Wednesday, April 25, 2007

Amber, hoovel ja inimesed








Kolmapaev.tana teen endale elu vaheldusrikkaks, kirjutan blogi hommikul, mitte parastlounal nagu tavaliselt:)))Midagi erilist juhtunud ei ole, asjad liiguvad teosammul, kui koigest vaest trygida.Moni naide.Meil on vaja Mardi lennuki registreerimiseks viia advokaadi ja notari poolt kinnitatud paberid lennuametisse.Mart leppis kokku yhe lenduriga, , et see aitab teda asjade ajamisel.See piloot on jalle selle meie ehitusfirma bossi Luisi sober.Reedel, kui me linnas kaisime, siis meie advokaati kontoris ei olnud, et millal tuleb.Peale lounat.Kuna meil oli ka suht kiire ajakava, leppisime kokku, et sekretar helistab, kui advokaat kontorisse jouab.Mobiilile on meie advokaadile mottetu helistada, umbes 100 korda helistad, 1 kord votab vastu, ilma liialdusteta.aga , kui ta juba katte oled saanud, siis on ta ainult sinu paralt ja ajab sinu asju ja telefon kogu aeg heliseb ja ta ei vota seda vastu(mis on sellel hetkel kui sa ise helistaja pole, vaga tore)Mingit konet meile ei tulnud, esmaspaeval helistasime uuesti, et kui nad on paberid kinnitatud saanud, paneks need selle bussifirmaga siia teele.Eile helistas sekretar, et eestist oli Mardile pikendatud lennuluba kohale saabunud.Palusime, et kui nyyd saaks need teised paberid ka alla kirjutatud ja pitsatid ja templid peale, et siis paneks need koik bussi peale ja saadaks meile.Lubas esimesel voimalusel teha.Tana on kolmapaev, kui mingi imelabi see tana toimuks, ,siis saaks juba homme katte ja reedel saaks need edasi anda, ehk on kulunud ainult nadal!!Teine naide.laupaeval kais Mart ehitusmaterjalipoes ja ytles, et meile mingid torud esmaspaeva hommikul vara saadetaks, et keevitaja pidi saabuma esmaspaeva varahommikul ja saab siis toole hakata.Loomuölikult lubati vara saata, et 9-paiku on kohal(pood asub meist 200m kaugusel)Keevitaja oli juba kell 7 kohal, aga kuna meil oli talle veel yks too anda, mille materjal meil juba endal olemas oli, asus ta selle kallale.lounaks oli see too valmis, materjali ei olnud kuskil.Mart kais 2 korda poes ja helistas vahede tagant, kohe kohe.Kell 4 oli viimane kone, et juba teel.Kell 5 pandi pood kinni ja meil materjali ikka ei olnud.Teisipaeva hommikul kell 7, kui pood lahti tehti, oli Mart seal, et kus on materjal, mis te nalja teete.Keevitaja oli pool paeva rannas olnud ja hommikul, kui me ta autot ei nainud, arvasime, et ehk soitis ooseks koju.Enne ta oli kyll telgi pysti pannud, me arvasime, et jaab ooseks.Aga siis ytles brigadir Carlos, et keevitaja oli hommikul ootamatult haigeks jaanud, ma ei saanud aru, mis valud tal seal seljas olid, igaljuhul ara ta oli soitnud, koju.Tagasi pidi tulema siis, kui terveks saab.Materjal saabus poest kell 11, siis ei olnud meil enam keevitajat.Tanaseks pole ta tagasi tulnud.
Oosel sadas kovasti vilhma ja tana hommikul oli meie uue maja terrassi katuse alusel suur loik, ehk siis katus laseb labi.Arvatavasti tuleb see nyyd siis osaliselt neil yles votta.Peab suure vihmaga yles ronima ja tsekkima, kust tapselt labi sajab.
Sellised pisikesed jamakesed.Headest asjadest on see, et eile lopuks saime oma aknad valmis.Akendega oli ju nii, et koigepealt, kui nad ette said, jai siis yles see tellisterida vabaks.Mart pidi tellised kaes kogu aeg yels alla jooksma, et koigepealt saagis tellised pooleks ja siis sobitas, et kas pidi veel lihvima kuskile ohemaks, et tellised auku ara mahuks.ja see too oli hirmus tolmune ja kararikas, ta nagi valja nagu mesilane korvaklappide, kaitseprillide ja selle valge maskiga.tellised on oranzid, nii et ta oli yleni oranz ja see tolmas nii hullult, et koik kohad olid seda tolmu tais.Motlesime, et see on nii nome ja vastik too, et annaks selle monele peoonile, aga siis peaks ta ametlikult toole votma, sest nagunii nad saevad endal kae voi jala maha ja siis seda pahandust vaja, kui ta meil mustalt tool on, parast maksa tema invaliidsust.Eks vaatab.See tundub nii kapitalisti motlemisena, kui ma seda kirjutan, aga see on tosi, kui ma vaatan, kuidas nad asjadega siin ringi kaivad.ja kui siis need tellised olid lopuks oiget mootu, siis yks rivi kohale pandud, kleepisin ma silikooniga saasevorgu