ojochal oli teisipaeva ohtustes uudistes esikohal, sest siit leiti mingi vaheladu, kust columbialased kokat edasi transportisid, 2 tonni voeti ara.Edasi viidi muidu Queposesse ja siis USAsse.politsei oli teisipaeval siin kontrollimas.Aga Ojochali kyla oli kaardipeal taiesti valesse kohta pandud, kui telekas naidati, mis ei ole muidugi mingi ime.
esmaspaeval kaisid meil siin yhed jankid, kes pakkuvad satiinternetti, see on siin selline illegaalne bisness, sest praegu on koik riigimonopol, aga pakkumine oli taiesti ok ja peame aru.mingipaev voitlesime jalle oma raha kattesaamisega, sest millegiparast on see nii, et kuigi see on sinu raha, ei taha see kuidagi vaga kiiresti sinuni jouda.parast nadalat voitlust saime ikka katte, aga narve ikka laks jalle.teisipaeval oli meil pool paeva suur noupidamine ehitajaga, et nende viimane leping meile ei istunud, ei tahtaja ega hinna poolest, samuti maksegraafik.parast paari tunni pikkust keskustelu joudsime kompromissini.Alguses nad tahtsid tapselt poole rohkem kui varem, ehk siis 180 taala ruudust selle karbi eest ja pohjendasid seda selölega, et nad on koigi oma eelmiste toodega siin miinusesse jaanud, erinevatel pohjustel.Kyll siin ju yhed tuli minema kihutada, kes katuse lahtiselt peale ladusid, kyll teevad nad monda tood 3 korda ja Luis maksab neile tunni eest, mis on meie meelest kyll suur lollus.ja ehitada tahtsid nad seda viimast majakarpi 3 kuud.meie ytlesime, et 2 kuud ja see hind olgu 135, ehk siis jagame 90 pooleks ja paneme pool sellest juurde, et sammastel maja, aga siiski nad ju ei ehita porandaid alla ega seinu ega krohvi neid, me ei saa kahekordset hinda maksta.ja kui nad ehitavad kuu vahem ja tostavad oma efektiivsust, oleme koik voidus ja hinna saab vaiksema teha.olime eelnevalt Mardiga moelnud, et siis lopuks oleme 150 nous, sest ega nad ju kohe noustu,Ja asi laks tapselt meie stsenaariumi jargi.Luis aga raakis, et tal ei ole kuskilt votta selliseid, kes efektiivsemalt tootaks, sest meeste haridustase on vaga madal, moned kipuvad asju oma tasku panema ja tema ikka peab tagama, et keegi siin meie asju ara ei varasta ja...Ausalt oeldes meie motlesime, et see on eeldus, mitte, et me peaksime seda lisavaartusena votma, aga lopuks laksime sopradena lahku.lubas meile eilseks uue lepingu saata, mida meil tanaseni pole.
siis on mind tabanud uus naisteklubi rynnak.Eilsel malestusohtul oli palju rahvast ja yks mutike kybaraga, alla 100, astus minu juurde, et tema on see ja see ja ta on mind nainud ja teab kyll, et me ehitame ja tema elab ka Ojochalis jne.Muidu oli selline energiline pisike kribu mutike, punnis kohu ja kahe hernekepi jalaga, lyhikestes pykstes, kybar viltu peas, mojito klaas kaes ja suits ees, meenutas muolle Mardi kadunud vanaema ja lopuks kysis,kas mul meiliaadress ka on ja ma kirjutasin talle salfratiku peale ja tana hommikul kell 7 oli mulle juba 2 meili saatnud naisteklubi tegemiste kohta ja mul on jalle hirm, kuidas sellest koigest mooda hiilida.
Eile kais meil veel 2 migit vana jankynaist, kes kyll Martat otsisid, aga parast Mardiga ka vaga rahul olid.Mart tegi neile ekskursiooni, mutid kiitsid entusiastlikult.Naiteks Mart ytles, et ta on terve paeva valgustusega tegelenud, et oue valgustada ja mutid ytlesid seepeale, et see on vaga hea idee!Vot selline keskustelu on tapselt see, millest ma eelmine kord kirjutasin, lihtsalt sonu pole...
Muide, ma kuulsin, et boad hoiavad need myrgimaod eemale, ma ei tea, kas nad soovad neid voi muul moel, aga selleparast ei pidanud neid siin meie juures olema, et mae otsas elab suur boa, ehk siis meie selja taga.Ei tea, kui suur, aga igal juhul vaga julgustav.

