Wednesday, April 18, 2007

Igal hommikul kaib vaike koolibri meie maja korval oleva puukese oitel











Kolmapaeva ohtupoolik.Nyyd ma siis oskan krohvida ka.Oigem oleks oelda, et ma olen krohvninud.Lihtsalt ykspaev hakkasime tegema seda meie maja sisetreppi ja need astmete vahed tuli ara krohvida ja vahepeal keegi tuli ja Mart pidi ara minema ja ma hakkasin ka proovima ja ma sain isegi selle krohvi sinna pystipidi kinni, silumises ma kyll jain hatta, lihtsalt Mardi silutud krohv meeldis mulle rohkem, nii ta siis tegigi seda peenemat tood ja mina pusisin , et krohvi seina sain.Kokkuvottes laks minul kyll poole kauem kui Mardil see oleks aega votnud, aga selle poole ajast sain ma ju ikkagi talle kinkida muude toode tegemiseks...:))trepp tuli muidugi super.Tana ma harutasin paberid ymbert ara.Ma olin ta kinni katnud nagu mister Bean, kui oma tuba varvima hakkas, teate kyll, massis koik kapinupud ka ajalehepaberisse.ja see trepp on toesti niii vaga ilus.Mart on 2 valisust ka ette pannud, tuleb veel see tellisteosa teha ja lukusysteem valja moelda, sest need uksed on nagu bussiuksed sellised lootsana kaivad lahti.Aga me laheme reedel San Josesse autohooldusesse ja siis me kindlasti oleme ehitusmaterjali poodides ka mitmeid tunde nagu alati.Siis me tegime veel tana oma maja esimese korruse lage.Panime bambuse lakke, siin myyakse sellised 5 meetrised jupid, kas meeter voi poolteist laiad, ykspaev mul tuli selline eesrindlik mote, et nii saaks ja tana me alustasime, tegime ma arvan pea poole ara, jalle imeline.Toesti nii armas.Ma ei tea, kuidas meil kohe tuleb nii hasti valja.Eks ma olen muidugi vanast ajast juba kova ennast kiitma, ema teab.Ja veel.Eile ma tegin yhe posti, mis meil keset maja seisab vanaks.Varvisin ta selliseks nagu tyrkiissinine ja kuldne ja laimiroheline ja kuidas see post oleks nagu 100 aastat niiskuse kaes seisnud ja hallitanud ja varv maha koorunud.Oh, no jalle tuli nii hasti valja.muide varvist raakida, meie maja see apelsinivarv oli veel eelmisel nadalal taiesti natske, ei saa yldse midagi vastu panna voi hoia sa, kui pesta tahaksid.Mitmetes kohtades, kus proovisin, tuli varv lihtsalt lahti.Laksime eelmisel nadalal selle varvisegaja juurde siin ja toime ta nattipidi kohale, mis oli ka kannatust noudev protsess, sest ta tahtis kogu aeg ara kaduda seal ehitusmaterjalipoes, aga siis ta vaatas ise ka ja ytles, et sel nadalal tuleb selle varvi spetsialist San Josest siia, et toob selle siia, las vaatab, mis viga.Ma ytlesin ka, et mingi lahenduse peate nyyd andma, ma ei saa ju seda natsakat uuesti yle varvida, kas on midagi mida peale pihustada voi mis saab.Vahetevahel ma ikka kysisin Mardi kaest, et mis siis nyyd teha ja mis edasi saab, sest meie maja hea kyll, aga cabinasid peab ju saama ilusasti puhastada, muidu on nii nagu mul plekkidega, et kui neid eemaldama hakkan on ainus, mis jaab,plekk.Mart muide vastas iga kord, et tema ei tea ega tahagi teada, et mina juba tegelen nende varvidega, kyll mina tean.Kujutage ette, milline suhtumine, nagu ma oleks talt midagi tikkimise kohta kysinud,(makramega massasin kyll terve pyhapaeva, otsisin internetist opetust ja sain paar solmeproovi tehtud ka, aga ma ei tea, kas mulle see makramee nii vaga sydamelahedane on).See tehnik siis saabuski tana, aga hommikul ma olin varvi testinud siit ja sealt-hakkab ara kuivama.See on nagu hambaarsti ukse taga kaob tavaliselt valu.Shvammiga puhastades kyll natuke shvamm parast andis kollakat valja, aga edusammud on, tundub, et 5. nadalal kuivab isegi lateks ara.Tehnik vottis mingid proovid ja kuna see sein, mida ma varvisin, oli umbes 2,5 kuud vana, siis ma mitte ei varvinud marja seina peale ja yldse ei maksa mind kui vana maalermeitrit siin hamama hakata.lahku laksime sobralikult.
