Wednesday, October 25, 2006

Teen vaikse viguri, pilte pole

Kolmapaev.miski ei ole tavaliselt selline nagu ta valja paistab.ma ei maleta, kelle lause see on, aga tana tuli meelde.asjad siis sujuvad omasoodu voi oigemini ei suju paris tapselt nii nagu meie seda kavandasime.meie arhitekt lubas meile plaanid valmis teha 15 paevaga ja siis anda ehitajale, et see saaks hinnapakkumise teha.iga kord, kui helistad voi kokku saad, asjad sujuvad exellente, kohe varsti saab valmis ja saadab araq.Sellel reedel saab 2 nadalast 4 ja ikka on mingi detail puudu.Aga kohe nad ei ytle, et ei saa, saab kyll, ja siis venib lihtsalt yhe paeva kaupa nii et ongi juba pool aega otsas.Koik, absoluutselt koik inimesed siin on meile oelnud, et neil siin on hoopis erinev arusaamine ajast ja tahtaegadest, ikka usud, et sul laheb teisiti.ja mis koige hullem, nad ei tunne end yldse syydi, et sulle ajaga sisse soidavad, ikka, et nii hasti laheb, et sa ei kujuta ettegi, et kohe on valmis.mis sest, et tegelikult oleks pidanud juba nadal tagasi ammu valmis olema.ja siis sa ei tohi pahasti ka veel ytelda, vaid pead ka seda mangu mangima, ma ei tea, kes need reeglid tegi, aga ma tundsin tana, kuidas viha hakkas tousma.ja siis veel need elektrimehed.nemad streikisid 2 paeva, panid igasugu maanteid kinni, et telefon ja elekter ja internett riigimonopoli kaest ara ei laheks.Siin Costa Rica ei taha ainsana Kesk Ameerika riikidest mingi vabakaubanduslepinguga liituda ja siis need inimesed ei toota ise ja kujutage ette, teistel ka ei lase , panevad teed kinni, onneks meil ei olnud kuskile vaja soita, San Joses oleks ikka vaga suur jama sellega olnud.
Muidu elame me nagu toolivabrikus, mina varvin siis kas krundi voi valgega, kuidas parasjagu jarjekord on ja mart loikab vineerist toolipohjasid valja, lihvib neid, et pinnud tagumikku ei tuleks, paneb tooli kylge kinni ja siis varvib selle vineerpohja veel 2 korda yle, tal oma urakas, mul oma, tana tegin jalle 9 tooli, nyyd blogi valmis, siis internetti ja siis motlesime kive korjama minna randa.Eile kaisime veel Palmaris ja toime neid roostes toole juurde, 19 mahub juba autosse ja katusele, siis ma sain sealt kylast voi linnast veel monusat heegelniiti osta, kuigi poes oli koik selleks tehtud, et sa midagi ei ostaks, pime tume, koik leti taga ja isegi nii korgel, et myyja ise ka katte ei saanud, pidi redeliga ronima ja mul oli vaga piinlik, et naidake veel seda ja siis toda.Selline miljoni pisiasjaüpood, taitsa huvitav oleks seal tuhnida, aga need myyjad on jalus, kui saaks nad kuskile ara suunata.Eilses lehes oli jalle, et ticodest kalurid on 8 tonni kokaiiniga Galapagosel vahele jaanud.Siin isegi on selline ytlus, et koik kalurid pyyavad kokat, et kalaga ei tegele siin ammu keegi.Paar paeva tagasi jai keegi hispaanlane vahele lennujaamas, oli koka veinipudelitesse peitnud, peaaegu igas lehes on selleteemaline artikkel, tundub, et see on siin populaarne tegevus.kalurid peaks ju siis pysti rikkad olema, ja meie lihtsameelsed motlesime, et mis need inimesed ohtuti seal rannas luusivad, et kas otsivad kilpkonnamune...
Oudne, lapakas on nii sipelgaid tais, sellised pisikesed nagu vaaraosipelgad, neil on kohe oma rajad ja naiteks, kui Mart oma kohvitassi ookapikesele paneb, siis poole tunni parast see tass kihab sipelgatest, tema joob suhkruga kohvi, selleparast, minu kohvi nad ei taha.Tana mul sai hing tais, lasin neile myrki, parast laks endal syda pahaks, siin on need myrgid vist vaga kanged, aga kes teab, Eestis mul ei olnud ju selliseid koduloomi, mida torjuda.
