Sunday, May 20, 2007

Hirmud Eesti ees











Esimesed 2 pilti on tyypilised maaticode elamised.kolmas pilt on lendur-advokaadi byroo ja neljas on tema naabermaja, molemad asud'vád linnas.
Pyhapaev, nyyd on see siis kaes.Saime katte Tonu saadetud paki, mis teatavasti korra Eestis tagasi kais.Ega me ei teagi, kas see oli juhus, et me ta yldse katte saime, sest kolmapaeva ohtul hilja helises telefon ja mingi mees kysis, et kas see on Stukis jne.Et meile on pakk ja see on San Joses ja millal me jargi tuleme.Seekord voi alati, ma ei tea, oli siis nii, et pakk tuleb ainult pealinna ja edasi on juba su oma mure ja rahakott, kuidas sa ta katte saad.Lubas cargobussifirmaga meile neljapaeval ara saata, et siis reedel voime jargi minna.reedel muidugi mingit pakki seal linnas ei olnud, kuhu see tulema pidi, aga laupaevaks oli see ikkagi olemas ja maksma me ka ei pidanud-no ei tea kunagi.Aga see, kuidas ma alustasin, et nyyd on see siis kaes, ei olnudki tegelikult paki kohta, see on see, et kui me alguses olime vaga onnelikud ja tegelikult oleme praegugi, et nii palju varskeid ajakirju:"Kroonika", "Just","Cosmo";"Stiil" ja ajalehti ja superraamat Kivirahkult, siis meiega juhtus yks imelik asi, kui me need ajakirjad olime labi tootanud.Alguses ma arvasin, et see juhtus ainult minuga, aga siis ma aari-veeri kysisin Mardi kaest ja temal sama.Me tundsime end nagu kuskilt Oravalt voi Vastseliinast, taiesti maalt.Ma saan nyyd taielikult aru, mida tundis Anett, kui ta parast aasta araolekut Tsiilist naases, et kuidas Eestis on koik nii satitud nagu laheks pulma.Ma ju tean neid meditsiiniajakirju ennegi ja varem, ka jaanuaris, kui meile viimased toodi, ei mojunud need meile VEEL.Nyyd oli selline tunne, et ma ei julgegi Tallinna lennujaamast valjuda, sest mul ei ole nii pidulikke riideid voi no ma ei oska seda sonadesse panna, see on midagi vaga imelikku, mida ma pole varem tundnud..Koik need teemaarendused ja millest inimesed Eestis arutavad ja kogu see elu, tundub, et me oleme vaga muutunud.See on nagu taiesti teine maailm, mis ta muidugi ongi ja kui sa kohapeal ei ole, siis sa ei saa aru enam naljadest, mida koik teavad.Naiteks see "Just", kus perekond Tahismaa oma miljonite eest Ameerikas kais, ma ei saa enam aru, kas tegemist on naljaga ja kui see ei ole nali, siis kas toesti on Eestis juba nii, et kui Ameerikasse lendad ja mitte ariklassis, siis ei maksa sellest iitsatadagi, peaks piinlik olema.Mul ei ole midagi monulemise vastu ja kui see mulle taskukohane oleks, siis pikutaks isegi nii pikal reisil, aga see, kuidas sellest kirjutada, see on nagu tohutu edukultus, mis meil Eestis valitseb, kaugelt paistab hirmuaratav.
Meil laheb siin tasapisi, tegelikult vaga hasti.Viimistleme siit ja sealt, tegelikult voiks oma majja sisse kolida, kui oleks mingi rutt, aga meil praegu selles suhtes pole, voime endale veel paar paeva lubada.Teeme monuga.Golfitost ostetud kylmkapi ja pliidi panime paika ja nende vahele siis arendasime toolauad ja kraanikausid ja nii.suhtusime loominguliselt.Golfitost ostsin Mr.Beani puhkusefilmi, vaatasime samal ohtul, tegelikult jku vaga naljakas ei olnud, aga naersime ikka ja hea lahe vaatamine oli.Reedel pidime San Isidrosse soitma, oli paris mitu tegemist.Hommikul kell 5.30 helises telefon.Ma olin kindel, et Eestist keegi helistab, kellaaeg ju selline, Eestis on siis juba 14.30, aga ei olnud.Oli hoopis brigadir carlose naine, et tahab oma mehega raakida.Mart unesegasena jooksis telefonini, meil on ju nii, et peale 5 piiksu laheb automaatvastaja peale, peaks nagu ennem joudma.Mart ytles, et toomehed alustavad kell 6 ja tombas telefoni seinast valja.meie magame tavaliselt poole 7 voi 7.ni ja minu meelest on ikka taiesti ebanormaalne 5.30 helistada ja kui sul on juhtunud mingi erakorraline asi, ytle siis, laheme otsime su mehe sealt alt kuurist yles.Ega me enam koprralikult magama ei jaanudki, uni oli segatud, Mart vaatas internetti, ei yhtegi kommi blogile, ei meile ja lylitas siis telefoni sisse, kohe Carlose naine helistas uuesti.Ma votsin seekord telefoni, laksin oue meest otsima, aga see oli millegiparast all kuuris, mitte yleval ehitamas.Ytlesin ta naisele, et kui yles tuleb, siis ma ytlen edasi, et helistaks naisele koju.Tapselt 3 minuti parast helises uuesti, nyyd mart vottis, mul puder püliidil kees, laks ka oue otsima, Carlost ikka ei olnud ja ta raakis naisele sellesama jutu.Mul juba viha kerkis, et taiesti hull inimene.Mingit taktitunnet.Soime pudru ara, et hakkame san Isidrosse soitma, kui lopuks Carlos ka yles joudis, Mart raakis talle loo ara, et naine sul siin juba mitmeid kordi helistanud, et helista nyyd koju.Ja Carlos vastas sellepeale, et ta ei tea kodu numbrit, et neil vahetati millalgi numbrit ja ta ei tea seda...
