Monday, October 30, 2006

minu uued valged kummikud


Monikord kohe on nii, et miski juhtub vaga oigel ajal.tana on pyhapaev ja helises telefon ja Mardi sober Tomka helistas.Kell oli meil mingi 12.30, varvisime toole, mina valgega, Mart krundiga ja mieli oli maassa ja kohe nii hea oli kuulda, et Mart naerab ja ju siis Tomka tegi nalja.Tegelikult on vist nii, et koige paremad on lood, mis on aluses tragoodia ja siis moni aeg mooda lasta, siis hiljem on neid hea meenutada ja asjad tunduvad natuke teisiti ka, kui aeg on mooda lainud.Mis siis juhtus?Ega midagi erilist ei juhtunudki, reede hommikuks oli meil siis kokkusaamine meie arhitekti ja ehitajaga.Juba hommikul olime Mardiga molemad nii narvis, nagu eksami eel, kaisime ringi, kuskil ei leidnud asu, taiesti narvid labi.Ehitaja pidi meile siis oma hinnapakkumise tegema.No saime kokku ja koigepealt siis arutasime, et kas plaanid on koik oiged ja kus on vaja veel midagi muuta ja alati laheb selle muutmisega nii kaua aega minu meelest ja siis kui arhitekt ytles, et esmaspaeval voi teisipaeval ta saadab meie maja plaani sinna arhitektide liitu ara, siis ma ytlesin, et palun palun, esmaspaeval ja mulle tundus, et ta nagu pahandas natuke, et ta laupaeval kyll tootab ja mingi tootaja tal, aga pyhapaeval ei saa ta ju seda teist inimest sundida tootama, ja siis on juba esmaspaev ja nii.Ma ei tea, mis pyha lehm see pyhapaev on, kui ta opn niigi 2 nadalat meile ajaga sisse soitnud, miks siis pyhapaeval tootada ei voi.Aga siin on need pyhapaevad ja lounaajad vaga vaga tahtsad ja pyhad.Ja siis joudsime hinnapakkumiseni.Kui meile alguses siin kylas raagiti, et alla 500 taala ruut keegi ei ehita ja San Joses on odavamad hinnad ja meie advokaat soovitas seda ehitajat meile, siis me votsime kohe sabast kinni, sest soovitus oli, et ega ta ei ole odav, aga keskmine ja usaldusvaarne.Ja nyyd see keskmine ja usaldusvaarne loi meile sellise kirve selga, et kui mina arvestasin(no mina olen ju naine ja alati nende hindade suhtes nagu naiivsem), et kui ta pakub 350 voi nii ruudu, et siis kaupleme veel alla, et me ju ise teeme koik sisetood, tema teeb karbi, ehk nn hall too,siis pakuti meile 669 taala ruudust voi midagi sellist, see oli lihtsalt nii teine hinnaklass, et ma ei osanud muud kui oelda, et me siis ei saa ehitada.Sa teed inimestega 2 kuud koostood, seletad mis ja kus ja nyyd kui plaanid valmis, siis lopuks saad kirvega.Arutasime materjalide muutmise , ehituse muutmise yle.Ehitaja tahab puurodude ees, mis meil moodustavad pea poole pinnast bungalode puhul taishinda votta, ehk seda 669 taala ruudust ja meie pohimaja, mis on sammastel, et alt on tyhi nagu püildiraam ja see on supermaja, selle ymber saab punuda kogui meie konseptsiooni, sellel tahtis jalad maha saagida, et siis on 1 korde hind, aga kui on sambad, siis on 1,5 kordne.Kohtumine loppes ja me olime shokis.Nemad aga raakisid, et Guanacastes, mis on siin praegu selline nagu meil Tiskre voi sinnakanti, et seal on juba 1200 taala ruut.Nad pidid meile uue pakkumise tegema ja arvatavasti soidame kolmapaeval San Josesse seda kuulama.Reedest ma midagi eriti ei maleta, nutsin yhe peataie, sest nyyd on selge, et jouludeks mul mingit ulualust ei ole, kuni me siin vaidleme ja uusi ehitajaid otsime.Laupaeval kaisime ja toime ara hunniku toole, tellisime ara lauad, need on muide ka vaga ilusad, saime esimese proovidushisoela, toime koju, taiesti tootas, proovisime, Mart pani selle aiavooliku otsa ja riputas yles ja kaisime oues dushi all.ja siis hakkasime koiki meie tulusid ja kulusid kokku looma ja kalkuleerima, et millega on yle lainud ja millega oleme voidus ja mis nyyd yldse variandid on, seda me siis tegime ohtuni.Ah jaa, hommikul kaisime veel vaatamas, meie majaomanik ehitab siin endale valjayyrimiseks samasugust maja nagu me praegu sees elame ja uurisime hindu ja asju.tema muidugi ytles, et tegelikult moni ikka ehitab rodusid ja terrasse poole hinnaga.Soovitas meile yhte ticot, kellel on ka mingi mansa ehitajaid ja sellega saime tana hommikul kokku ja seletasime, mis materjalid ja jatsime talle plaanid ja ta lubas nadalalopuks hinnapakkumise teha.Aga loomulikult on tal toojarg ees ja ta saaks alustada alles jaanuari lopust.Ja siis me tulime tagasi koju ja teate ju, et fyysiline too aitab, kumbki varvisime ara 10 tooli, mis on toeline urakas, tavaliselt ma yle 9. pole voimeline, sest see on ikka oudne nikerdamine ja patsutamine ja siis vahepeal helistaski Tomka ja meie meel laks nagu kohe palju helgemaks.Ja siis helistas Eesti aukonsul pr.Maare meile ja ytles, et ega meil evpsid pole, et nende tahtaeg lopeb.Ja siis lobisesime veel siit ja sealt ja ma siis kurtsin, et nae, mis meil juhtus ja ta kysis, et kas see on see ehitaja, keda advokaaat Marcelo soovitas, et ta oli teda talle ka soovitanud garaazi juurdeehituse jaoks ja see oli talle sellise kirve pakkumis teinud, et nyyd ta ehitab tapselt poole odavamalt.Oh, nagu kergemaks laks kohe.ja siis kysis ta nii armsalt, et kas ma piparkooke ka teen.Ma ytlesin, et meil lopeb yyrileping 20 detsember(ennem oli see 15, aga me saime seda 5 paeva pikendada, nagu see midagi aitaks) ja siis ei ole meil enam kodugi, ma ei tea, kus lvorkkiiges ma seda joulu mooda saadan, et mis piparkookidest sa raagid.Siin on siis ju toipphooaeg, majade hinnad topusevad kuni 1000 taala nadala eest ja midagi ei ole nagu saadagi, pealegi 80 tooli, 18 laua ja karude ja labidatega me eriti vaikesele pinnale ei mahu ka, eks me oma krundile saame selle trani viia kyll, aga ...Yhesonaga, mis piparkoogid !!!Ja siis pr.Maare ytles nii armsalt, et siis tulete minu juurde piparkooke sooma, et tema teeb kohe mitu tait, sest tema poja(Ivo on vist mingi 30 ringis) sobrad ja koik tuttavad tulevad neid proovima, sest piparkoogid on ju midagi, mida siin ei tunta.ja siis oli nii soe tunne sydames.
Ega ju tegelikult midagi hullu ei ole juhtunud, ainult vaike illusioon, jouluks oma koju kolida,purunes.Ja mis ei tapa, teeb tugevamaks, ja see koik ei saanudki ju nii lihtne olla, eksju?