6 comments:

Anonymous said...

Jana!!!!! Niiiiiii maailma kõige ilusam on teil seal kõik ja metsik sinu igatsus tuleb ju peale kui vaatad neid asjusid sul seal ja üldse... :-)) kalli kalli Kati

anett said...

olen juba lennujaamas :))))musi!

Anonymous said...

Tere-Tere!

Olen nüüd järjekordsest costariika viirusest paranemas, arst just lubas, et vereproov on korras ja nii (sellest olenemata, et ma rääkisin kurva loo costariika rasedast haiglaõest, kes mõrvarlikult meil veenid katki torkis/sinikad tekitas , on mu teisel käel nüüd samuti suur sinine laik, seekord siis tehtud vähemvägivaldse eesti haiglaõe poolt: )
Uurisin te uusi pilte, kohe süda läheb soojaks vaadates ja meenutades...Olin just maal vanemate juures töö/ravimispuhkusel ja mu kingitud võrkkiik (jah, seesama mis kotti peaaegu ära ei mahtunud) oli installeeritud eestimaisesse loodusesse, toimis väga hästi! See tähendab siis, et üldse ei viitsinud muud teha, kui lamada ja lugeda ja pähepotsatavaid õunu süüa. Muide, hakkasin ka nüüd seda Altõnn-tolobassi lugema, mulle küll meeldib! Kuuldavasti sobis teile ka :)
Igatahes olge tublid ja rõõmsad ja puhake ka natuke vahepeal. Meil nüüd ka siin sellised keskameerikalikult kuumad ilmad, aga puhata õnneks aega pole. See saladuslik lasteraamat, millest korra juttu oli, vajab veel kõvasti tööd.

Kõike head ja ilusat!

anni

cikumiku said...

Kallid Jana ja Mart!!! Puhkus on läbi, hakkan nüüd taas usinasti blogi lugema. Pildid on imelised, st teil on seal kõik imeline!!! Tahaks ju ka tulla, aga kahjuks, nagu teavitasin, jääb sel aastal vahele. Anett koos üllatusega on ilmselt kohal;) Ma kujutan teie rõõmu ette!!! St tegelt ikka vist ei kujuta ka!!! :). Eks sul nüüd vähem aega blogimiseks, ka - samas ongi õige, palju sul seal ikka neid häid sõpru külas käib. Igal juhul tervitused teile kõigile sinna. Elu on alates sellest nädalast oma tavapärases rütmis. Mitmed pulmad on maha peetud, kahju, et teid kohal polnud. Jõudsime Tõnu ja Leenu laulatusele, mis toimus nende maakohas ja oli südamlik ning Grete ja Erko kogu üritusele, mis oli ülivõrdes lahe! Ikka tõeline rokipidu! Tantsida sai nii, et ikka jalad valusaks. Seltskond oli super!!! Vaid teie oma poognatega olite puudu! ;)Nädalavhetuse, puhkuse lõpupäevad veetsime Otepääl - seal meile meeldib ikka ka hullupööra. Kohe kolikski sinna terveks suveks! Muidu katsun siis end vaikselt teie eluga kurssi viia, olen ju ajast totaalselt maha jäänud. Piltidelt tulndub, et kõik on valmis ja sissesõidutee on ka kutsuv! Tublid olete ja mõnusad ka! :) ma elan vaikselt tööellu sisse ja kirjutan nüüd varsti jälle. Musi Mardile!! terv. pr Kompus;)

Veljo Konnimois said...
This comment has been removed by the author.
Veljo Konnimois said...

tere ka meie poolt üle pika aja. Meil jah ka siin sellised kuumad temperatuurid üle pika aja, et kohe ei oska ollagi. Ja selle kõige juures nohune ja köhane peab ka suutma olla. Rõõm lugeda, et teil juba juhuslikult sisse astutakse ja mis kõige parem, tagasi tullakse. Hea maine kulub teile kindasti ära! Kuulsin ka Anettiga saabuvast üllatusest, lahe! Igatahes edu ja tervist.