Thursday, June 14, 2007

herilased on kyll tyytud, tana tahtis yks tolmuimejasse pesa teha













Mina ostaks ka selle raamatu, mis algab sonadega"Soodi vaikides"Ja siis ma tahaksin teada, kes see Hernes on.Ciku viha enda peale ka ei taha.
Eile kaisime San Joses.Kokkuvottes arkasime hommiku kell 5 ja tagasi magama saime 1.30.Asju saab siin ajada siis, kui inimestel soomisest aega yle jaab ja kuna meil kulus San Josesse soiduks 5 tundi ja 15 minutit, sest tund enne linna oli maantee suletud ja pidi ringiga labi Santose soitma, ehk siis lisandus veel tund ja kui kohale joudsime, oli tapselt 11.15, ehk siis koik soovad.ja nutad voi naerad, sa pead ise ka sooma minema, sest lihtsalt mitte kellegagi ei saa asju ajada-nad on soomas ja naasevad kell 1.meil oli tohutult asjaajamisi, aga lopuks kui koik aetud sai, oli kell 5.45, et lahkume linnast, aga kuna kova vihm oli peale tulnud, olid ummikud ja muidugi kyll matse ja muidu jobutamist.Yhel hetkel nagin, et minu korval, teepeenrasse voolab meeletu jogi.Ma ei tea, kust see alguse oli saanud, aga tuli nagu kosk ja myhises paralleelselt teega, ja yhel hetkel murdis labi ja tee oli yleni voolava vee all.See oli nagu filmides, kus naed, et tulvavesi voolab peale ja autod kantakse minema.Madalamad autod ei julgenud enam labi soita, teeaares seisi autosid, enamus soitis labi , aga parast seisid.Autost valja ei oleks saanud, sest vesi oli ikka astmelaudadeni , onneks meil on korge auto.Sellist asja ma ei ole varem elus nainud.Vihma nagu ei sajagi rohkem kui Eestis paduvihm, aga siin lihtsalt maa ei vota seda absoluutselt sisse ja kosed myhisevad ymberringi.Hommikul toomehed ytlesid, et yks laps oli San Joses ara uppunud selles eilses yleujutuses.Ega seal taiskasvanugi poleks suutnud ennast juhtida, lendad vooluga nagu puuroigas kaasa ja ei tea, kuhu su viskab.Uudistes oli raagitud ja lehes oli ka.Meie muidugi parast 7 tundi kestnud tagasisoitu ei teadnud hommikustest voi ohtustest uudistest midagi.Mulle oli isegi see Salvadori maavarin uudis.Ema helistas, et issand, olete ikka elus, meie ei teadnudki, et keegi meie parast muretseb.
Ymbrus hakkab meil taiesti ilmet votma juba, peonid tootavad.Arnold toi ka 50 uut pikka heliconitaime ja me ostsime veel neid ristikumoodi taimi ja palme ja poosaid ka.isegi jaanituole puud on meil kogutud ja kilega pealt kaetud, et ikka polema ka laheks, viimastel paevadel ju sajab ohtuti.
Ah jaa, need meie toomehed ehitajad.mart ei pidanudki neile ytlema, et nad ei pea rohkem plaate maha panema, sest see ei tule neil valja-Nad lihtsalt ei naasnudki seda tegema.Asi lahenes iseenesest.Esmaspaeval nad yldse toole ei tulnud.Ainult yks tuli ja nende boss, kellega me siis mootsime, et kuhu see suur 6 toaga maja tuleb ja kui korgele maast, see tuleb ju vaiade peale.Et auto oli katki lainud.Ma ei tea, kas nad mangivad juhme voi toesti on.Igal esmaspaeval on neil mingid probleemid.See yks toomees soitis siis ka minema, et mis ta siin yksinda on.Teisipaeva hommikuks nad suutsid endid koguda ja naasesid.Kui Mart neilt kysis, et noh, oleme jalle terve paeva kaotanud, et kuidas te siis nyyd selle tagasi teete, et kas tootate laupaeva ja pyhapaeva, siis nad ytlesid, et kahjuks ei saa, sest seadus ei luba neil pyhapaeval tootada ja laupaeval kauem kui 12ni.Aga esmaspaeval see sama seadus lubab toole tulemata jatta kyll.Me isegi ei viitsi enam syveneda sellesse.Ja ma arvan, et selleparast nad saavadki teha, mis neile pahe tuleb, sest normaalne inimene ju ei kuluta oma narve, kui naed, et see on mottetu.
Siis me kaisime veel ykspaev ja toime meetrise labimooduga bambusrongad, et moskiitovorgud teha.Praegu naiteks ei ole yldse yhtegi saaske, aga nagu taiskuu hakkab lahenema, pead vorgu alla pugema, muidu lihtsalt kratsid ja sygeled.Samast kylast saab tellida ka silte.Tapselt 2 tegijat on kylas ja asuvad yks yhelpool teed, teine teiselpool.Yks oli kinni, see oli argentiinlase koht, kelle auto peale Mart ykskord juhuslikult haaletas, kui meie vana auto katki oli lainud.Teine oli tico oma, temal oli reklaamiks selline mereroovli pilt, mis sobiks kyyslaugukartuleid reklaamima.Meiliaadressi tal ka ei olnud, et kuhu oma info saata, votsime viisakusest telefoninumbri, aga teha lasime ikka sellel argentiinlasel.
Mina tegin tana trepiastmeid.Yhele cabinale 12 ja teisele 13.ma kyll ei saa aru, kuidas neid erinev arv on.Ja tana tegin yhe uue ukse.Vot see tuli kyll super valja.Ma ostsin eile uusi ajakirju ja kujutage ette.Mu oskused ei ole rooste lainud.Kangas, mille ma ma eelmisel nadala ostsin, oli ajakirjas sees, varvid olid tapselt maha pandud.
Muide, kui me selle ymbersoidu pidime tegema eile, et San Josesse soita, tegelikult oli see imeline.Me ei olnud ennem kunagi nainud kohvi kasvamas ja nii tohutul hulgal .ja ma olin kyll kuulnud, et on Santose kohvisort, aga nyyd ma tean, miks selline nimi.Seal piirkonaas on peaaegu koik kohanimed pyhakutega seotud.Naiteks Santa Elena, San miguel jne.Ja sellest ongi, naete, nii lihtne see ongi.Kohvipoosad on tumerohelise varvusega ja nii laikivad, vaga ilusad.
Ja kujutage ette, Elmari perekond(tana oli neid juba 4 voi 5) toppis endale tana kappadega minu ristikut poske, ma sain yhe pildile ka, koht oli paks ja suu oli tais, lambaid ei peagi votma.Mart kyll pakkus, et voiksime minikitsed votta, et tostad kohvitassi kohale, kui piimaga kohvi tahad ja kui tyytuks laheb, lood sormenipsuga eemale.
Yhest on mul heameel, et ma teilt 4 kommi valja meelitasin selle Elmarilooga:)))))

1 comment:

Hernes said...

A Hernes on 1 teie lugeja. Mul on ka kindel plaan kunagi CR külastada ja kihvt on lugeda.