Siis meil on siin probleem dushisoelaga, meil on oma mote, kuidas me tahame vannitoa kraanid ja segistid teha ja need tulevad ikka pehmelt oeldes vaga erilised, tegelikult jalle varastasime ajakirjast, aga mis siis.Probleem on selles, et meil oleks eraldi vaja sellist dushisoela, sellist vaga suurt, teate kyll, aga siin on asjad niii kallid, ma ei tea, kyll, kuidas nad ise neid asju osta jaksavad, koige hadisem soel maksab mingi 50 taala, ja see on siis ka plastmassist.Siis ma ostsin kastekannu, et seal otsas on selline soel, aga liiga vaike, sii motlesime juba ambri peale, aga metallambreid pole ka nainud, ainult need joledikud plastmassist, maletate.Ja nyyd meie rahvakunstnikud sealt kooperatiivist, kus me neid toole tellisime, naitasime neile pilti ja millist tahame ja nad lubasid laupaevaks meile naidise valmis teha, et akki saame sealt.lauanaidise lubasid ka laupaevaks, et siis mingi 20 lauda oleks meil ka vaja.Seal kooperatiivis tostsime eile just toole auto peale, kui akki oli hirmus myrin ja yks lennuk maandus, seal on autoriseeritud lennuvali, tore teada.
laupaeval ostsin San Josest yhe ingliskeelse naisteka, ma olen enne ka selle autori yhe raamatu osnud, ma pean valima, kes lihtsamate lausetega kirjutab, et saaks lugeda.Uus Paulo Cuelo oli ka, hispaania keelne, keerutasin kaes, aga vara vist, liiga raske.Ja selles raamatus, mis ma siis nyyd lugema hakkasin, on minust natuke vanem naine, kellel 2 last on kodunt ara lainud, kes on 24 aastat abielus, mees on tal tapselt Mardi vanune, amm elab veel nendega ja nyyd ta tahab oma elus midagi muuta, et koik oli liiga rahulik ja liiga hasti .Et tavaliselt inimesed unistavad, et kui lapsed kasvavad suureks, et siis on jalle vabadus teha koiki asju ja mis nad siis koik teevad.Aga kui see hetk on kaes, siis nad tavaliselt enam mitte midagi ei tee, vaid ainult istuvad kodus ja teavad juba ette, mis teine ytleb voi motleb ja ....Yhesonaga paris monus lugemine, ja kindlasti arendav ka, keelemottes, alati ma lohutan ennast, et ykskord ma saan osta ykskoik millise raamatu, ei jae enam keeleoskuse taha.Olgu, Mart ka nyyd lopetas ja kais just basseinis ja me laheme internetti ja hakkan teie kirju ja komme lugema, kalli kalli ja arge siis minu emotsionaalsuse parast ehmuge, tegelikult on meil koik hasti, ja vihal on vahel edasiviiv joud, ma ei tea kyll, tapselt, kuidas ma seda siin ara kasutan, aga mine tea...
Sulle, vooras Kaili, saada mulle palun oma meiliaadress, vastan sinna, mul on jana@adelantehotel.net

1 comment:

cikumiku said...

Täna on taevas pilvitu, juhhei. Ikka vahel näeme päikest ka!:) Tore, et toolivabrik täiega töötab ning et selle töötajad ei streigi;)! Aga streigid on vist moes - me siin tööl plaanime ka ametnikele palka juurde nõutada ja kui ei õnnestu, siis mina ei tea mis saab... siuke tunne, et maksad peale, et tööl saad käia. Töö nagu ka kõige kergem ei ole... Eks näis, kui uuest aastast midagi ei muutu, siis tulen küll teie juurde hängima...;)aga naljakas on see, et kui teil seal asjad venivad ja inimesed oma sõna ei pea, et see tundub seal nagu pigem lahe, meil siin aga ajab küll kopsu üle maksa... võitlen siin samamoodi asjadega, mis uues kodus valesti tehtud! seega tegelikult ma mõistan, sest nagu öeldakse, paigalsesi on tagasiminek ja seda meie sees olev loom ju lubada ei saa;). Sellegipoolest jõudu, jõudu, jõudu. Ciku