San Isidrost saime selle yleskaiva mertallukse, mille me Samueli soovitatud kohast olime tellinud ja olgu neetud see paev, kui meil yldse selline uksemote tuli.Me saime otses mottes hunniku roostes ja ilma roosteta rauda, milles olid augud valesti puuritud ja ei yhtegi manuaali.See on siin vaga tavaline, et ei mingit opetust ei ole asjadel kaasas, tosiselt, pane kokku, kuidas tahes.Pool laupaeva me nokerdasime selle ukse kallal ja Mart loikas seda vaiksemaks ja pani kaima ja lopuks koik onnestus, aga sellist asja me nagime toesti esimest korda ja ma arvan, et ka purupurjus "Kungla "kolhoosi keevitaja, oleks seele mulle paremini teinud.See on lihtsalt juba, mida nad myyvad.Valja andis selle ka mingi plika, kes istus rinnad lauapeal, aga samahasti oleks voinud kosmaoserakette myya, ta lihtsalt ei teadnud absoluutselt mittemidagi néndest ustest.Siis me kaisime veel yhe advokaadi juures, kes on ka lendur ja keda mart on pyydnud vahemalt 5 nadalat telefonitsi katte saada, aga tulutult, tema kontoripildi ma panen ka yles, kui onnestub.Ega mind need officid eriti ena, ei yllata, ma olen siin ikka igasugu asju nainud, aga teid voib olla kyll paneb kulmu kergitama.See advokaat on vaga joukas ja vaga tunnustatud ja kova lendur siin...
Siis ma ostsin veel kangast, et teha kardinaid , mindi see muidugi ei hairi, aga kangas oli suurest seismisest mustaks ja AUKLIKUKS muutunud, ma saangi siin oma kasi mangu panna, aga tegelikult mind keegi ei informeerinud, et kangas katki on...Tahtsime veel telliseid osta, alguses oeldi, et neid on kyll, aga siis tuli valja, et ei ole yhtegi.Need on need tellised, mida me akende kohaler paneme ja saasevorgu vahele.Tellisime ara, pidi mingi nadala jooksul saabuma, hea, kui yldse saab-eks elu opetab:))))
Segisti ostsime oma koogikraanikausile, alguses oli hind 44 taala, kui Mart kassasse laks seal oeldi, et 56 taala ja kui Mart protestima h akkas, et mida asja, siis muutus hind 40 taalaks.Ara me ta ostsime.
Laupaeva hommikul tootasid meie toomehed kella 8.10ni ja ytlesid, et tanaseks nad lopetavad, pakkisid asjad kokku ja soitsid minema.meil jai yle noustuda, sest mida me ikka teha oleksime saanud.missiis, et need 2 cabinat pidid valmis olema 15 aprill, nad ytlesid veel reedelgi, et teisipaeval on valmis, aga ma ju tean, kuidas koik jatkub.Esmaspaeval nad saabucvad mingi lounapaiku ja heal juhul sellel nadalal nad lopetavad, aga ma ei viitsi enam isegi vaielda, sest see ei vii kuskile.Raakisime Gerardole, et see peon, keda meil nii vaga vaja on, et uurigu, kuidas sellega on.ja tema ytles, et ikka on vaja kinni makstqa ka see aeg, kui ta soob, et nii on vaja.Kujutage ette, maksad mustalt, sest muidu ei jouaks sa iialgi maksta sama raha peonile, ja tema nouab veel soogiraha ja selle aja ka, kui ta soob, et sina maksad kinni.Jargmine samm on siis pyhad ja puhkus.Ma olen terve elu iseendale tooandja olnud ja mul ei ole olnud kunagi voimalik olnud elada kellegi teise ajast voi rahast ja nyyd tahavad need siin minu kulul liugu lasta.Oi, mul viha kerkib.!"!!!!
Eile kaisime ohtul valjas soomas ja laksime Noa baari drinke tegema.ma kysisin noalt, kes on siin mingi 35 aastat olnud, et mis on ticole stiimuliks, et ta tootaks ja Noa hakkas naerma, et mittemidagi ei ole talle stiimuliks.Tico lihtsalt ei hakkagi toole, sa ei voi kunagi teada, kas ta homme tuleb voi yldse kunagi ja koige paremad on nicaraagualased, sest nem,ad on illegaalid ja nad ei saa ara minna ja na lihtsalt tootavad.samas KOIK ticod vihkavad nicasid, sest need varastavad ja tootavad odavamalt.Mu on juba toesti tunne, et selleks, et saada 2 lihttoolist, pean ma nad kuskilt kidnappama.noa baaris oli muidu lobus, viimasel ajal peab sinna m,yuidugi ette helistama, et kas sul rummi on, aga cocat, aga laimi, aga jaad.ja, kui midagi on puudu, votad ise kaasa, ja monus olemine on ikka.Eile laksime, siis Any tuli ja mingi janky veel ja mattias, kes on Saksast ja , oli vaga lobus.homme on pidu Anny juures, tema vanemad on siin kylas ja ta tegi selle auks peo.ja , mis veel.1,juunil on Noa baaris jalle taiskuupidu ja kui mingi ime ei juhtu ja ma Eestis ei ole, siis minu jaoks on see superlahendus.Anny kysis kohe, kas minu synnipaev toimub Noa baaris.Miks m itte!Aga ma koigest hingest tahaks seda veeta Eestis teie juures, aga koik ei soltu alati meist endist...Suured tanud koigile, kes meile poialt hoidsid, mulle tundub, et sellest on kasu olnud.Ma ei saa veel tapsemalt midagi raakida, sest ei ole, mida raakida, aga mulle tundub, et varsti naeme ....