Muide esmaspaeva hommikul ei olnud meil yhtegi toomeest, poest saadeti 50 kotti tsementi, aga polnud, kes maha laeks.Tavaliselt on toomehed alti kell 8 vahemalt siin olnud, aga siis ei olnud kedagi.Peone meil ka ei olnud, Paikesekiir jai ju poduraks ja Arnold oli otsustanud kalale minna.Kui kell pool 10 ikka veel toomehi ei olnud, helistasime nende bossile, et mis vark on.Kohe jouavad, et Feliksiga, see magranaoga, kes kogu aeg naeratab, et temaga oli mingi probleem.No joudsidki nad mingi pool 11 toole, Feliksit ei olnud, et temal olla naine haigeks jaanud ja kindlustust ei ole ja Feliks nyyd ka otsustas, et toole ei tule.Kellelegi midagi ei oelnud ja teised ootasid teda mingi 3 tundi, ta elab kuskil Buenos Airese lahedal, seal , kus neid ananasse kasvatatakse ja soidab siis bussiga San Isidrosse, kust nad siis koik autoga tulevad.Mart kysis teistelt, et kas ta siis laupaeval ei oelnud kellelgi, et ta enam tulla ei kavatse.Jah oli midagi sellist oelnud, et temal ikka ei tasu kaia, et bussisoit on nii kallis ja nyyd veel see naiselugu ka.No minu loogika ytleb, et kui naisel ei ole kindlustust ja sul tuleb ravi eest ise valja kaia, siis peaks nagu veel usinamalt tootama, aga siin need asjad nii ei kai.Me ostsime bambusvorku ka vaiksemate juppide kaupa, sest ruutmeetri hind tuli nii odavam, kui suurem tykk osta, nagu kohvigagi, maletate.Tagurpidi Antsla.Kuna brigadiril Carlosel oli laupaeval auto ka katki lainud, siis tema pidi ka hiljem tulema.Nii et meil oli ainult 3 toomeest.mart soitis vahepeal panka, et ylekannet teha ja yldse oli paar riigiasutuste kylastust, aga osutus, et oli jalle mingi pyha ja riigiasutused ehk siis ka pangad ja koik need muud kohad ei tootanud.Terisipaeval laksime uuesti, pangas oli vahemalt 25 inimeseline saba, ma votsin saba ara, Mart laks samal ajal kindlustusse, see on siin ka riigimonopol.Lihtsalt juba 2 voi 3 kuud tagasi, kui me selle uue auto ostsime, siis me tahtsime oma kindlustuse vanalt autolt yle kanda uuele, aga nii ei saanud.Pidime uue kindlustuse ostma ja et siis nemad maksavad selle vana meile lihtsalt tagasi.Meie arvasime, et kannavad arvele, aga sellelks, et pangavaljavotet votta, pead pangas eraldi sabasse minema ja me pole kainud vaatamas, kas kindlustus on raha kandnud.Ja nyyd oli Mardile meilipeale tulnud teade, et ta peab minema mingit allkirja vel isiklikult andma, enne kui nad saavad raha maksta.mart lakski nyyd seda andma ja kysis, et millal siis raha arvele tuleb.Ei tulegi, sularahas makstakse ainult ja jalle pead ise jargi minema.!!!!Aga see kindlustuse mees on vaga sobralik ja semu ja lubas raha ise ara tuua, jargmisel nadalal,.Voib olla.Siis me kaisime veel puusepa juures, sest ta oli kainud eelmisel nadalal siin, et mootu votta ja hinnapakkumine teha.Tema tegi ka selle nn. meie maja aknad.Eelmine kord oli 10 akent ja 3 ust, nyyd on vaja 12 akent ja 6 ust, sest tuleb nagu 3 cabinale, igal 2 korrust ja aknad on kyll natuke suuremad.Aga tema kysis poole rohkem!!!!!Me ytlesime, et see nii kyll ei lahe, et motle nyyd rahulikult jarele, et me maksame tema kysitust pea 2 tuhat taala vahem.Reedeks pidi nyyd uuesti kalkuleerima.No kyll tuli ikka kirvega kurge pyydma, arvas, et eelmine kord sai selle too, nyyd voib ei tea, mis kysida.Siis me ostsime veel madratsi oma uude majja, vineeri(meie poes oli see otsas).Paevad lahevad oudse kiirusega , enamus ohtuid ma langen nagu esimesel sojasuvel.Ainult yks paev suutsin mingi filmi algusest lopuni ara vaadata, siis magas Mart jalle.Ja raamatud on ka potsas, loen juba Svejki,ega ma ei saa oelda, et see just minu raamat oleks.Reedel ostan endale San Josest mone naisteka.
Feliks tuli tana muide toole tagasi, jalle 5 toomeest, imeline!
ja ilm on meil jalle ilusaks lainud, jalle paike paistab ja kui jala yle teise paned, siis polveondlast jookseb vaike nire.Monus:)))

