Friday, March 02, 2007

detailid ongi olulised







Reede.Oleme San Joses, kyll teises hotellis, mitte seal, kus tavaliselt, sest meie oma oli lihtsalt tais, vot nii hasti laheb siin.Dea kirjutas mulle, et blogid on nii harvaks lainud, tegelikult ma kaalun, kas mitte lopetada, sest viimasel ajal on see nii yhepoolne ja voib olla toesti on aeg vahet pidada voi seetahendab, et mina kirjutan kyll edasi, aga sahtlisse, sest raamatu jaoks on ju vaja markmeid teha ja kes see ikka viitsib seda loputut saagat meie ehitamisetest lugeda.minul on jalle kurb, kui ei ole kommitud ja vaatame...
Hea uudis on see, et minu pass on saabunud Costa Ricasse, see uus nimelt, juba kolmapaeval, kurb uudis aga see, et aukonsul Maarel suri eile mees ara ja me kaisime tana matustel, nii, et selle passi asja tuleme siia jargmisel nadalal edasi ajama.Ma pean passiga minema Migratsiooniametisse templit saama, et olen maale tulnud ja siis ma tahaksin veel USA saatkonnast ka uut viisat, nais, kuidas onnestub.See matuseasi.Siinses kultuuris maetakse vaga kiiresti, juba jargmisel paeval ja mulle jaab see moistatuseks, kuidas see asi siin kiiresti kaib, kui mitte miski ei kai, aga ometigi.Nyyd meil on ka see kigemus olemas, kiriklikud matused nagu vist koik siin.Manuel oli 77 aastane, vaga haritud ja silmaringiga mees,nagime ka nende poega Ivot, kes on toesti nagu isa suust kukkunud, tema on 34.
Siis ehitajad pakkisid meil tana asjad kokku ja laksid minema.Juhtus see nii, et eyleeile nad alustasid viimaks ometi katusekivide panemist, panid yhe poole ara, Mart ostis neile mingi klambrilooja, et nad saaksid kive kinni lyya ja paeva lopuks oli yks pool katusest pandud, Mart vaatas alguses pealt, parast kais kysimas, kas koik laheb ilusasti nagu peab.Vastus oli muidugi, et laheb vaga hasti.Eile, kui nad olid teisest poolest pool ara pannud, , laks mart yles katusele, et vaadata jalle, kuidas laheb ja samas ka proovis, kuidas kivid katusel kinni on.Ja mis tuli valja, et peaaegu koik olid lahti, lihtsalt ladusid lahtised kivid katusele.ja veel tund enne seda, Mart kysis, et kas on ikka kinni.jah, koik on kinni.Neid oli vaga ebamugav kinni panna ja nad siis otsustasid, et jatavad lahti, meile ytlevad, et on kinni.Aga Mart siis vihastas, et mida asja, te tulete mulle nakku valetama, et arvate, et me mingid lollid oleme.Selle peale ytles Valter, et jah, kohe paneme koik kinni.Mitte iial nad ei vabanda, kui mingi kaki keeravad, lihtsalt ytlevad, et teevad uuesti.Ja, mis siis toimus, Mart motles valja mingi uue systeemi, kuidas lihtsamini neid kive kinnitada saaks, kais poes, ostis mingid asjad.Ytles neile, et miks nad kysima ei tulnud, kui opn mingi probleem, miks nad niimoodi valetasid, et kogu katus tuleb nyyd praktiliselt yles votta ja uuesti panna.Enne oli just nende ylemus Luis neile helistanud, et nad peavad tempot tostma, sest toesti nad on olnud vaga aeglased ja erilisi edasiminekuid ei ole naha.naiteks saeb ta yhelt poolt katuse mingid jupid ara ja laheb minema, kell on alles 4, pimedani on aega 2 tundi, kysime, et miks sa teist poolt ara ei tee.Homme teen, ja marsib alla meie krundile pikutama.Ja eile siis, kui me olime taiesti sonatud sellise valetamise ja habematuse peale, hakkasid nad siis uuesti tegema seda katust.Ja tegid kella 5.ni, siis marssisid alla.me kysisime, et kuhu nyyd, et terve tund on veel valge, katusest valmis mingi tykikene ja juba minekut.Valter vastas selle peale, et Luis ei maksa talle, kui ta tootab kella 5. rohkem.Meie hakkasime naerma, et Luis ei maksa nagunii sulle, kui sa 2 korda katust teed, ikka yhe korra, kuna ta ise keeras kaki kokku, siis peab seda uuesti tegema vabast ajast ja tasuta.Siis tema ytles, et ta tegigi juba tunnikese rohkem kui tavaliselt.Pyha jumal!!!!Me ytlesime, et kas ta aru saab, et me kaotame nyyd tema parast ajas