Thursday, April 05, 2007

varvilisi mune ja kevadelohna teile







Kolmapaev.Tana, kujutage ette sadas oosel kovasti vihma ja hommikul sadas ka ja paike tuli valja alles 12 ajal ja tegelikult ka ainult korraks.Vot selline pilves ilm ja kohe Eesti tuli meelde, sellised lohnad olid ka, ainult et-soe on ikka endiselt ja veel rohkemgi, sest niiskus on yleval.Mina kyll ei maleta, et vihmaperioodil nii niiske oleks olnud kui tana.igal juhul, kui ma oosel kuulsin, et hirmsasti sajab ja pidevalt, ajasin Mardi yles, et kuule, kas meil koik kraavid ikka on hasti ja kas midagi ei ole umbe lainud, et akki magame siin rahulikult ja hommikul on meeter vett toas.mart ytles, et koik on korras ja maga edasi.Aike oli ja valku loi ja .Hommikul ta kysis, kas vihmaperioodil ta enam magada ei saagi, et ma ajan ta iga kord yles.Hommikul oli ou selline logane, et kuskile minemiseks pead vahetusjalanoud kaasa votma, et koigepealt autoni jouda, autos paned puhtad platud jalga ja need mudaplatvormid jatad siis ootama, kui tagasi tuled, et autost jalle toani saaks.Auto ka sai vaevaliselt aeglustiga mudast yles, jube.
pyhapaeval kaisime siis taiskuupeol Noabaaris.nii palju rahvast kui seekord, pole mina nainud, mingi 100 inimest oli kindlasti, tohutult autosid ja varavas oli isegi pilet.Randmepaela sai ka, selline varviline long, aga nii ilus, yks toon laheb teiseks yle, me Mardiga pole raatsinud seda siiani ara votta.Pealegi on see ainus villane asi, mida siin kliimas kanda saab.Pidu oli super, 2 tyypi, yks tico, teine argentiinlane tegid monusat muusikat syndi ja zitariga.ja nii palju tuttavaid oli ja saime ka uusi juurde.Yks Austraalia poiss, kes mooda maaailma randab, moni aasta siin, teine seal, tootab siis baarides ja nii.Yle pika aja nagime ka yhte norra tyrdrukut, kes esimesel taiskuupeol nii vahvasti tantsis ja yhte saksa kutti, kes paraplaaniga lendab jne. jne.tantsisime ja raakisime ja oli toesti monus.Enamus vedas kovasti savu ja teenindavast personalist oli ainult ilus poiss Bernard, kes enamvahem aru sai, mis toimus.Ohtu lopuks muidugi.
Pyhapaevast alates oleme jalle kovasti tood vehkinud, peale San Josed kaed kohe sygelesid too jarele.Tana laks minul toss valja, lopetasin ara, Mart paneb veel ylevalt maja teisele korrusele plaate mahaNii ilus tuleb, ma olen vaga rahul.Ainult nende loomadega on yks igavene nuhtlus.Selles majas, kus me praegu elame, siia on juba gekod kolinud, ohtuti jooksevad laes ringi ja teevad seda spetsiiifilist orava haalt, yks hommik avastasin ukse eest konna kaka ja lombi.Aga need loomad on ok.Aga sinna meie ylemisse majja on mesilased otsustanud kodu rajada ja ma olen juba mingis 4 erinevas kohas pesad ara lohkunud ja myrki lasknud, aga ei, jargmine paev lahed, jalle uus too neil kasil.Ja ma ei tea, voib olla on need ka herilased, yks on kindel, noelavad.Ja meie mesilaste voi herilaste moodi pole nad yldse, nad on sellised suured nagu parmud, aga pikemad ja sipelga kehaehitusega, keskelt vaga peenikesed..ykskord yks sihukene noelas Marti, ta yteles, et oleks nagu haamriga pahe saanud.Madusid ei ole rohkem olnud.Arge muretsege nende parast,on asju, mida saab muuta ja on asju, mida mitte, mis nende viimaste parast ikka muretseda.Oige?
Raagin parem yhe inimesteloo.Eile hommikul laksime tankima meie lahedal olevasse bensiinijaama.Nagu tavaliselt, see diisliluuk asub korvalistme poolel, lasin enda poolt akna alla, et taispaak diislit palun.Me oleme seal 100 korda tankinud.Ja yhel hetkel pritsis midagi taie hooga minu pihta.Ma ei saanud algul pihta, et selgest taevast sajab, nuusutasin.Diisel.Mul oli lyhike kleit seljas, ka jalad olid pritsmaid tais.Hyppasin autost valja, et hulluks olete lainud, mis toimub.Kutt midagi ei ytle, naerab ja siis pomiseb, et need seadmed...Ma laksin wc-sse pesema, ,nagu tavaliselt upub vetsus ainult porand, vett kraanist tulöeb alati vaga vaevaliselt, kuidagi ma ikka sain kasivarsi loputatud ja jalgadele viskasin ka vett, ega ju tapselt ei tea, koik haiseb ikka, ega veega yle loputades see hais kohe ara ei lainud.laksin tagasi, Mart oli juba ka autost valja karanud ja seisis kaed puusas seal.ma kysisin selle kuti kaest, et kas te teate ka, et ma olen yleni diisliga koos.kui pesema laksin, tundsin ennast tapselt nagu monest filmist, et veel polev tikk puudus.Kutt aga irvitab taiesti avalikult ja ei ytle midagi.ma kysisin, et mis siin naljakat on, et mida sa naerad, vabandama peaksid, mina olen tais, riided ja siis auto porandal oli mul yks ajaleht, see oli ka tais.Kagardasin ajalehe kokku ja viskasin valja, kutt irvitas ikka lolli naoga.Ytlesin, et tore, selle diisli eest me maksta ei kavatse, see jaab sinu maksta.Tema ytles, et seadmed...Mart ytles, et kas sa ei tea, mis Escazu tanklas juhtus pool aastat tagasi, 2 last polesid autosse ara, sest eirati turvameetmeid.Nii me ara soitsimegi maksmata.Ma olin nii pyha viha tais, et milline suhtumine, mitte mingit vabandust.See juhtus siis hommikul.Parast lounat soitis meie hoovi politseitsikkel.Et mingi jama bensiinijaamas, et jatsite arve maksmata.Mart seletas neile, mis juhtus.Politsei oli vaga naerunagudega ja sobralik ja kysis ainult, et miks te omanikuga ei raakinud.No me olime nii vihased, me ei tulnud selle pealegi.Mart ytles, et kui omanik tuleb ja vabandab juhtunu parast, siis me maksame arve ara.Teisipidi ma muidugi motlen, et kui lahed tanklasse ja palud diislit ja sind sellega yle valatakse, kas sa pead siis selle diisli ikka toesti kinni maksma?Auto paak on muidugi ka tais...Tana kaisime politseipunktist labi, see asub meil siin pea maja taga teiselpool mage, politsei oli jalle ylisobralik.Mart kysis, et mis sest asjast siis nyyd sai.Politseinikud vastasid, et omanik sai aru ja ytles, et see on nende syy.Aga rohkem midagi, meie juurde pole keegi vabandama tulnud ja loodetavasti ta meid kohtusse ei kaeba maksmata arve parast, sest siis me ei saa jalle autoga riigist valjuda.Siin on juba sellised seadused, et soidab keegi sulle tagant otsa, sina ei tohi parast selle autoga riigist valja soita.Valab diisliga yle, jalle sinul probleemid.Me oleme juba Coasta Rica vahepeal Tagurpidi Antslaks ristinud.See juhtus esimest korda siis, kui avastasime poes, et kilone kohvipakk oli kallim osta kui 100 grammi kaupa.Me siis ostsime 100 grammi kaupa.Ohtul uudistes oli yhes San Jose tanklas bensiin maha jooksnud ja koik jooksid ja valasid mingit saepuru taolist ainet sinna peale ja teine uudis oli, kuidas yhe mehhaaniku 2 korruseline maja maha poles suure leegiga, kuna nad seal bensiiniga midagi toimetasid ja jalle hooletult.
Toomehed hoiskavad siin ja lahkuvad, tagasi tulevad alles esmaspaeval.Need on toesti munadepyhad, mis siin nadal joomist pohjustavad.Uskumatu.Mune nad ei varvi, muid traditsioone pole, neljapaev ja reede on kuivaks seaduseks kuulutatud, tana oosel lopetatakse myyk.Meie Joksin paikesekiir on ka laisk nagu lohe.Andsime talle mullaga taitmise too ja alati kui ma vaatan, ta kas istub voi ajab kuskil teistega juttu voi magab puu all voi soob.Aga ta ei pahanda ka, kui m,e talle maksime paeva eest, kus ta meie juures 10 tundi veetis, ainult 4 tootunni eest, sest ylejaanu ta toesti logeleb.Ma arvan, et tal on lihtsalt kodus igav ja siin on lobusam, ehk tegelikult peaks tema meile maksma, et ta siin lobutsemas saab kaia.
Varvige siis mune ja ma ostsin eile Napoleoni koogi materjali, vaatan, kas tuleb valja.Teen sellise vaikese, Mardile ja mulle, meie pisikestele kokkutombunud magudele.

