Wednesday, June 20, 2007

coca cola, costa rica,


No oli selline lyhike viha, aga selle eest suur, nyyd on siis ammu moodas.Tana siis tapselt 1 aasta sellest , kui lennukist maha astusime.Siis mahtusid meie asjad veel taksosse, nyyd on paris palju asju igal pool.Tana, kui ma toost juba poolsurnud olin(lihtsalt vaga palju yhesugust tood oli, aga pidin ara tegema.Vahatasin terrasside laudu kaitsevahendiga, ikka kahelt poolt ja terrasse oli palju, tuli Bernard, see ilus saksa poiss sealt Noa baarist, kelle kohta Anett ikka kysib ja kirjutab ja meie ytleme, et ei ta on sulle liiga vana.Bernard ei olnud meil varem kainud.Ta on Costa Ricas olnud 2,5 aastat yhtejarge, vahepeal ei ole kodus kainud.parast kiitmist ja imestamist, mis meile ju tegelikult meeldib, ajasime niisama juttu maast ja ilmast.Kuna me Mardiga ei ole viimased 2 nadalat kuskil valjas kainud, ses suhtes, et inimestega suhelnud, siis ei teadnud me ka uudiseid ja paris ponev oli kuulata.ja siis hakkasime niisama arutlema ticodest ja elust siin.Ta ytles, et vaga palju , kohe vaga palju , on inimesi siit ara lainud sest nad ei suuda ticodega asju ajada.ja tema meelest on see kohe selline strateegia, sest kunagi aastat 10-15 tagasi, kui siin pudel viski eest kymneid hektareid maad ara myydi valgetele, siis nyyd on asi ammu sealmaal, et ykski tico maad enam osta ei jaksa , aga see vimm selle ylekohtu eest, et nende isad purjus peaga koik ara on andnud, on kestnud ja ticod kyll kogu aeg naeratavad ja on rahulikud, aga neil on hea meel, kui jalle monel valgel narvid yles ytlevad ja see minema laheb.Sest neil ei ole kunagi valget vaja(sellele jareldusele joudsin mina ka moned kuud tagasi) vaid vastupidi, sinul on tarvis ehitajat voi aednikku.Bernard on vaga looduslahedase eluviisi pooldaja, ma siis kysisin, et aga naed meie ei viska ju kunagi plastpudeleid poosasse voi muud prygi, et ticod aga kyll.Bernardil oli selline seisukoht, et meie ise, valged, oleme selles syydi, kunagi neil looduslastel ei olnud yldse prygi, valged inimesed toidki oma plastpudelid siia ja nyyd on koik prahti tais.Minu meelest on siin kysimus harituses, ei pea ju koik tarbima, mida pakutakse.Siin joovad koik nagu yks mees coca colat, toidu korvale ja muidu korrega poosetades.Berard arvas, et laheb umbes 10 20 aastat enne, kui nad sellest koigest aru saavad.tema tahaks mone indiaanlasega abielluda, magedesse kaugele ara pogeneda, kus ainult hobusega labi paaseb, mitte yhtegi kaasaegset asja , ei elektrit, ei naelu.Ehitaks maja ainult looduslikest materhjalidest ja kasvataks seal oma lapsi.Mina ei tahaks kohe kuidagi syyd omaks votta, et need varvilised asjad, mis poes myygil on-Costa Rica on ju kogu aeg kapitalistlik riik olnud.Eestisse tulid Marsi shokolaad ja saksa kypsised palju hiljem.Ja nii me siis arutlesime, vahepeal Mart jooksis ja saagis reikasid juurde, sest 2 ticot staabeldasid meil laudu.Need 2 peoni, kes meil on, oleme paris rahul nendega.Kuigi ma ei saa oelda, et nendega otseselt, sest naod kogu aeg vahelduvad, kunagi ei tea, kes tuleb.Nyyd viimased paevad on yks meestest Alfredo, selliste lokkis juustega vaike jassakas.Laupaeval kaisime tema juures, ta oli meile suure hunniku hibiskust raiunud, et hekki teha.Eile kinkis meile avokaado ja tana toi mulle lillepoti, kus oli 4 erinevat varvi pisikest taime.Vaga sobralik.Kui me tema juures kaisime neid oksi toomas, siis Alfredo oli meil auto kastis ja hoiskas seal nii, et kogu kyla rokkas ja alati, kui kellestki moodusime, laks larm veel kovemaks.me kaisime mitme maja juures, osades elasid vist ta sobrad, ta oli igal pool raietood teinud.Yks kyla oli selline, kus olid korvuti rohelised yhekordsed majad, umbes 20 ruutu max suured ja kylg kylje korval.Need olid riigi majad, et siis yyritakse vist voi antakse niisama, ma ei tea, aga koigil majadel oli uks lahti, uksest paistis diivan, mis oli koigil samal pool ja ukse ees oli paar tooli, kyla pulperiast kostus juba roomsaid haali, oli ju laupaev alles noor, ukseavades seisid kohukad naised, kes uudistasid, mis toimub.yhe kodu seinalt paistis Van Damme plakat.
