Sunday, April 22, 2007

ilu, volu ja karsitus








Pyhapaev.Louna.Kedagi ei ole, lindude haaled, paike paistab.kohe varsti laheme randa.Hommikul asusin nii agaralt toode kallale, et tunni ajaga oli toss valjas.Korjasin kokku tyhjad tsemendikotid, riisusin suured lehed ja oksad, mis olid meie veetrassid ummistanud, tegin lokke ja panin polema.Paike paistis kogu tegevuse juures lagipahe ja kui lopuks yles maeotsa ronisin, kus Mart tegi meie majas meile voodit, siis jaatee pudel kaes sinna ma vajusingi.Issand, ei viitsinud rohkem teha.Nii ma olengi siin nyyd logelenud, lugesin meile, raakisin emaga.Ema kysis nii armsaid kysimusi, et kas me end surnuks ei toota ja kas me ikka labi ka kellegagi kaime.Yhe imeilusat kartsrohelistvarvi sisalikuga kaisime ykspaev labi, ta oli meie maja juures ja vaatas meile otsa, Mart kutsus teda meile elama, aga ma ei tea, mida ta otsustasEga me eriti ei suhtle kyll kellegagi,meievanuseid ei ole siin eriti palju ja ameeriklastega oleme ikka nii erinevad, et peale sellise pealispindse , kuidas loaheb, pole nagu midagi raakida.Kui sa ameeriklasele ytled, et meil Eestis ei jooda cocat, et koik joovad vett ja mahla, siis tema arvab, et meil Eestis ei ole cocat, selleparast.Ja pealegi ma olen oma viimased 10 aastat nii palju suhelnud, et tagelikult ma veel sellest vaga puudust ei tunna,kui siis seda sygavuti suhtlemist just.Aga praegu ei ole see meie jaioks vel probleem ja.tegelikult on nii, et me ei toota surnuks, sest meil on see room teha iga paev nii palju , kui tahtmist on.Ja tavalisest me alustame mingi 8 ja teeme yhe jutiga kuidas kunagi, vahel kolmeni, vahel neljani ja vahel harva viieni.Mart tootab tavaliselt kauem, mina tulen mingi tund paar varem, kain dushi all, votan klaasi kylma valget veini ja istun arvuti taha, et kas kirjutada lugeda voi teen muid kodutoid, teate kyll, toon pesu kuivamast ara, koristan natuke, heegeldan kardinaid cabinadele voi laualinu voi hakkan syya tegema.Taitsa tavaline elu.Neljapaeval me lopetasime selle bambuse lakke panemise , saime valmis ja olime rahul.Mart hakkas veel uksi ette panema ja saagis tgelliseid pooleks, sest saasevork tuleb ju vahele kleepida.Siis kais mitu korda poes, et meestel koik vajalik olemas oleks, et me soidame reedel San Josesse.Soit laks nagu ikka, kell 6 minema, vahepeal magedes kohvipeatus.Seal oli 13 kraadi ainult sooja ja mul hakkasid kaed ja keha nii kylmaetama, et ma olin yleni kananahas ja napuotsad olid taiesti surnud ja edasi soitsime soojendus peal.Muideks see soomiskultuur on siin ikka taiesti erinev, yllatus yllatus, eks ole.Kell 8 vajutavad naised ka endale sisse sellised taldrikutaied riisi ja kana ja praetud banaane, vaata ja imesta.Ja sellist hommikusooki nagu meil tihti, et mingid helbed voi jogurt, siin yldse ei tunta.koju void ja midagi sellist osta, aga soogikohtades on teisiti.Ja mehed votavad sinnajuurde vvell naiteks tortilla rasvase vorstiga, eks ole namm namm.Kui meie kandis on naiteks 30 hommikul ja seal on 2-3 korda kylmem, tosiselt jube.San Joses viisime auto kohe hooldusesse, muidugi seal ei teadnud keegi, et meil hoolduse aeg oli, hakkasid raakima, et see on vaga raske praegu autot hooldusesse votta jne.me olime vaga konkreetseed ja siis koik toimis ka.Oeldi, et tunni parast on valmis ja siis 2,5 tunni parast oli tegelikult valmis ka.Selle aja me siis soitsime taksodega ja ajasime oma asju, parast jalle ehitusmaterjalipoodi ja vahel ma muutun ikka taiesti karsituks, kui tead, et on kiire ja pyyad igati teha, et ...(vahepeal ma kaisin rannas ja nyyd kirjutan edasi.Oli moon, korjasin teokarpe ja vesi oli niiiiii monus ja laine nii hea ja paike nii-yhesonaga super.Ja kui oled ookeanis ja vaataqd kalda poole, siis loodus on ka lihtsalt imeline, koik see rohelus ja maed ja palmid.Rannas on nii hea)