2 comments:

Anonymous said...

Lahe ikkagi lugeda, kuigi aega on kuidagi väehamks jäänud ja nagu sa ka ise ütled, et päevad na lühikesed. Avastasingi, et pole 10 päeva klõpsanud blogile. Midagi on valesti! Minul:) Et majad kerkivad ja bunglowd ...see on lahe. Uskumatu tempoga ikkagi kokkuvõttes. Ja Mart ongi imemees! Kui kunagi raamatu kirjastad, siis Mardist saad eraldi Imemehe raamatu, et kuidas idaeurooplane võõral maal ei millestki telliseid tegi.
Ja veel, et tehke vrjupaik, kuhu väsinud ja tüdinud estlased saaks peitu tulla oma murede eest. Nii et keegi eiteaks ja ei saakski teada.
Ilma pärast olen muidugi kade nagu kõik lugejad, kuigi enamus vist räägib ikka sellest, et aastaaegade vaheldus on ka tore, aga tõde on siiski selles, et väga soe on väga hea:)
Ikka olete mul meeles ja loodan, et teil läheb super hästi! Mida soovida? Päikest?!

Kalli!

Marek

anett said...

"Pika elu ükski osa ei tähenda rohkem kui teine. Oleme kus me oleme, just seal oleme määratud olema. Oh, muidugi on kordi, kui peaksid olema kuskil mujal - ning sul peab olema taipu tõusta ja sinna minna. Aga kuskilt alustad sa ikkagi ja ükskõik, kus see kuskil on, see on koht, kus sa pead sel hetkel olema."

Lihtsalt tahtsin meelde tuletada, et kui tore et teil seda taipu oli,et minna. Tundub tõesti,et olete leidnud uue õige koha :)) Väga armas,stiilne ja hubane pesa on sellest kujunenud!
Hoiame teile ja meile pöialt! :))

armastusega,
anett

PS! mina maadlesin mitu päeva,et siia kommida, usun et ka teistel võib sama jama olla. ta lissalt ei lasknud anonymos alt kirjutada. Tegin nyyd uue accounti omale...