ja kuidas ta aru ei saa, et see on tema syy ja tal tuleb see nyyd kiiresti ara teha.Teised mehed ei pidavat nous olema peale 5 tootama.Issand, kogu aeg on mingi pohjus.Ja marssis oma asjadega allapoole.Mina ytlesin, et ega tootamine on yldse vabatahtlik, et kui neile ei meeldi siin tootada, siis nad voivad yldse koju soita, sest nad tootavad vaga aeglaselt, enamus ajast nad soovad, siis nyyd veel valetavad ja jargmiseks voib olla varastavad.Seda viimast ma muidugi ei oelnud.ja yldse, ega ta seda katust seal ju yksi ei teinud ja kui tema on brigadir, siis pangu teised ka toole ja yleyldse, meid ei huvita, kuidas nad jagavad selle, kes oli rohkem syydi, katust on vaja.Siis helistasime Luisile, et nyyd on pysti porgu lahti, algul keeravad jama kokku ja nyyd ei taha ara ka parandada, aega kyll.Luis lubas hommikul kohale tulla, aga me pidime kella 11 matusele joudma, seega pidime kell 7 valja soitma.Hommikul arkasin 5.30, vesi oli ara voetud.Aga seeeest oli keevitaja tulnud.Kuna me ei tea, mida ta nyyd seal ise teeb, siiani on normaalset tood teinud, aga ma kahtlustan juba igayht, siis ei kujuta ette, kas parast seda treppimooda kondida ka saab, mis ta tegi, kui tegi...Kui me ara soitsime, keegi toole polnud tulnud, koik kondisid all parklas ja mulle tundus, et panevad asju kokku, see naine rebis pesu noorilt vaga raevukalt.Nyyd helistasime Luisile, et mis vark on, ta ei lubanud enam neid mehi katusele, ma ka tapselt ei tea, voib olla need ise ka ei olnud nous enam tootama meil, aga nii ta valjendas ennast.Valter pidi vihane olema meie peale, et mingid valismaalased ei tule talle ytlema, kuidas katust tuleb teha!!!!!!!Rastamees oli Luisile oelnud, et Valter valetas, et Janal a Mardil on oigus vihane olla, aga meie ees ta ytles midagi muud, ma ei saanud tapselt aru, aga minumeelest keeldus ta igal juhul katusele minemast ohtul, peale 5.Esmaspaeval tulevad uued ehitajad, homme tuleb Luis, peame nou, mis edasi saab, hullumaja.ehitajad tootavad tapselt 2 nadalat, siis tulevad neil kas sise voi valispinged, kas on lapsed ja nad peavad koju minema voi on naised, kes nouavad, et nad peavad tulema voi tydinevad nad voi keeravad mingi jama kokku, uskumatu.Naide:Meie Paikesekiir(tema paris nimi on Joksin, aga see kolab nagu Jopskin), kes meil kaevas natuke aega, maksime talle laupaev raha ja esmaspaev ta toole ei ilmunud.Ei tulnud ka teisipaeval.Kolmapaeva hommikul ka ei tulnud, tuli kell 3 paeval, veepudel kaasas ja ma just midagi tongusin seal mullas, istutasin voi nii, tema ytleb, et votab maja tagant vett pudelisse.Ei tere, ei mingit seletust, et kus oli, miks toole ei tulnud.Mina kysin, et mis juhtus, et miks sa toole pole tulnud.Tema, et oli haige.No nyyd oled terve, homme tuled voi?Ei, homme ta soidab Buenos Airesesse, seal elab ta isa( see on paari tunni kaugusel meist, kus on ananassiistandused) ja siis laheb San Josesse, et ta tuleb esmaspaeva.No tore, et meie nyyd ka teame.
Koigest sellest te nyyd voib olla jareldate, et me oleme masendunud ja ei tea, mis koik veel.Yldse pole.kaisime peale matust soomas yhes vaga heas itaalia kohas, toit oli imeline, siis shoppasime Zaras.ja mul oli nii hea meel, et mu oskused rooste pole lainud, sest kui ma oma ostud olin ara teinud, siis nagin neid riideid mannekeenil plakatil.ja nyyd kaisin dushi all ja kogume joudu, et klubidesse minna.Ometigi oleme reedel Sasn Joses ja voime lobutseda.Ostsin palju ajakirju, kyll Vouge ja sisustuse omi, ikka et ideid varastada.Homme laheme kangapoodi jarjekordset kardinariiet on vaja , 6 hulkuvat eestlast on Rakverest siin, lahipaevil saame ka nendega kokku..Ja mul on pinkalkulaator, aitah Gren abieest!!!!!!Musi koigile ja kallistused.Lembe, ma panin need teokarbid nii korgele, mingi 2,6 m korgusele, nad ei maardugi seal, kui just moni korvpallur ei sahmi seal.