4 comments:

anett said...

tere kullakesed,
värvilisi pühi ka teile!!! :))
pyhapäeval lähme memme juurde riisuma ja pärast lõunat sööma kõik koos, kyll oleks tore,kui teiegi saaksite tulla :P

mmmm ja napoleoni kooki tahaks kyll,pluss sinu,ema,tehtud kartulisalatit ;)

pean vist ise ära õppima!!

ma loodan,et teid siis vahepeal selle bensiinijaama loo pärast kohtusse ei kaevata!
kyll teil alles juhtub! :P

suuured musid ja kallistused, rahulikke pühi! :)
anett

Anonymous said...

Häid munadepühi Teilegi seal kaugel, kuhu juba jälle tahaks tulla. Näen, et ehitamine läheb vaatamata kohalikele oludele jöudsasti. Olete tublid ja igatsen teie juurde tagasi.
Vaatame ,kaua söidekihule vastu suudan panna.
Söidukaaslast pole veel leidnud.
Parimate soovidega , Teie Boris

anett said...

kullakesed, kas te helistasite mulle reedel? ma kuulsin ainult "Miks sa..."
:P
püüdsin pärast skybiga teile helistada,aga teil polnud levi...

proovige täna jälle,
musimusi
anett

Anonymous said...

Tervitus!
Sellesama LIFE FEVERi uus aadress on: www.lifever.coxi.org.
See mis sulle enne saatsin on vanem versioon - 2006.
Ja kõike head teile muidugi. Kas mulle tundus õigesti, et kerkimas on juba kolmas maja ka?