Friday, October 06, 2006

Meie puu mandariinid, mardi aratootatud pyksid, Arnold on noorem, Kroonlyhter on ta onu, koik on tanased pildid









Praegu on neljapaeva ohtu ja just soime oues ning meil oli terve bande gekosid seltsiks.Nad peavad jahti, et kui pirn poleb, siis putukad kogunevad selle juurde ja gekod seal siis krabavad.Eile ohtul jain mina kell 8 magama ja ei aidanud enam mingi vagi , kuulsin labi une, kuidas mart pakkus , et kas Cuba libre voi kohvi, aga ma ei jaksanud vastata ka, magasin hommikul 6.ni, siis meil tirises ja 7 olime juba krundil:Meil oli seal Arnold ootamas ja tema onu, keda me teisipaeval otsimas kaisime sealt kuudist, oli kalalt tagasi joudnud.Tal oli mingi nimi ka, aga jalle vaga keeruline, Candela ei olnud, aga mindagi sinnapoole, nagu kyynla ja kroonlyhtrivahepealne eesti keeles.Nimedega on meil siin pidevalt keeruline, nemad jalle ei sujuda minu nime valja haaldada.mehed hakkasid siis oma kraavidega pihta ja suurte kivide veeretamisega, mina vaikestega, et taidan neid auke edasi.Onneks paikest ei olnud eriti, nii et tootada oli taitsa ok, aga kive pidi aina kaugemalt tooma ja vahepeal tegi Mart mulle mingitest vanadest laudadest silla, et mul parem oleks tuua ambriga, aga ikkagi oli see nii mottetult nome too, et ma jaksan ju nioi vahe kive ambriga tassida ja nii palju pidi kaima, et ma ytlesin, et nii ei saa see iialgi valmis j a vihastasin ka ja ytlesin Mardile, et proovi ise tassida nii kaugelt, ma tean, et ta ise ei tee iialgi nii nomedat tood pikalt, kohe motleb mingi abinou valja, istusin siis ise toru peale ja ta toi 2 ambritait ja lahendus oli seel, et homme votavad need Arnold ja kyynlajalg kuskilt veel 2 ambrit(meil on endal see kole, mis ma ostsin ja siis veel 1 juudi vana varviamber, mille me lihtsalt kaasa votsime, kuna see vedeles)ja hakkavad ise tassima sealt maenolvalt, kuhu meile see materjal kallutati ja kus seda nyyd mottetult vedeleb, mina hakkan naitama kuhu valada ja rehaga sudima.No see juba laheb.kella 10ks olin ma taiesti labi ja vihane ja mart arvas ka, et on parem, kui ma koju lahen.Votsin auto ja lubasin talle lounaks jargi tulla.Kodus oli monus, pesin jalle riideid, see on siin ju taiesti tegevus, kaisin basseinis, pesin porandad ja lugesin eilseid lehti.mardi toin lounale ja ta oli end just hoovis paljaks koorinud ja basseini hypanud, kui nagi jarsku, et basseini taga, kus tegelikult mingit teed ei lahe, ega meie ei tea,, mis rajad seal on, oli ratsanik, mingi vanamees ja keerutas seal natuke hobusega , minema ka ei lahe.Ma siis laksin toin ratiku, et mart saaks basseinist valja tulla, vanamees kobis hobuseseljast maha ja kysis vett,ja siis hakkas midagi raakima mingitest ohtlikest loomadest, me ei saanud mitte midagi aru, tegi kaega selliseid lypsmisliigurtusi, et lehmad, siis paristas jalle sellist hispaania keelt, et anna olla.Lopuks ytles meile, et imelik, te raakida oskate hispaania keelt, aga aru ei saa.me ei saanud ju talle oelda, et aru me ei saa selleparast, et sa jalle raakida ei oska.Mingist 30 lehmast ta jahus, aga kas need olid tema ja mis ta siin meie basseini taga tegi, parast kysis, kas meil okastraati ei ole.mida veel!!!Mart siis teritas labidad ara ja laks tagasi krundile, mina jain siia.Tostsin koik riided kohvrist valja, panin riiulitele, tuulutasin kohvri ara, enam ei hallita midagi, lausa room.Siis hakkasinseda voodipeatsi shablooni tegema.mul oli yks pilt ees nagu alati ma ju varastan ideid.otsisin joonlaua, harilikke pliiatseid, mootsin ara, et kui palju ma pean suurendama , tegin mingid ruudustikud, siis hakkasin vihaseks minema, moni paev kohe on nii.Esiteks see joonlaud oli selline nikerdis, et kuna ta oli ainult 20 cm pikk ja ma teda mooda seda pappi lohistasin, kulusid tal need kriipsud juba poole püeal ara ja ma ei nainud enam korralikult moote, siis pliiatsid, kui kustutama hakkasin, kulöusid kummid, mul laks 3 pliiatsi kummid ja pidin veel juurde tooma, siis pidin pliiatseid teritama, leidsin koogist mingi enamvahem terava noa, lopuks sain kuidagi asjaga yhele poole.Kui mart krundilt tagasi tuli, nemad olid vaikesed rennid paika