6 comments:

anett said...

tere musikesed,
NIIIII ilus kraanikauss seal kivikestega ja peegel oli ka vapustav :))) ma ei jaksa juba ära oodata,millal sinna saab!!!

Ja ema,no palun, muidugi sa pead jätkama blogi kirjutamist, mina iga hommik kui ma kohvi joon ja võileiba söön, löön arvuti lahti ja vaatan,kas te olete kirjutanud :) Kindlasti paljud teevad sama tööl või kuskil...nii et palun ära solvu,kui inimesed vahepeal kommida ei jõua. Meil lihtsalt ei toimu midagi eriti ja puine oleks iga blogi lõppu kirjutada et nohh,meil siin lumi sulas ära..(sest peale ilma meil ei muutu midagi)...ja muidu palju tervitusi :P
Me oleme kõik kogu aeg mõtetes ja südamega teie juures,te ju ometigi teate seda :)))

Nii et jõudu ja jaksu teile,et nende töömeestega hakkama kuidagi saaksite! Kas neid vallandada pole mõtet ja mingid asjalikumad töömehed otsida???

Suured musid ja kallistused (ja meil tõesti lumi sulas ära) ning see uus kaubanduskeskuse moodi ehitis meie maja vastas (mäletate,mida ehitati) see Foorum avati ka yleeile,ma polegi veel jõudnud kiigata!
besos,
anett

Anonymous said...

Armas Jana,

kirjuta ikka blogi edasi! Usutavasti ei ole tagasiside nii tihe, sest inimeste elud ei ole reeglina nii kirevad ja huvitavad kui teie elu CRis :) Harv kirjutamine aga ei tähenda, et sulle kaasa ei elataks. Ma ikka paar korda nädalas piilun, mida uut jälle toimunud on. Kirjutama ei ole eriti kippunud, sest on jäänud mulje, et tavapäraselt kirjutab sul siin lähem pere- ja sõpradering, aga nagu nüüd aru sain on igasugune tagasiside sulle oluline ja püüan ka omi mõtteid vahest saata.
Kõige ägedamad on teie sisustusideed. Selleks peab ikka annet olema. Ma võin palju tahes ajakirju lapata, loomepuhang jääb tulemata. Merekarbimotiivid vannitoasisustuses on kliimat ja asukohta arvestades nagu rusikas silmaauku. Ja sinu maalidest õhkub ühtaegu pauerit ja malbet rahulolu :) Mulle on kusjuures uudiseks, et ka CR on väga konservatiivne ja värskete ideede suhtes tõrjuv. Arvasin, et see on nn vana Euroopa probleem.
Tead, kui kaua on kestnud minu pikim juuksurivisiit siin Brüsselis? 4 (neli) tundi!!!! Kõigepealt värvitakse põhi ja lastakse värvil mõjuda, pestakse maha, kuivatatakse ja siis tehakse miski spaatlikese vms totra atribuudiga teist värvi triibud peale. Ausõna, ma ei mõtle seda välja. Eestisse minnes on mu esimene käik Maarika juurde. Suurema osa aastast käin ringi igavate vanainimesesoengutega, sest midagi ägedat ei ole siinsed juuksurid lihtsalt enamasti nõus tegema. Sinu osavatest kätest tunnen ma küll suurt puudust :)
Veel üks asi, Jana. Oled blogis korduvalt öelnud, et sa ei viitsi suhelda ja et sulle on CRis reserveeritust ette heidetud. Vot see on küll suur üllatus! Salongis töötades olid ju nii särav suhtleja ja minu jaoks ei olnud juuksurisse tulek kunagi pelk soengukorrastamine, vaid ühtlasi vaat et psühhoteraapia :) Läksin sinu juurest alati tohutu energialaenguga ja head tuju jätkus ikka mitmeks nädalaks. Võib-olla ei olnud ma ainus selline ja nii need kliendid sust energiat imesid ning nüüd CRis ei jaksa ega taha enam aktiivselt suhelda?
On tore näha, et te ei lase olmetakistustel oma tuju rikkuda ja suudate jätkuvalt rõõmsameelsed olla, sest mida loevad laisad töölised, petturist ehitusfirma ja üldine manana-mentaliteet, kui teie kaks tuvikest olete pähe võtnud õnnelikud ja rahul olla :)
Kõike parimat teile!
Mari, see Belgiasse kolinu

Anonymous said...