Yhesonaga, seal ehitusmaterjalidepoes, mis naeb valja nagu meie mingi K-raud voi muu taoline, seal on tohutult rahvast tool, aga vahemalt 20 neist suitsetab uksetaga ja samapalju soob.Ja see ajab nagu vihale, et kui tead, et sul on selle poe kylastuseks mingi 2,5 tundi aega ja pyyad teha suht kiiresti, sest kui me veel pool 5 hakkame sealt tulema kodu poole, siis me jouame maestiku osa tunniga ja valges ara soita.Reedel oligi yks maekylg ara varisenud, nii et 1 soidurida oli alla kukkunud.Valges on kindlam.Ja siis jooksed seal poes tunni pooleteistkymnega ja korjad oma asju kokku, nagu naiteks.Bambust seekord ei olnud yldse ja kui kahe erineva inimese kaest kysisin, et millal tuleb, siis sain 2 erinevat vastust.et see kolmapaev ja teiselt et 2 nadala parast.ok.Porandaplaate, mida osta kavatsesime , ei olnud, leidsime kiirelt uue lahenduse.Ukselukkusid meie uue maja ustele ei olnud, seda lahendust ei teagi veel, sellist lauaplaati, mis on immutatud ja tugev, kus voib otse loigata, sellist ka ei myyda, ainult valmiskookidele.Iga kysimuse jaoks pead kellegi kinni pyydma.Siis ma tahtsin oma tomati ja paprika jaoks mingit orgaanilist vaetist, kysin, et milline sobiks ja rohutan, et mitte oleks orgaaniline.Kutt annab mulle purgi, millel tomatipiolt peal, aga ma ennem vaatasin, juba seda, et see oli keemia.Ytlen, et see pole ju orgaaniline.Ah jaaa, siis otsime juba koos ja leidisme mingi kyyslaugu paasil oleva, et sobib nii putukatorjeks kui ka vaetiseks, no vaatame.On ikka lambad!.Uksed ostsime, katte saab laost parast, aga kassas oli selle tseki peale unustatud ustekood kirjutada.Edasi arenes koik nii, et kassiir kysib, et teil ei ole siin uksekoode kirjutatud.Meie, et mis te sellest meile raagite, meie ju ei kirjutanud seda tsekki, et oli myyja.3 inimest seisab ymber kassa ja kassiir raagib koigile seda sama lugu, aga keegi ei lahe koodi vaatama.Lopuks keegi neljas, kellele see ka uuesti raagiti, laheb koodi vaatama poe teise otsa ja tagasi ei tule.kogu see kamm kestab juba 15 minutit, me ikka seisame ja ootame, Mart laheb lopuks vaatam, et kuhu see myyja kadus ja akki leiab kellegi ukse lahistelt, kes uue tseki kirjutaks.lopuks asi laheneb, enne ust on jarjekordne kontroll, kes sinu ostude ja tseki vastavust kontrollib.jalle aeg kulub.Jouame lattu, seal seisab turvamees ja 4 myyjat, meil oli vaja 40 kasti kahhelit, 2 ust ja siis veel 2 kasti erinevat kahhelit, kumbki kast erinevat varvi.Need 2 erinevat kasti toodi ara, uksed ka, 40 kasti oli puudu.Jarjest tuli uusi inimesi, igayks neist alustas sellest, et kontrollis, kas need 2 kasti on ikka need oiged ja siis suundusid neid 40. kasti tooma ja enam ei naasnud.ja kui juba 5 inimene saabus ja jalle neid 2 kasti kontrollima hakkas, siis ma nahvasin, et kaua voib, sada inimest sebib ja koik teevad asja ja kus need 40 kasti on, meil on kiire.Ja kaua voib seda 2 kasti kontrollida, toogu nyyd keegi need ylejaanud 40.Turvamees tolknes ka kogu aeg jalus tegi asja, katsus kaste siit ja sealt ja kiikas tsekke ja minu muhu monoloogi peale hakkas naerma.ma kysisin, et mis siin naljakat on, et t teil kolmandik soob , kolmandik suitsetab ja need, kes poes sees, need jooksevad ka niisama ja tood ei tee oieti keegi.Lopuks siis ikka toodi need kastid ja sai peale ka laetud, kusjuures 1 inimene tostis kasti, Mart paigutas neid kastis, 1 luges korval kaste ja turvamees soisis