Sunday, April 01, 2007

mart tegi tana ainult yhe nalja, kuigi on 1.aprill:((






Pyhapaev.Pura vida!nadal jalle labi, aeg lihtsalt lendab.Reedel kaisime San Joses , Mart sai oma lennuki tiiva katte,tollimaks oli 1000 taala, lihtsalt roovimine.Kaisime mallis, mina sain mitu uut pesu (aluspykse ei saa isegi oma pesu peale proovida, nii et ostsin umbes, onneks laksid ikka jalga:))Mardi synnipaevaks nagu juba varem oeldud ja ajakirju ja raamatupoodi ja sooma ja ohtul pittuKui ohtul tanaval kondisin, tundsin, kuidas keegi mu koti lukku lahti tahtis tommata, mul oli selline hiigelsuur kaekott yle ola ja kohe tombasin jarsult enda poole, lukk oli 10 senti lahti veetud, minu taga kondis 2 pisikest keskealist naist.Mart kysis, miks ma kotilukku ette ei keera, siis naeksin kogu aeg, aga see kott on lihtsalt ilusam teistpidi kandes, nii ma edasi kondisingi.Tema arvas, et ma olen ikka imelik, et lasen ennast pigem paljaks varastada kui kole olen.Eks ta vist nii ongi.◊ga kotis olid mul ainult kampsunid, sest San Jose on meie jaoks kylm, mingi 25 kraadi ja lohn oli ka, muud midagi, aga koik jaid alles, onneks....Kohtusime jalle selle Eesti tyrdruku Kirstiga, kes on ticoga abielus(Kristil oli just 30. synnipaev) ja nyyd nagime ta meest ka esimest korda, Harold,kaisime klubis tantsimas, "Vertigos".Klubi meenutab kangesti meie Prived ja muusika oli seekord toesti hea, me Mardiga tantsisime kohe palju palju.Hotelli joudsime kella 2 paiku, kui tagasi hotelli poole soitsime taksoga, siis olid koik ristmikud litse tais, meie lemmikhotelli laheduses on selline yle linna kuulus litsimaja.jatsime Kristi ja Haroldiga hyvasti ja nad pidid jargmisel nadalal meile siia kylla soitma mingi ticodest abielupaariga.Ootame ponevusega.Meil oli koos paris lobus .Jargmisel paeval ostsime nagu opetatud koerad hunniku asju ehitusmaterjalide poest ja hakkasime koju soitma.Otsesonu teosammul, sest kuna kohe algab see pyha nadal, siis koik suundusid linnast valja ja rodu oli ylipikk.Reedel saime autopoest numbrid ka , nii et nyyd voime isegi koik riigist valjuda:mina, mul on ju pass!!, auto, sest sel on numbrid ja Mart muidugi ka, temal on kogu aeg koik korras olnud.
Vahepeal mul tuli yks teine teema meelde.Ma loen praegu 4. Terry McMillani raamatut, ma ei usu, et te keegi temast midagi kuulnud olete, aga ta kirjutab selliseid naistekaid, millest mul joud yle kaib.Eestikeelsed raamatud on mul ammu otsas, Mart loeb juba minu Varraku sarja , mina olen endale neid ingliskeelseid ostnud.peaks mingi hispaania keelsega jalle proovima, viimati 4-5 kuud tagasi, jain kyll veel hatta.Ja see see jama ongi lugemisharjumus on, aga keeleliselt ei suuda ma lugeda seda, mis huvitaks.Aga mis ma oelda tahtsin, et see naiskirjanik on neeger ja nyyd juba 4. tema raamatut lugedes on mulle selgeks saanud, et kui keegi on yldse rassist, siis on need neegrid ise, sest sellist rohutamist ja valgete maha tegemist ei ole ma enne kohanud.Kogu aeg rohutatakse, et kas must voi valge.ja siin muidugi monele ameeriklasele voi muidu ingliskeelsele inimesele on voimatu selgeks tejha, kui eestlane raagib eesti keeles ja ytleb neeger, siis ta motleb neegrit kui rassi ja see ei ole absoluutselt ju halva kolaga ja kui kasutada eesti keeles must, siis on see meil ju rohkem nagu tsurka voi kaukaaslane, sest neegreid on meil ju nii vahe.Aga see selleks, proovin seda siin mitte kasutada arusaamatuste valtimiseks.
mis tootegemisse puutub, siis edeneme joudsalt.Meie kaevur paikesekiir Joksin, kes teisipaeval ikka valja ilmus, tootas 3 paeva ja me ytlesime, et reedel ja laupaeval ei ole vaja tulla, kuna me laksime ju San Josesse ja muidu ta toetab siin ainuolt labidat j poonab puu all, et tulgu esmaspaeval Ja kuna on see semana Santa, et koik tootavad ainult 3 paeva ja siis hakkavad pidutsema ja lastel on terve nadal koolista vaba ja yldse keegi tood ei tee siis meie Joksin kysis Mardilt, et kas me maksame talle neljapaeva reede ja laupaeva eest ka, et need on ju pyhad.Mart vastas, et me maksame ikka ainult nende aegade eest, kui ta tootab, koik need soomised ja magamised ja puhkepaevad on ta enda asi.Ega see vist talle eriti ei meeldinud, aga nii oli ja jai.Kui ta oleks ametlikult tool, siis muidugi peaksime ta soogid ja magamised ja puhkused kinni maksma, aga ta saaks tunni eest vahem katte, poleks probleemi, kui ei oleks see teine probleem, tihtilugu ta ei ilmu esmaspaeval voi esmaspaeval ja teisipaeval toole ja parast ei ytle ka sonagi, et miks voi kus, meie ei kysi ka enam.Aga me ei saa talle ju vahem maksta kui on miinimumtootasu ja sii ongi nii, et vaata ise kuidas saad.Ega nemad ju rohkem ka ei toota voi soogiajast seda puuduvat aega tasa ei tee.Kui nad siegi toole saabuvad naiteks 7 asemel kell 12, siis nad hakkavad kohe sooma ja magama kuni kella 1., sest see on lounaaeg.meil on kyll ja kyll olnud, et Joksin tuleb, teeb 15 minutit ja istub maha hommikust sooma, see on tal kell 8, nii et siin on nii.
nyyd mul tuli yks teine asi meelde.Olime selles rikaste mallis, kust ma ajakirju ostan ja nagin , et nii tuttav kaanepilt.Vaga hea hispaanlaste moeajakiri, ainult, et tapselt aasta vana, raakis moest 2006 kevad.ma kysisin myyja kaest, et miks te vanu ajakirju myyte.Tema tuli kohe uudistama, et kus.tegelikult voiks yhe kae sormedel yles lugeda ajakirjad, mis neil vanad ei ole.ja siis vastas mulle, et see on selleparast, et euroopast saadetakse siia vaga kaua.ma kysisin, et kohe aasta aega laheb selle tulemisega voi.Siis ytles, et noh, kui neid enam nagu myya ei saa.Ma voiksin neile neid ajakirju siia saata, mul on veel eelmise suve omagi kodus Eestis.Siis ma arvasin, et need voiks siin ju siis tasuta olla, et kui Euroopa oma prygi siia saadab, siis ta kindlasti maksab prygimaksu ka voi toesti on see voimalik, et nad veel ise maksavad selle vana prahi eest ja nyyd meie kaest ka sisse nouavad.nii, et vaadake oma kodud yle, voib olla leiate mingit prahti.
Ykspaev kais Ulli meil vabandust palumas, et ta synnipaevale tulla ei saanud.meie muidugi ei saanud aru, miks ta tulla ei saanud, et tema ema oli ka siin , oleks voinud last hoidma jaada, aga Ulli ytles, et ei olnud kedagi kes teist tsiklit juhtinud oleks(tema tahtis lapse ja oma ema yhes votta, lisaks naisele)Paris armas mote, aga selle motte parast jaid nad koik tulemata.tana on full moon party ja me laheme peole, mingid 2 muusikut tulevad kogunisti San Josest siia mangima, imeline.Ma lahen nyyd kolmas kord terrassi yle voopama mingi kaitsekihiga, 3 korda peab tegema ja ma olen juba 2 korda lihvinud, loodan, et viimase kihi saab lihvimata peale panna.Oudne myrk vist, jube hais, aga varskes ohus elab yle.ja ilus tuleb, mitte mingi laikiv lakk.
San Jose muide koik oitses ja nii ilus oli.Ja kui Jaco kaudu koju joudsime, siis siin on niiii ilus roheline koik ja vahem inimesi ja nii ilus tundub koik.me oleme ikka koige parema koha valinud, uskuge mind:)))))