Nüüd saan aru miks Kesk-Ameerika maavärisemisel nii palju inimesi surma saab. Sest kõik mis põrandast kõrgemal on kevasti kinnitaud või päris lahti.

Kas teil seinte peal on monoliitsest raudbetoonist vöö mis seinad seob nii et need ei varise. Teie piltidelt paistab et pannakse terasvardaid. Aga puudulikult seotud süsteem võib variseda!

Anonymous said...

Hei hops Jana!
Tundub, et hirmutasid meid kõiki ja kõik kohe kiirelt kribavad sulle vastu. Janakene, ra lõpeta ära neid magusaid hetki. No nagu Anett ütleb, et ta hommik algab teiega, siis minu päev lõppeb teiega. Täielik nauding on õhtul kõik asjad kõrvale lükata ja kerida diivanile läpakaga ja hakata seiklema, sekeldama, istutama ja ehitama. Kõikidele asjadele elame kaasa. Ja tahaks edaspidi ka!
Meil on jah talv, õnneks siiani lumi olnud ja olen sel aastal isegi suusad alla saanud ja oma 60-70 km maha lusanud. Täitsa lahe oli. Niimoodi võib täitsa talve kannatada. Kuigi jah, nädalavahetuse ilm tuletas meelde jälle, et oleme ikka valinud endale maa ja kliima. Aga linnukesed on hakanud siin ka rõõmsamalt hõiskama, nii et annavad ikkagi lootust parematele ja ilusamatele aegadele. Eesti kihab valimistulemustest ja see on hetkel üldine kuum teema.Muust ei räägitagi Rahvas hõiskab, et ometigi sai keskerakond sugeda reformi käest. See, mida oodati juba ammu. Vot nii.
Teile soovime jõudu ehitusbrigaadi juhtimisel ja jaksu elu elamiseks rõõmsal meelel.
Urve

Unknown said...

Tähelepanu !!!

minu nimi on Mavis Carlos, i esindaja Aiico kindlustus laenu laenuandja äriühing Brasiilias, anname välja laenu 2% huvitatud määra, kui olete huvitatud võtke see e-post: (maviscalos_laen_laenamine@outlook.com) nüüd oma laenu üleandmine kohe. võite meiega ühendust võtta ka selle vandeadvokaat e-post: amaah.credit.offer@gmail.com ka. meie firma on kunagi valmis üle mingi summa teile alates 5000 € kuni 100.000.000 euro mõni teie projekti oleme kunagi valmis krediidi teid periood 1 või 2 nädal tehing.

Attention !!!

my name is Mavis Carlos, i representative of Aiico insurance loan lending company in Brazil, we give out loan at 2% interested rate, if you are interested kindly contact this email:(maviscalos_laen_laenamine@outlook.com)now for your loan transfer immediately. you can also contact us on this barrister email:amaah.credit.offer@gmail.com also. our company are ever ready to transfer any amount to you starting from 5000 euro to 100.000.000 euro for any of your project, we are ever ready to credit you in an period of 1 or 2 week transaction.

Anonymous said...

Dr Ige Ajayi on lihtsalt parim loitsujuht ja abimees. Austusest teie ja teie loitsude vastu pean selle tunnistuse kõigile teatavaks tegema. Olen käinud teistel loitsulugejatel ilma tulemust nägemata. Soovisin lihtsalt varem teie juurde tulla, sain sinust parima. Mu endine abikaasa oli aastaks ära ja ma käisin igal pool ja teistelt loitsumeestelt abi otsimas, kuid tulemusi polnud, kuni mu sõber tutvustas mulle dr Ige Ajayid. Pärast armastusloitsu tegemist sain lõpuks 24 tunni jooksul temalt kõne, nagu dr Ige Ajayi mulle kinnitas. Tema loitsud tegid imesid ja mu abikaasa on tagasi täis armastust. See on ime! Ta tuli järsku tagasi lilledega, öeldes, et ma peaksin talle andestama. Ma olin tõeliselt üllatunud ja šokeeritud, kui mu abikaasa põlvitas, paludes andestust ja et ma teda tagasi võtaksin. Mul on tõesti puudus sõnadest ja olen rõõmus, sina oled mulle ja kogu mu perele saadetud Jumal. Ja nüüd olen taas rõõmus naine. Suur tänu dr Ige Ajayi. Kõik, kes otsivad õiget loitsujuhti, peaksid võtma ühendust dr. Ige Ajayiga aadressil: drigeajayi@gmail.com. Samuti saate talle Whatsappi saata numbril +234 (80)-5739-3990