3 comments:

anett said...

musikesed,
me jõudsime eile õhtul vihtrist tagasi. NIIII hea oli seal, synnipäev oli väga edukas, nii palju inimesi ja nii palju autosid oli,et yks hetk enam auto ei mahtunudki kuskile hoovi ja oli tee äärde pargitud :P
ja eile me olime terve päeva lissalt mõnulemas, grillisime ja nautisime vapustavat ilma. oleme kõik päikseprillid näkku päevitanud :))
teie olete ka ikka tublid seal, ja ema, ma saan aru,missa tunned :)
aga kyll see yle läheb kui siin olla veidi, head sõbrad kompentseerivad selle muu...

kallistan musitan ja loodetavasti peagi näeb:)))

Anonymous said...

Tere Jana,
oi kui tuttav on mulle see hirm (kuidas seda peakski nimetama?)Eesti ees. No täpselt nii ongi, et kõik kõnnivad ringi nagu läheks kohe pulma :) Viimati Eestis käies jäi suu lahti, mis autodega sõidetakse. Ei julgegi enam oma armsa Peugeot'ga kodumaal ringi vurada, vaadatakse ikka väga viltu. Aga tead, ega eriti ei huvita. Eestis elades tundus see staatusekultus normaalne ja ei häirinud, aga mõnda aega eemal olles saad aru kui haige see tegelikult on...
Teie Mardiga ärge laske end tõusikutest häirida, pole mõtet. Teie olete ise ilutegijad :)
Kõike vahvat,
Mari Belgiast

Anonymous said...

Tere:)
Oi Jana, esimene mõte kui ma neid pilte vaatasin oli....et nyyd on vangla ka m2ngus ;) aga oh imet, advokaadibüroo hoopis. Peab ikka enne lugema kui mõtlema hakkama.
Ilusamaks l2heb teil seal kogu aeg.
Sinu kasvama pandud taimed on ka tublisti kasvanud.
Tahtsin Sind t2nada. Nimelt imetledes sinu maalituid uksi (kogu aeg ja pidevalt), sain idee. Nimelt vaatasin yksp2ev oma kylmkappi, et nii igav ja valge suur lahmakas- võiks ju ka mingi kujund peal olla. Ja Eriku ema oli nõus meie kylmkapile mida iganes maalima;) Otsustasin musta värvi kujundi kasuks. Ideid on hetkel mitu.
Tahtsin küsida mis v6rk sul seal peenras on? Selline ümmargune. Kas mingi ronivtaime vms jaoks? Kas sa hakkad aianduses katseid tegema?
Kui sa Eestisse tuled, siis tahaks kindlasti kokku saada.
Seniks r66msat meelt ja k6ike kaunist,
kallistades Lembe