4 comments:

Anonymous said...

Need peened pühad on ilmselt lihavõttepühad - vähemasti meil siin on järgmisel nädalal. Mis usku nad seal üleüldse on - kas katoliiklased? Vot sellised teadmised mul maailma rahvastest...
Nii et ilusaid munadepühi teilegi!!!

PS - need "apelsinivärvi" seinad on fantastilised, tõepoolest!

liistipp said...

tere,
nii tore on naha kuidas teil seal koik edeneb ja mis jargus mingi maja on...loen ikka pidevalt teie tegemistest ja monusast costa rica elust..
kuidas teil seal selle vihmaga nuud on, kas tuleb iga paev natuke, voi veel mitte?...mis aeg see koige hullem vihma aeg on?
Joudu :)

Liis

cikumiku said...

tsauki! täna on viimane tööpäev sel nädalal, nii suur püha on ju, et lind ka ei lenda! ma ikka üritan teile siis pühade paiku pikemalt kirjutada. Muuseas, Rikal sündis laps ära! Jälle 1 tüdrukutirts juures, nii tore! lavju. c.

Anonymous said...

Kallikesed!
Viimasel nädala palju teie peale mõelnud. Puhkasin nädala Gran Canarial ja sis kuulasin seda keelt kohalike seas. Appi, ma ei fikseerinud pausi ega koma kohti. vaid üks ''tulistamine''käis. Nii kiirelt rääkides on raske midagi arvata.
Soovin ilsaid pühi ja lehva-lehva!!

Urve