esimese rea peale ja panin teise rea selle peale ja jalle silikooniga kinni ja siis parast veel valgeks varvimine.ja neid aknaid oli10.Eile, kui me siis viimased tellised paika saime, ma ikka vaatasin, et akende ymber oleks ikka liiste ka vaja, et need ymbrused ei olnud nagu ilusad ja Mart ytles, et kindlasti paneme ja ta ytles seda sellise haalega, et ma teadsin, et me ei joua iialgi sellise vaikese asjani, et kindlasti on midagi hadalisemat teha ja ma siis ytlesin, mis ma arvasin ja siis mart vaidles veel vastu, et kuidas ma ei usu ja lopuks vedasime kihla, mille tagajarjel Mart laks 5 minuti parast poodi ja ostis liistud ja eile said need ette ka.Mina siis kaotasin, kuigi tergelikult ma ju sain liistud:))))Uste peale panime ka tellised ara, uksi on 3, aga uste peale laheb 8 tellist pooleks loigatuna ja ukseliiste ta paneb tana.mina kaisin aga valge varvipotiga ringi ja varvisin.Siis esmaspaeval tegi Mart meile voodi ja mina lihvisin neid puuosi ja siis varvisin ja jalle lihvisin jne.tana hommikul just ytlesin Mardile, et meile kuluks yks vaike puhkus ara, et muidu nagu opetatud koerad laheme hommikul objektile ja ohtul alla.Mardil on selline suur tyhi varviamber, kuhu ta paneb oma trellid ja mingid muud masinad sisse , votab hoovlikohvri katte ja laheb hommikul kell 8 yles ja ohtul kell 6 tuleb nendega alla.Inimestega ei ole me juba oma paar nadalat suhelnud, kui viimati Noa baaris kaisime, sellest on yle kahe nadala.Aga see kartsroheline iguaan tuli kyll meile elama ja vottis sugulased yles, sest eile ma yleeile ma nagin neid kogu aeg ja kahekaupa ja me panime suuremale nime ka-Elmar.See on siin siis nagu el Mar ehk meri.Seee Elmar on vaga uudishimulik, eile kogu aeg vaatas yle ukse, et mis me teeme ja meid ei kartnud .Varsti me oskame lindude ja loomade keelt...
Pealelouna.Kuna hommikul mul laks meel kurvaks, et pole meil sopru ei Eestis ega ka siin, sest juba 2 nadalat ei olnud meid keegi kylastanud, me ise ei ole ka muidugi kuskil seda helloud ytlemas kainud.Ja nii ma hakkasingi maalima.Leidsin paar segust vineerijuppi ja yks oli veel hallitama lainud veidike.Loomulikult tegin siis inimesi, kui ma esimese inimesega, see istuv punapea alustanud olin, hyydis keegi, aga kuidagi voorama keeles ja ma istusin seljaga tee poole oma maja terrassil, no kes see mind ikka hyyab:)))lopuks vaatasin, kui jaigi hyydma-Tony!!!!!See skulptor,kellega me seal juudi juures tuttavaks saime.Naine on Denis, labipolenud psyhholoog, molemad kolisid NYCist kuskile maale ja mees myyb juudi kurvastuseks oma taieseid hirmsa raha eest samal ajal, kui juut teeb niisama naputood.Tonyl ja Denisil on siin mingeid maid kokku ostetud ja midagi nad ehitanud pole, alati, kui siin on, peatuvad juudi juures, selles majas, kus me ka kunagi elasime.Tony oli nii roomus ja ytles, et nad jalle siin ja ta tahtis ikka naha, kuidas meil lainud on, vaatas meie maja ja esimene inimene, kes minu apelsini seinu kiitis(no nad on sellised laigulised ja ruumilised, nagin hirmsat vaeva, aga tavaliselt inimesed arvavad, et see on krunt), tema meelest olid need super ja nii elavad ja ruumilised."ikkagi inimene"!!!!!("Suvitajad")Ja aknad ja... Sa saad ju aru, kui inimene niisama kiidab ja kui ta tegelikult ka midagi jagab.Pealegi ei ole Tony ameeriklane vaid itaallane, nii et ikkagi Euroopast.Aga tema naine on ka vaga ok, mis siis, et Ameerikast.Leppisime kokku, et mingi paev laheme sooma koos ja raagime juttu.
Teise naise maalisin ma nyyd juba roomsamalt, see , kes nagu pilve sees on.Ma ostsin mingit pudru, mis on nagu varvi sees paberitykid ja pidid 24 tunni jooksul ara kivistuma, eks nais.Tony teadis ka minu seina mittekuivamise pohjust.Ta ytles, et tal on ka korra nii juhtunud, kui varv on liiga vana, poodi voi tehasesse seisma jaanud, siis nii ongi.Oi issand, ju see siis pidi nii minema.Parast maalimist, pidin jalle koriistama, sest Mart ei pea yldse puhtust, terve ylemine korrus oli nagu saepuru ja pori.Ja siis ma hakkasin ylemise korruse yhte kylge varvima, maja valisseina siis, ma ei tea, sonadejarjekord laheb kuidagi metsa ja valjendusoskus kindlasti ka.oelge, kui enam midagi aru ei saa.Ja sisalikke ka tana ei olnud.