ka veel minu korval.Mina kaitsesin oma 2 tomatitaimepotti ja paprikat, sest 2 vetsupotti ja loputuskasti ja boiler ja 42 kasti kahhelit ja 2 ust ja mehed, selge, et kannatanud oleks minu taimed.Saime ikka oigel ajal minema, kuigi seal laos me vetsime yle poole tunni ja kassas laks ju ka mingi 25 minutit.Juba neljapaeval oli meil 3 tundi voolukatkestus, aga me ei teadnud, et see oli yleriigiline.Ja reedel, kui me peale magesid motlesime, et nyyd on aega, et laheme sooma, just hakkas pimenema, oli terve kyla jalle ilma vooluta , aga see ei olnud probleem.Oeldi, et syya saab ja me jaime sinna.Kyynlad jagati laiali ja oligi kottpime, aga kokk on seal kohas hea, toit on suureparane.Edasi kaisime Jacos poes ja ostsime oma kylmkastid syya tais, seal jalle oli voolu, pood oli lahti.ja kui esimese sillani joudsime(neid tuleb oma 15 yletada seda kaudu soites), oli saba.Mingi mats oli olnud, kiirabi ja politsei sebis ja me ootasime oma poolteist tundi selle silla juures.Koik need sillad on seal sellised, et ma julgeks valgeski neist yle soita, Mart muidgi soidab iga ilmaga, aga mina olen selline janes.Sillad on nii roostes ja nii lagunenud, koik kohad on ara kukkunud kohti tais, kui korvalistmelt vaatad, jalakaijad ei saaks vist ka yle, sest kohati on naiteks 10 meetrine kuristik, tee on ara lagunenud.Ja vaga tapselt pead soitma, muidu on ratas yle aare.koju joudsime 12 oosel, tee oli vihmadega hullemaks ka lainud natuke.Costa Rica ilu ja volu.
Laupaeval vaatasime, et osa toomehi, tapsemalt 2 oli kadunud.Nemad olid reede ohtul ara koju soitnud.Ja mina ullikene arvasin, et kuna esmaspaeval nad alles lounast tulid ja 3 mehega, et akki tootavad laupaeval kauem, aga kuidas ma kyll sain jalle nii naiivne olla.:)))
meie rassisime kyll, aga monuga ja kuna mul oli uus lasanjevorm, siis tegin lasanjet ohtul.Ja parast yhte und teleka ees, arkasin kell 12 yles ja vaatasin yhe filmi algusest lopuni ja lugesin uut raamatut natuke.Raamatupoes oli meil ka kurb, oli uus Grisham ilmunud, aga inglise keeles ei olnud, oli hispaania keeles ja me ei julgenud osta, sest ei tea, kas hammas hakkab peale ja hind oli ka 30 taala, no kyll kysivad.Akki tolgitakse voi juba on tehtud, ka eesti keelde, et siis akki keegi toob...
Nyyd yks taiesti teine lugu.kas keegi teist trippi ka kylastab?Mul on selline probleem, et ma olen seal kahele erinevale inimesele kirjutanud vastuseid Costa Rica kohta ja viimased 2 yllitist on mul 2 korda ara kustutatud, et ripuvad yleval mingi pool paeva ja siis vaatad, tyhi koht.Kirjutan uuesti, sama lugu.Mingit reklaami ma pole teinud, ma ei saa aru, milliste reeglite vastu ma olen eksinud.Voi on see nagu "Just" on Saagimi ajakiri ja kirjutavad, kes talle meele jargi, sama siis selle portaaliga.???Roomsat meelt teilegi ja naeratust nakku.Tundke roomu vaikestest asjadest ja teest, mida mooda kulgete!

2 comments:

Anonymous said...

tsauki! muuseas asjaolu, miks teile keegi enam ei kommi, on see, et lihtsalt ei saa enam kommida ilma uut accounti endale tegemata! ja ilmselt ei ole inimesed nii arvuti või siis inglise keele teadlikud, et seda teha osata. Ise pusisin siin ka mõnda aega, et saaks asjad toimima. muidu olete ikka mõnusad! :) kõik arvavad nii!! kirjuta Jana ikka, et saaks teie elu-oluga kursis olla. terv. c.

anett said...

hey kullakesed,
lohutan ka teid, et see on tõesti päris keeruline :)
neile,kellel oli vanasti juba account olemas, minge www.blogger.com ja seal on kirjas, kuidsa vanast bloggerist uude ymber registreeruda, sest see lehekylg on vahetanud mingeid seadmeid :)

musimusi,kullakesed,armastameee!!!