4 comments:

cikumiku said...

Niii ilus tütarlaps vaatab pildilt vastu! Ja kummikud, no mis sa kostad - samasugused, nagu meil müüakse!;) Ma nüüd üritan pisut nalja teha, et teie tuju paremaks teha... ja tegelikult, nagu sa ise ütled, et kõik mis ei tapa teeb tugevamaks ja asjad ei pruugigi alati nii minna nagu oled plaaninud. Meil oli just ükspäev sel teemal arutelu ja mis selgus - nimelt see, et kui ei ole ootusi, siis ei saa need ka puruneda. Mina olen ka õudne asjade ettekujutaja, planeerija ja kui siis kõik ei lähe täpselt nii nagu ma olen mõelnud, siis on nutt ja hala. Tagantjärele ma saan küll aru, et ega midagi hullu seetõttu ka ei juhtu, kui kõik just täpselt nii ei lähe nagu plaanitud. Lihtsalt hetkeline masendus... Ja nüüd ma mõtlen (proovin mõelda) alati hoopis teistpidi. Nimelt nii, et kes teab, milleks see hea oli. Ja kui nii võtta, siis kõige hullem ei ole olnudki:). Vot sellised positiivsed mõtted ja noodid sinna teie poole teele. Varsti saabub teile ka eestist mõttekaaslasi, mis kindlasti aitab teil seal asju jälle hoopis uues valguses näha. Mina igal juhul olen jätkuvalt kade, et seal on soe ja mõnus ja meil on külm ja lörts...ja igal juhul saavad ka teie jõulud olema paremad, kui siin eesti kodututel, kes pappaluste peal jääkülma ilma trotsides voitkade süütevedelikku joovad! päikest ja jõudu!!! cikumiku

anett said...

kallid vanemad,
meie markiga oleme ka veendunud, et te ju mõtlete alati midagi välja :) Ju siis lissalt pidi nii minema, selliste asjade vastu ei saa. Küll tuleb uus lahendus ysnagi pea ja siis oskategi seda paremini hinnata :)

nautige parem magusaid puuvilju ja vapustavat ilma! Olge teistest yle! Nii nendest kallitest ehitajatest kui ka valgetest, kes mingisugust oma kommuuni yritavad luua!:)

Kallistused ja musid teile siit kodumaalt! ärge unustage,et meie hoiame ikka teile pöialt ja armastame teid tingimusteta ;)

musimusi,
anett ja mark

Anonymous said...

Tere, Jaana!
Ma ei tea, kas see Su tuju paremaks teeb, aga ma ei ole ju Sulle siiani teatanud, et mul sündis 11.09.06 poeg, kelle nimeks sai Sven Erik. Ja ega lastega on vist samamoodi, et võid küll ette mõelda ja planeerida, et mismoodi see uus ühine elu välja hakkab nägema, aga tuleb titt ja teeb ikka oma reeglid. Vähemalt seda on mulle need mõned nädalad lapsevanemana õpetanud.

Emban Sind ja soovin teile kõike kaunist ja ikka positiivset!
Katrin, see Mari oma.

Anonymous said...

Eso est Pura Vida!
Selleks peabki vähemalt 4 kuud kohal olema, et maailma õnnelikemate inimeste olemusest aru saada. Paari kuu pärast saabub juba tõeline tunnetus ja siis ei taha Te linnaeestlaste elustiilist midagi kuulda, hea on vahel ainult uudiseid lugeda. Eestis on talv tulemas, ka paljude virtuaalses rikkuses. Aga Barcelonas on veel soe, saab vees ujuda ja päevitada ning keelt harjutada.
See, et kohe raginaga pihta ei hakka ongi hea, palju valesid otsuseid jääb tegemata ja pole vaja ümbertegemise eest topelt maksta.
Hasta luego, Heix