saanud, siis mina juba tegin uuele pitslinale narmaid, ma sain just eile ohtul enne und uue pitskardina voi lina valmis, must, olin kole rahul.ja kui siis mart tuli ja yhe olle oli teinud, siis hakkasime seda voodipeatsit valja saagima,lopuks kui koik valmis oli,tuli see kunstniku teostehavitamise faas, motlesin, et kas see yldse on hea mote ja mis oudne asi see on, mart muidufgi on nendega harjunud, ei rtee valjagi.Ytles, et homme teeme ainult lounani, sest homme on jalle see taiskuupidu ja kuna laupaeval tuleb meil jalle terve armee kell 7 toole, siis peab natuke puhkama ka, muidu ei jouagi pidutseda.Minul tuli yks hea idee, ma proovin seda tana heegeldama hakata, kui valja tulöeb, siis ytlen...Nii need paevakesed siin lahevad, meie arhitekt tana andis lootust, et jargmisel esmaspaeval juba annab meie projekti Arhitektide Liitu, asjad liiguvad pisitasa.
Reede on kaes ja tulime just krundilt, lasime Arnoldi ja kroonlyhtri ka minema.Tana ma vedasin seanahka, lasime neil tootada.Ei saa midagi oelda, usinalt panevad, mina toest ei saaks seal labidaga kruusa maenolvalt kyhveldada ja sinna maenolvale pead ka veel ronima, siis mooda laudteid seda ambritega tassida.Tanaseks palusime neil ambreid kaasa votta, oli yks samasugune vana varvinou nagu me juudilt saime ja Arnoldil ei olnud kodus ambrit.Homseks palusime neil labidaid kaasa votta, Arnold ytles, et tal yks on, aga tema onul ei ole seal kuutmajapidamises yhtegi ambrit.no uskumatu.tegelikult muidugi mitte, kui oled selle kuudi ara nainud.Aga hommikul 7, kui me alustasime, siis see onu Kroonlyhter lohnas niii vangelt odava lohnaoli jargi, et pidi meid koiki lammatama.Nemad siis hakkavad homme neid suuri renne paika panema, see, mis mart nendega eile teinud oli, ma tana vaatasin ja imestasin, nii ilus, veekene vulises ja kividest myyrid ja pohi,. mul tuli kohe mote, kuidas lovipea sinna panna ja vesi suust valja vuliseks, ilus oli, vaga ilus.Tanane too oli niisiis aukudesse kivitaite tassimine ja mart siis vahepeal soitis autoga yle, et kust siis jaid roopad sisse ja kust veel taita.Eks see esimene osa sai juba taitsa ok, paike kuivatas ka kovaks, seal kus varjus on rohkem, mone kohapeal void veel supsti sisse vajuda, koik vetrub.Aga edeneb.
kui me nyyd kuskilt selle katuseraami ka saaks, iga paev uurime ja helistame, aga tundub, et lihtsam on ise san Josesse soita, siis saaks vineeri ka tuua, tahan seda oma voodiotsteprojekti proovida, kuidas maalimine onnestub.Eilne lugu, kui mart seda minu moodetud soome pappi loikas ja ma lopuks enam veendunud ei olnud, kas see yldse mingi hea mote oli, koik , shabloon meenutas mulle pigem seda Ryytli vastuvotu naidendit, , kus podrad ja janesed jooksid metsas, maletate, ...oli vaga vastakaid arvamusi sellest naidendist, mulle see igatahes ei meeldinud, oli vist vabariigi aastapaeval voi oli jouludel, ei maleta.Aga ma arvan, et ikka saab asja, mul on varve vaja ja vineeri, papp mulle ei meeldi ja kokkuvottes, kyll ta onnestub.Need asjad,a mida ma eile heegeldama hakkasin, need ei tulnud paris nii nagu ma ette kujutasin, tana proovin uuesti, aga idee on hea ja kui ma nad nii saan nagu tahan, siis on super.Ega mardil ka koik alati ei onnestu, ma ytlen enda loomingulise kriisi oigustuseks, tema oli eile nii yletootanud, et hakkas ohtul oma filmi tegema, tahtis kellelegi dvd peale tommata midagi ja aga ma kuulsin ouest vandesonu, lopuks vaatasime hispaaniakeelseid Meeleheitel koduperenaisi ja jaime unne.tana opn reede, ohtul lehme peole, kas tantsida ka saab, ei tea, aga raakima peab inimestega, tana taitsa voib natukene, neid kive ongi liiga kaua tostetud, hakkab ara tyytama, karsitu tervitused!!!!Kalli kalli, musikesed, imeline ilm on muide, ma ei vasi kordamast, vaga vaga soe, et mitte oelda palav ja paike paistab ja meil on naerunaod:)))))

2 comments:

Anonymous said...

kui töö juba pinda käib ja inspiratsiooni puudus on siis peate õhtuti väikese joindi tegema :D


mark

cikumiku said...

Jana, kus uus blogi on? juba 2 hommikut on mul alanud pettumusega...:( Mõistan, mõistan - töö, töö ja veelkord töö, mis ilmselt su kirjutamist segab...