4 comments:

anett said...

kullakallis ema,
ära nyyd seleta,et teil sõpru pole. on ju ikka :))) eestis vähemalt ja seal tundub,et te ei viitsigi tihti suhelda..nii et rahu!
maalid on väga ilusad, kuigi jah see 1 kägaras istuv tüüp on kuidagi nukker :)))
kyll teie ikka oskate!
musiiimusi

aiki said...

tervitus,
teen veel ühe katse kommida, siis annan küll tänaseks alla...

aiki said...

Ja seekord siis õnnestuski, nüüd panin oma gmaili aadressi kasutajanimeks (no kust sa selle peale tuled, et ta seda teada tahab...)
Igatahes sain vist nüüd uue süsteemi selgeks, kuid ma ei imesta, et järgmisel korral ta mind jälle ära ei tunne, äkki tahab hoopis jalanumbrit teada!!!)

Igatahes siis, ma pean kohe kiitlema, et mulle tundus piltide pealt ka see teie sein nii kaunis, see oranz on nii pretensioonikas värv, et kui veidi mööda panna, siis ei suuda seda kohe üldse taluda, nii et seda suurem õnnestumine.

Aga muidu on praegu pidevalt mingi võõras klomp kurgus ja väga raske on rahulikult kodus istuda, muudkui ootad uusi uudiseid. Õhtul pidid Narvast uued "abiväed" saabuma, rongiga, neid ei kavatseta tallinna sisse lasta, eks siis paistab... ja 1.mail venemaa noored, täitsa haiged!!!

Aga teile palju jõudu ja ma arvan, et oma lähedaste pärast pole vist põhjust muretseda, ise loodan, et nüüd on kõik parema kontrolli all.

Ennukas said...

Tere Mart ja Jana!
Teid tervitab Ennukas. Mart mäletab mind kindlasti Kunderi tn.autotöökojast, ja korra olen Teil ka Vihterpalus õuel astunud...
Aegajalt olen Ojamaa Jaani käeast ikka pärinud, et kuidas Mardil läheb... Ja siis Ta on rääkinud, et Mart ehitab ja õhtuti käib mingi deltaplaaniga lendamas ja varsti hakkavad külastajaid vastuvõtma... Mina lihtsameelne arvasin, et Vihterpalus.... ja siis täna jälle tulite jutuks ja järsku ütles Jaan midagi Costa Rica kohta... aaa..jõudis kohale.. vau! Olen sõnatu.. tervitused Teile sinna kaugele...
Jõudu ja jaksu!
Ennukas