Bernard laks parast mitu tundi lobusat arutelu minema, meie hakkasime asju kilega katma, ohtuti ju ikka sajab.Aga nyyd on juba 2-3 paeva ilma ohtuse vihmata olnud.Seda Bernardi moodi motlemist ma olen enne ka kohanud siin, seesama vana Frank, kellelt me maa ostsime, tema ka tundis, et pole vaja ticosid muuta, et parem ongi, kui nad on sellised, selles ongi asja volu.Ma noustun taielikult,kedagi pole vaja temal maal muutma hakata, aga vaga raske on ikka toid organiseerida, kui sa kunagi ei tea, kas ja kui palju inimesi sul sel paeval votta on.Meie ehitajad ehitavad nyyd seda 3. cabinat seal kaugel krundi nurgas, Mart kaib ikka iga paev mingi 3 ringi yle, et nad midagi ei unustaks.Kaks uut toomeest on ka kuskilt ilmunud, yks pidi olema pikkade lokkis juustega ja selline macho, teine aga nii koordsilmne, et Mart arvas, et iseseisvalt see sirget myyri kyll laotud ei saa.Mina pole kumbagi nainud, ma kain praegu seal krundinurgas harva.ma lahen siis, kui nad krohvima hakkavad, siis hingan neile kuklasse, sinnamaani on Mardi rida, ma nagunii midagi sest aru ei saa.Aga ikka onnestub neil meid yllatada, eile naiteks unustasid nad elektrikaabli vedada ja pidid parast mingeid renne raiuma ja vannitoa aken laks neil ka meelest, see tuli siis ka jalle sisse lohkuda.nii ta laheb.Las nad olla sellised rahulikud looduslapsed, aga kui sul parast pole akent ja elektrit...Teisest kyljest.Nende enda majadel ei ole tihtilugu aknaid, plekktahvel tostetakse ette voli eest ara ja elktri saavad nad ju ka alles siis, kui moni valge transformaatori ostab, nii et neile pole see primaarne.jah, inimesed on ikka vaga erinevad.
Mis siis veel uudiseid.Iga nadal korjatakse rannast tohutult kokaiini.Siin on ikka nii, et see nadal leiti 1.5 tonni, aga jargmine nadal 7 tonni, ikka sellised kogused.Uudised koosnevadki pohiliselt liiklus -ja krimi -ja narkouudistest. lopus on mingi 5 minutit ka maailmast.Ah jaa, nyyd ma tean, kuidas siin autojuhilube saab.Peab viima med. toendi, siis tegema teooria testi ja siis lahed platsile ja seal on need torbikud maas ja kui sul onnestub nende vahelt edaspidi labi soita, ongi load kaes.Ja kokku see maksab mingi 50 taala, aga kui see on liiga raske, siis tuleb 100 taala maksta ja saad asjad korda.Selleparast ongi koik teed tais sellist liiklust, et mul on korvalistmeltki hirmus vaadata.Sea lugu raakis meile San Joses yks taksojuht.Ja yhistranspordijuhiks saad, kui sul on 2 aastat tavalised load olnud, ykskoik, kas sa siis oled soitnud ka voi load on laual 2 aastat lebanud.
Nyyd on juba kolmapaev.Kell on pool 4 pealelounat ja terve paeva on vaga lambe olnud, nyyd hakkaski sadama.Ohuniiskus on vist vaga suur olnud, terve paeva on selline natske olemineHommikul kell 6 tulid peonid toole ja seekord toid nad mulle kotitaie tsillisid.Sellised vaiksed nagu need piri-piri, aga proovinud ma veel ei ole, kas on sama akilisedpraegu sajab sellist paduvihma ja myristab ka, majast paarikymne meetri kaugusel on nagu hall sein ees.Koik kraavid ja systeemid tootavad taiega.pidime peonid kell 3 vihma tottu minema laskma.Mina tulin nyyd ka tuppa, et hakkan seda uut pisikeste saaskede vastu voitlemise saasevorku omblema, mul on imeilus meetrise labimooduga bambusrongas, selle kylge pean kuidagi ehitama.Neid saaski , puruja, haaldatakse siis puruuhha, pole sellest saati, kui Inna ja Riho meil kylas kaisid, ehk siis 3 nadalat juba, aga taiskuu on 30 ja enne seda 5 paeva on nad platsis, nii et nadalalopuks pean selle valmis meisterdama ja yles saama, muidu on hada kaes.Ma arvan.Pilte mul tana eriti ! ei ole, sest tavaliselt pildistan mina ja umbes 80 kaadrit, millest panen 10 yles.Seekord oli fotograaf Mart ja ma avastasin, et ta oli kovasti pildistanud, tervelt 5 pilti oli, millest ma yhe valja sorteerisin.Ja vihma nii sajab, ma ei viitsi jalle turnima minna fotokaga.tana varvisin cabinade uksi ja tegin yhe terrassi vahaga, aga kuna neid cabinasid on tervelt 3, siis tulevikus kirjutan varvide jargi.Esimene on roheline cabina, teine on roosa ja kolmandat ehitavad siis veel ehitusmehed.Meil on ohkorn lootus juuli lopus Eestisse tulla, vaatame kuidas asjad kujunevad, teie poidlahoidmistest on igaljuhul kasu olnud.SUUUUUR tanu koigile.Eestis peaks vist sellise kohtumise tegema, et koik kes meid loevad tuleks kokku, ma usun, et oleks ponev molemal poolel voi mis?

2 comments:

Anonymous said...

Tere

Palju õnne 1 aasta puhul :)

Ilusat jaani ka ;)

kallistan, Lembe

Anonymous said...

buenas,
tehke ookeaniranda väike lõke siis ikka ka jaanipäeva puhul.
ja jana, iguaan elmari loo põhjal sinus tundub olevat veel päris mitmeid varjatuid andeid peidus ;)
paari nädala pärast juba näeme!
a.